Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس، آیینی با هدف گرامیداشت این رویداد با حضور مقامات و شخصیت‌های تاجیک، سفرا، وابستگان نظامی و جمعی از دیپلمات‌ها و ایرانیان مقیم تاجیکستان در محل سالن اجتماعات سفارت کشورمان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران، محمد تقی صابری سفیر کشورمان با خوشامدگویی به میهمانان و گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حالی سی و نهمین سالگرد مقاومت دلیرانه و پیروز مندانه خود در برابر تجاوز رژیم بعثی صدام را گرامی می دارد که با پشت سرگذاشتن انواع فشارها، تهدیدات و تحریم ها به اوج توانمندی و پختگی خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رژیم صدام به خیال خام خود قصد داشت در مدت کوتاهی ایران را فتح و جمهوری اسلامی را که نظامی متکی به حمایت ملت ایران است سرنگون نماید. با مقاومت و دفاع دلاورانه ملت و نیروهای مسلح ایران، این توطئه که حمایت قدرتهای جهانی و کشورهای متحد آنها را به همراه داشت ناکام ماند و نه تنها رژیم صدام نتوانست ذره ای از خاک ایران را در تصرف خود نگاه دارد.

سفیر کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی، ثابت نمود که دولتهای سلطه طلب و دست نشاندگان آنها قادر نخواهند بود با ابزار نظامی ملت ایران را مرعوب و تسلیم خواسته های نامشروع و ظالمانه خود نمایند. جنگ اگر چه برای ملت ما؛ خسارات زیادی برجای گذاشت ولی حس همبستگی، وحدت، روحیه خودباوری و خودکفائی ملی را در میان مردم و نیروهای مسلح ما تقویت نمود.

محمدتقی صابری با اشاره به اینکه دولت آمریکا و متحدان آن در دوران جنگ تحمیلی، از فروش سلاح به جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود خودداری کردند ولی تا توانستند برای رژیم صدام کمکهای مالی و تسلیحاتی از جمله سلاحهای شیمیایی ارسال نمودند، گفت: با این حال، به لطف خداوند و پشتیبانی و مقاومت مردم، نتیجه این حمایتها از صدام چیزی جز شکست و سرافکندگی رژیم متجاوز و حامیان آن، رشد توان ملی و تولید داخلی و انبوهِ تسلیحات مختلف توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نبود.
 
صابری افزود: نزدیک به یک و نیم سال است که رژیم قانون گریز آمریکا در اقدامی مغایر با حقوق بین الملل، با نقض توافق چند جانبه هسته ای برجام و توسل به تحریم و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران، قصد دارد خواستهای ناعادلانه خود را بر نظام و ملت جمهوری اسلامی ایران تحمیل نماید و رژیم ترامپ، توافقی که رئیس جمهور پیشین آمریکا بر آن مهر تایید نهاده بود را نادیده گرفته و صلح و امنیت بین المللی را به خطر انداخته است. این رژیم، علاوه بر تروریسم اقتصادی و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران که حتی شامل کالاهای بشر دوستانه مانند غذا و دارو نیز می شود، مکرراً تهدید و اقدامات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را نیز مطرح کرده است. لیکن نیروهای مسلح پرتوان ما به پشتوانه حمایت ملی، با اقتدار در مقابل این تهدیدات ایستاده اند.
سرنگون کردن پهباد متجاوز آمریکائی در آسمان جمهوری اسلامی ایران، اثبات نمود که ما در دفاع از خود قاطعانه عمل خواهیم کرد. ملت ایران در طی تاریخ نشان داده است که آغازگر هیچ جنگی علیه  دیگران نبوده است ولی در عین حال در مقابل هر متجاوزی خواهد ایستاد.
سفیر کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره دست دوستی و صلح خود را به سوی همه کشورهای منطقه و جامعه جهانی دراز کرده است، تصریح کرد: بحران های منطقه، بایستی توسط دولتها و بازیگران خود منطقه و بدون دخالت کشورهای خارجی حل و فصل شوند. ارائه پارادایم «منطقه قوی» و «شبکه سازی امنیت»، ایجاد «مجمع گفتگوی منطقه خلیج فارس»، پیشنهاد امضای «پیمان عدم تعرض » و ابتکار «صلح هرمز» برای تامین امنیت خلیج فارس از سوی جمهوری اسلامی ایران در همین راستا بوده است.
 در ادامه این مراسم وابسته نظامی کشورمان طی سخنانی ضمن تشریح برخی ابعاد دفاع مقدس گفت‌: دفاع مقدس،  نماد استقامت و سمبل پیروزی ملت ایرانبه شمار می رود. ایران هرگز به منظور فزون خواهی و قدرت طلبی وارد عرصه جنگ نشد، بلکه به دفاع از خود پرداخت.
در حاشیه این مراسم فیلمهایی حاوی رشادتهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و توانمندیهای نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد و با ضیافت شام به افتخار میهمانان تاجیکی و خارجی مقیم دوشنبه به پایان رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «شن ها مأمور خدا بودند» به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسؤولین لشکری و کشوری فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این‌مراسم فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، رو به روی پارک طالقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6084270 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد