Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@15:45:08 GMT

محسن رضایی :روحیه جهادی تحول آفرین است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۲۸۸۱

ساعت24-مراسم افتتاحیه قرار سالانه مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام با سخنرانی دکتر محسن رضایی و دکتر مسعود درخشان به همراه رونمایی از ویژه نامه تاملات با موضوع تحلیل و بررسی الگوی پایه پیشرفت مهر برگزار شد.

 پنجمین برنامه قرار سالانه مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، که به طرح ایده‌ها و گزارش دستاوردهای یک ساله مرکز رشد اختصاص دارد، از روز دوشنبه 8 مهرماه در محل سالن شهید باغانی (سالن امتحانات) این دانشگاه آغاز شد و تا روز سه‌شنبه 16 مهرماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«قرار پنجم» مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام از دو بخش عمده تشکیل شده است: بخش اول، بخش"رشدآفرین"است که به ارائه آن دسته از ایده‌هایی که امکان پیاده‌سازی آنها در فضای سیاست‌گذاری و اجرایی کشور وجود دارد، اختصاص یافته و بخش دوم" میزهای گفتگو" است که به معرفی ماموریتها و دستاوردهای نظری و اجرایی هسته های علمی مرکز رشد در بستر گفتگو با اساتید و پژوهشگران شکل گرفته است.

*حذف روحیه و تربیت جهادی، باعث شد به آرزوها دست پیدا نکنیم

دکتر محسن رضایی در پنجمین برنامه قرار سالانه مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی، درخصوص تربیت جهادی اظهارداشت: در تاریخ کشور چند نوع تربیت و آموزش داریم که نوع اول تربیت نهادهای آموزشی رسمی مثل مدرسه بود. نوع دوم آموزش و تربیت، آموزش و تربیت حزبی بود، مثل نهضت آزادی و جبهه ملی که آقای بازرگان و بنی‌صدر محصول آنها هستند. نوع سوم آموزش نیز، آموزش و تربیت‌های انجمنی بود. اما نوع چهارمی از آموزش و تربیت بعد از انقلاب شکل گرفت به نام تربیت جهادی.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقاط ضعف آن سه نوع اول این بود که عمدتا، تربیت، تربیت فردی بود و دوم اینکه تربیت‌ها ذهنی بود و بعد عملی چندانی نداشت. این عوامل باعث شد که ما نه قبل از انقلاب و نه بعد از انقلاب به بسیاری آرزوهایمان دسترسی پیدا نکردیم. محسن رضایی گفت: اولین خاصیت تربیت جهادی این است که انسان را با واقعیات مواجه می‌کند و با رویدادهای واقعی تربیت می‌کند. در وسط صحنه و حوادث افراد تربیت می‌شوند و به همین دلیل هم از نظر ذهنی و هم تجربی رشد می‌کنند. تربیت، در صحنه واقعیات زندگی جمعی است و فردی نیست و رشد ذهنی و تجربی توأمان با یکدیگر انجام می‌شود.

* روحیه جهادی هر جا وارد شد، تحول ایجاد کرده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر بخواهیم جوان انقلابی تربیت شود، باید در کنار دانشگاه و مدرسه یک آموزش و تربیت جهادی را طی کند، گفت: تربیت جهادی هر جا وارد شد، یک تحول عظیمی به وجود آورده است.

محسن رضایی ادامه داد: سپاه پاسداران از تربیت جوان انقلابی آغاز شد. وقتی تشکیل سپاه اعلام شد، داوطلبان پاسداری از انقلاب آمدند. پس اولین ویژگی سپاه داوطلبانه بودن جهاد است و اگر میل و شوق به جهاد نباشد، تربیت جهادی صورت نمی‌گیرد.

رضایی پس از ذکر خاطراتی از دوران جنگ و تربیت جهادی شهدایی نظیر شهید مهدی باکری گفت: اگر به رشد سپاه نگاه کنید، خیلی راحت می‌توانید متوجه شوید چگونه پهپاد مدرن آمریکایی توسط ایران ساقط می‌شود. این از تربیت جهادی به دست آمده است. تربیت جهادی، تربیت در وسط میدان است. اینکه بنشینید در دانشگاه و مسجد بخواهیم تربیت جهادی کنیم، امکان‌پذیر نیست. تربیت جهادی درست در وسط رویدادها و واقعیات زندگیست، چه در جنگ و چه در صلح. تربیت جهادی تربیت جمعی‌ست.

*تضاد نظام آموزشی با تربیت جهادی

رضایی با بیان اینکه بزرگترین خیانتی که به این کشور شد این بود که نظام آموزشی به‌‌گونه‌ای طراحی شد که ما را از مولکول به اتم تبدیل کرد، گفت: در نظام آموزشی فعلی، افراد به صورت انفرادی سر کلاس می‌روند و فردی بیرون می‌آیند و فارغ‌التحصیل می‌‌شوند. [اما] در تربیت جهادی اینگونه نیست. افراد مولکول می‌شوند. وی تاکید کرد: نباید در دانشگاه به صورت فردی مسائل را دنبال کنید.[بلکه باید] به صورت جمعی بنشینید و هسته‌های برادری را درست کرده و مطابق با هسته‌های برادری زندگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم تربیت جهادی بشویم باید محیطی متناسب با آن درست کنیم، افزود: این مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام خیلی به آن ایده نزدیک است و ان شاالله بتوانید آن را تکمیل و به آن هدف نزدیک کنید.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.

وی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد

پیرعلی اضافه کرد: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.

پیرعلی بیان داشت: سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند