Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@22:00:00 GMT

۱۴۰۲ تولید طلای ایران به ۲۳ تن می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۱۳۶۳

۱۴۰۲ تولید طلای ایران به ۲۳ تن می‌رسد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وجیه‌ا... جعفری اظهار کرد: با افتتاح طرح های تولید شمش طلا، تا سال ۱۴۰۲ تولید شمش به ۲۳ تن می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید شمش طلا، ۱۵ تن است اما به دلایلی همچون مشکلات معدنی یا فنی تکنولوژیکی تنها ۸ تن تولید می شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه این شرکت از سال ۹۲ اکتشافات در حوزه پلی متال را در استان های مختلف افزایش داده است، گفت: اکنون در مجموعه طلا ۱۴ پروانه اکتشاف، ۴ گواهی کشف و ۴ پروانه بهره برداری در حال کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با رعایت مواد قانونی در تلاش برای استفاده از بخش خصوصی است، تصریح کرد: تاکنون ۳ محدوده طلا شامل تارگت ۳ هیرد، کود دم و جانجا تارگت ۲ واگذار شده است.

وی ادامه داد: در طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک، با همکاری سرمایه گذاران، گام های جدید برای ایجاد زیرساخت های لازم برداشته شده است. همچنین امیدواریم بتوانیم با کمک دولت و سرمایه گذاران، اعتبار مناسبی برای اکتشاف، بهره برداری و فرآوری حوزه طلا تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران پیشنهاد داد که تدوین طرح جامع طلا برای توسعه فعالیت های اکتشافی، استخراج و فرآوری در این صنعت تا یک سال آینده عملیاتی شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: طلا شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

حسین عباس‌نژاد گفت: در حال حاضر سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندرخمیر فعال است که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و برای استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی بویژه مواد معدنی است، افزود: پارسال بیش از۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

عباس نژاد افزود: طرح توسعه بندرخمیر بعد از تصویب در طرح جامع برای ساخت انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

دیگر خبرها

  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر