Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:17:30 GMT

دانش‌آموزان ایرانی دین‌گریز نیستند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۲۲۸۸

دانش‌آموزان ایرانی دین‌گریز نیستند

به گزارش ایرنا، محمدرضا مسیب‌زاده روز چهارشنبه در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآنی و افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه به آموزش قرآن دانش آموزان دارد.

وی عنوان کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به طور رسمی از ۱۵ مهرماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیب‌زاده یادآور شد: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، نماز، احکام، انشای نماز، اذان، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی برگزار می‌شود که سال گذشته در حدود هفت میلیون دانش آموز در آن شرکت کردند.

وی یادآور شد: همه فعالیت‌های قرآنی مدارس بدون اعمال فشار از سوی مربیان و معلمان انجام می‌پذیرد و دانش آموزان به طور خودجوش و دواطلبانه در این مسابقات شرکت می‌کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مسابقات درس هایی از قرآن گفت:‌ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز از ۲۹ هزار مدرسه سراسر کشور در مسابقات درس‌هایی از قرآن آموزش و پرورش شرکت کردند.

به گفته وی ۷۱ درصد مدارس کل کشور زیرپوشش این مسابقه قرآنی است که به زودی تمامی مدارس نیز به این میزان اضافه خواهند شد.

مسیب زاده افزود: در بیست و هفتمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن ۲۲۰ هزار دانش آموز شهر تهران و ۱۰۵ هزار دانش آموز شهرستان‌های استان تهران شرکت کرده‌اند که از میان آنان ۲۴۰ نفر برگزیده و تجلیل می‌شوند.
به گزارش ایرنا همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآنی و افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن امروز با حضور حجت الاسلام محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام محمد موحدی نژاد مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآن و جمع دیگری از مسئولان آموزش و پرورش در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار و از دانش آموزان منتخب بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی تجلیل شد.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری مسابقات قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود

 به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، شاه شرقی، مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن با بیان این که این مرکز با هدف آموزش و تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی با رویکرد حکمرانی قرانی ایجاد شده است، اظهار داشت: در سال جدید سومین دوره آموزشی نظام مهندسی تربیت مدیران حکمران قرآنی به همت این مرکز برگزار می شود.   وی افزود: دوره اول به نام شهید بهشتی در سال ۱۴۰۱ راه اندازی و یافته های پژوهشی در موضوع حکمرانی قرآنی در قالب دوره های ۲ ساعته و ۱۶ ساعته تدوین و برای مدیران و کارشناسان ارشد سازمان ها ارایه شد.   مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن با بیان این که دوره دوم نیز به نام شهید چمران در سال ۱۴۰۲ تدوین و در سازمان‌ها برای مدیران و کارشناسان ارائه شد، ادامه داد: در سال گذشته همچنین دوره‌های متعددی برای سازمان‌های معظم کشور با رویکرد اداری و بازرگانی تدوین و ارائه گردید.   وی بیان داشت: در سال جاری و در ادامه تدوین دوره های آموزشی، دوره امام موسی صدر با حضور کارشناسان و مدیران بنیاد قرآن و جمعی از قرآن پژوهان همزمان با نشست علمی «نقش محور مقاومت در حکمرانی قرآنی» راه اندازی شد.   شاه شرقی خاطرنشان کرد: ویژگی این دوره در این است که علاوه بر آموزش مواد قبلی از قبیل پیش نیاز ها؛ مبانی حکمرانی قرآنی و اصول حکمرانی قرآنی، محتوای جدید نیز به آنها اضافه شده که این محتوای جدید شامل بررسی تاریخ معاصر حکمرانی قرآنی در غرب آسیا است و در این بخش بیشتر به نحوه شکل گیری حکمرانی محلی در لبنان با راهبری امام موسی صدر و نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و حکمرانی منطقه ای ـ محور مقاومت ـ با حکمرانی امام خامنه ای و ظرفیت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و امنیتی این منطقه پرداخته می شود.   وی افزود: بدون شک گسترش فرهنگ و ادبیات مقاومت در منطقه ضمن این که بیانگر بسترسازی تحولی عظیم در تمدن سازی اسلامی خواهد بود، هر گام پیشرفت در این امر ما را به جامعه و حکمرانی قرآنی ناب مهدوی نزدیک‌تر خواهد کرد.   لازم به ذکر است: دوره های آموزشی بنیاد قرآن متنوع است و از ۲ ساعت تا ۲۴۰ ساعت را در بر می‌گیرد و بنیاد قرآن می‌تواند بر اساس اعلام نیاز سازمان ها و متقاضیان نسبت به تنظیم دوره با ساعت و رویکرد های مختلف اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود
  • تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر