Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این مراسم، اقدام خیر و خداپسندانه خانواده شهید محمد جواد محمدی مفرد در اهدای کتابخانه شخصی شهید محمدی مفرد  به کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم را قابل تقدیر دانست و گفت: اضافه شدن این کتاب‌ها که به زیور مطالعه توسط شهیدی از خیل شهدای مدافع حرم آراسته اند و باعث برکت  در کتابخانه شهدای مدافع حرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او تصریح کرد: مطمئنا عطر و بوی شهدای بزرگوار و حضور مادران و پدران و اعضای خانواده شهدا در کتابخانه‌های عمومی باعث رونق فرهنگ کتابخوانی و ترویج مطالعه و کتابخوانی خواهد بود.   مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان از عزم و همت کتابداران استان در ادای دین به ساحت شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سایه ایثار و شهادت تشکر کرد و گفت: در طول ایام هفته دفاع مقدس صد‌ها برنامه فرهنگی به منظور ترویج فرهگ حماسه و ایثار با محوریت کتاب، توسط کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.   محمد رضا بدیع زادگان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد نیز در این مراسم، گفت:حال و هوای کتابخانه‌های عمومی مشهد در هفته دفاع مقدس امسال، ویژه و با شور و حال ایام دفاع و حماسه در هشت سال دفاع مقدس بود و شور و اشتیاق محرم و عزاداری اباعبدالله(ع) نیز با این برنامه‌ها عجین شده بود.
او  افتتاح و آغاز به کار کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در منطقه حاشیه شهر مشهد را باعث خیر و برکت دانست و تصریح کرد: بسیار خرسندیم که این کتابخانه نقش مهمی در گسترش و توسعه فرهنگی حاشیه شهر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته است.   غلامرضا محمدی مفرد، پدر شهید محمد جواد محمدی مفرد شهید مدافع حرم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نیز در این مراسم گفت: در ماه‌های گذشته در چندین برنامه کتابخانه‌های عمومی استان برای خوانش کتاب‌هایی از خاطرات و سرگذشت شهدا حضور داشته ام و هر کدام از این برنامه ها را باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌دانم.
او تصریح کرد: به جوانان توصیه می کنیم با کتابخوانی و علم آموزی فکر و ذهن خود را رشد بدهند و از محیط کتابخانه‌های عمومی در رسیدن به این هدف استفاده کنند.
پدر شهید مدافع حرم در ادامه با اشاره به شهادت فرزند خود در حلب سوریه تنها ۱۵ روز پس از تولد دومین فرزندش، شهادت فرزند خود را تاج افتخار و عزت دانست و گفت: اگر فرزند من و دیگر فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از حریم ولایت و امامت و ایران اسلامی جان خود را فدا نمی‌کردند امروز داعش و دشمنان قسم خورده اسلام و ایران امنیت و آرامش را از ما گرفته بودند.   در این مراسم کتاب‌های کتابخانه شخصی شهید محمد جواد محمدی مفرد توسط پدر شهید به کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم اهدا شد. 
در ادامه  نمایشنامه خوانی کتاب «اسماعیل، اسماعیل» به همت گروه نمایشنامه خوانی فرهنگسرای انقلاب اسلامی اجرا شد.
این نمایشنامه با اجرای اعضای گروه نمایشنامه خوانی فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد برشی کوتاه از سرگذشت جانباز ایام دفاع مقدس در آسایشگاه جانبازان وایثارگران را روایت می‌کند.   انتهای پیام// ز.م   نمایشنامه خوانی کتاب اسماعیل، اسماعیل در کتابخانه شهدای مدافع حرم مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی شهدای مدافع حرم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اکنون کتابخانه به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج،  مهدی رمضانی عصر امروز در دیدار با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شبکه کتابخانه‌های عمومی در کشور یک شبکه گسترده و اثرگذار است و قریب به 3800 کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد.

وی با ذکر اینکه بعد از مساجد و مدارس، گسترده‌ترین شبکه فرهنگی جمهوری اسلامی کتابخانه‌ها هستند، گفت: خدمات متنوع و اثرگذار فرهنگی و اجتماعی امروزه در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود در حالی‌که قبلاً نگاه اینگونه بود که کتابخانه یک سالن مطالعه است!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: اکنون کتابخانه به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده و کتابخانه مرکزی سنندج نیز بر همین پایه و اساس  شکل گرفته است که تنوعی از خدمت در آن وجود دارد که همین تنوع خدمت اثرگذاری را هم به دنبال دارد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجهی کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور عنوان کرد: ایران از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها جزو 20 کشور اول دنیاست و در منطقه جایگاه نخست و در آسیا هم جزو 5 کشور اول است. در حوزه توسعه خدمات اتفاقات خوبی را توانستیم رقم بزنیم و پیشروی مطلوبی داشته‌ایم.

تولید بیش از 4700 ساعت محتوای قرآنی در کشور

رمضانی از برگزاری محافل قرآنی در ماه رمضان امسال خبر داد و اظهار کرد: یکی از مواردی و مسائلی که راجع به کتاب هست مربوط به قرآن کریم است حتماً باید در این حیطه کار شود، ما در پی اهمیت آن محافل  قرآنی را در کتابخانه‌های عمومی کشور راه‌اندازی کردیم که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شدیم.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 4700 ساعت محتوای قرآنی در کشور تولید و به دست مردم عزیز کشورمان رسید که بی‌شک اتفاق مهمی بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هدهد سفید در چهار سطح، ابراز داشت: تلاش ما بر این است که بتوانیم کودک و نوجوانان را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان فراهم کردن دسترسی آسان مردم به کتابخانه‌ها است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مسئله کتابخوانی را حل کنیم باید به حوزه مدارس و کودک نوجوان توجه کنیم.

نگاهمان به همه قومیت‌ها و مذاهب یکسان است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به افزایش قیمت در حوزه کتاب و شعار دولت مبنی بر عدالت فرهنگی افزود: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند عدالت فرهنگی را برقرار کند، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار است که در حال پبگیری و جذب خودرو و تجهیزات هستیم که یقیناً با اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اختصاص خودروها، کردستان نیز ویژه دیده خواهد شد.

به گفته رمضانی، کردستان، استانی است که مردمان فرهنگی و نویسندگان و هنرمندان توانمندی دارد که نگاهمان توجه به این ظرفیت‌هاست، البته محدودیت‌هایی هم از حیث تولید منابع داریم اما نگاهمان به همه قومیت‌ها و مذاهب یکسان است و امیدواریم بتوانیم منابع و قرینه‌سازی مناسب هر گروه هدف را فراهم کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری