Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که هیچ مدرکی که ثابت کند ایران در حمله به تاسیسات نفتی "آرامکو" عربستان سعودی دست داشته، وجود ندارد. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز، چهارشنبه، در سخنانی در جلسه علنی نشست «هفته انرژی روسیه» اعلام کرد که هیچ مدرکی که ثابت کند ایران در حمله به تاسیسات نفتی "آرامکو" عربستان سعودی دست داشته، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که روسیه مخالف تلاش‌هایی است که سعی دارند مسئولیت این حمله را به گردن ایران بیاندازند.

رئیس جمهوری روسیه با یادآوری اینکه  حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی عواقب منفی در پی داشته، ولی همه اهداف در این رابطه حاصل نشده است، افزود که طرف روسی به همراه سایر کشورها از همه امکانات خود برای تامین توازن عرضه و تقاضا در بازار انرژی جهان استفاده خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین همچنین اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا نمی تواند همه امکانات خود را تحقق دهد و این مسئله ضربه‌ای برای اقتصاد جهانی و بازار انرژی بشمار می‌رود.

هشدار اردوغان درباره سرزنش کردن ایران به دلیل حمله به آرامکوتکرار ادعاهای ضدایرانی آمریکایی‌ها درباره حمله به آرامکو توسط نخست‌وزیر انگلیسسناتور روس: اتهام‌زنی آمریکا به ایران کاملاً بی‌اساس است

وی گفت: «ایران دارای توان بالقوه بسیار عظیمی در عرصه انرژی است و نقش آفرین بسیار بزرگی در بازار انرژی جهانی است، ولی متاسفانه این کشور به خاطر سیاست تحریمی از سوی دولت آمریکا، نمی تواند تمامی امکانات خود در این زمینه را تحقق بخشد و به عقیده من، این مسئله برای اقتصاد جهانی بطور کلی و برای بازار انرژی جهان مضر است. به همین دلیل این مشکل تامین ثبات در عرصه انرژی را غیرممکن کرده است.»

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی ولادیمیر پوتین اخبار عربستان سعودی ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان افزون بر تعمیق پیوندهای سیاسی بین دو طرف، سبب تحرک جدی در حوزه تجاری از جمله در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، حمل‌ونقل و گسترش بازارهای مرزی دو کشور می‌شود.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به پاکستان اشاره و بیان کرد: رئیس‌جمهوری سفر بسیار مهمی را به پاکستان و در ادامه به سریلانکا آغاز کرد که در چارچوب دعوت رسمی انجام‌شده از سوی رؤسای جمهوری دو کشور بوده است و البته همسو با فعالیت‌های ایران در بخش سیاست همسایگی و گسترش مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای دوست در سطح منطقه به شمار می‌آید.

وی افزود: هر دو کشور جایگاه بالایی در سیاست خارجی ایران دارند. پاکستان از کشورهای مهم و اثرگذار در همسایگی ایران است که اشتراکات تاریخی، دینی، مذهبی و فرهنگی با ایران دارد و انتظار این است روابط اقتصادی دو طرف همپای روابط سیاسی توسعه یابد. افزون بر تعمیق پیوندهای سیاسی میان دو طرف امیدواریم تحرکی جدی در حوزه تجاری از جمله در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، حمل‌ونقل و گسترش بازارهای مرزی دو کشور رقم بخورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به اهمیت توسعه تجاری برای دولت سیزدهم، هدف‌گذاری ارتقای مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان به سقف ۱۰ میلیارد دلار یکی از اولویت‌های مورد توجه دو کشور است.

کنعانی در پایان تصریح کرد: سفر به سریلانکا نیز مهم است و رئیس‌جمهوری به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود عازم این کشور خواهد شد. در این سفر افزون بر افتتاح پروژه انتقال آب که به همت نیروهای فنی - مهندسی ایران انجام شده است، مذاکرات هیئت‌های عالی رتبه دو کشور را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد
  • ادعای همسر الکسی ناوالنی در مورد پوتین
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند