Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@12:28:09 GMT

(تصاویر) دلداری بیوه خاشقجی توسط جف بزوس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۴۱۶۴

(تصاویر) دلداری بیوه خاشقجی توسط جف بزوس

همزمان با اولین سالگرد قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی از سوی مقامات سعودی، روز چهارشنبه مراسمی در مقابل سر کنسولگری عربستان در استانبول برگزار شد.

به گزارش فرارو، در این مراسم افرادی از جمله خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقجی، اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل، توکل کرمان، فعال حقوق بشری یمنی و جف بزوس رئیس واشنگتن پست و مدیر عامل آمازون، حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم خدیجه چنگیز بیوه جمال خاشقجی در حضور فعالان حقوق بشر و خبرنگاران از سنگ قبر نمادین او رونمایی کرد.

او در جمع فعالان حقوقی و دوستداران خاشقجی پیش از رونمایی از سنگ قبر او در سخنانی به مناسبت نخستین سالگرد قتل فجیع خاشقجی داخل کنسولگری سعودی در استانبول در ترکیه گفت: جمال همواره خواهان بهبود اوضاع مردم سعودی، آزادی بیان و واداشتن مقامات سعودی به پاسخگویی به مردم بود.

چنگیز با اشاره به قتل خاشقجی تصریح کرد من به دنبال این هستم که بدانم چه بر سر پیکر او آمده است.

بیوه خاشقجی سپس میان فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و دوستداران جمال خاشقجی از سنگ قبر نمادین او نزدیک کنسولگری سعودی در استانبول پرده برداری کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جف بزوس جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی کنسولگری عربستان استانبول ترکیه آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!

زی‌سان؛ شرکت سرمایه‌گذاری قدیه اعلام کرد که قصد دارد نخستین بازی‌پارک موضوعی جهان بر اساس انیمه مشهور ژاپنی «دراگون بال» (Dragon Ball/ گوی اژدها) را در عربستان سعودی بسازد.

به گزارش زی‌سان به نقل از بی‌بی‌سی، این شهربازی اولین جاذبه تفریحی جهان است که بر پایه مجموعه کتاب‌ها و انیمه محبوب دراگون بال ساخته می‌شود.

به گزارش شرکت سازنده، اژد‌هایی به طول ۷۰ متر در مرکز این شهربازی قرار می‌گیرد و دست‌کم ۳۰ وسیله بازی خواهد داشت. مساحت این شهربازی نیز بیش از نیم میلیون مترمربع است و از ریاض، پایتخت عربستان سعودی، تنها ۴۰ دقیقه فاصله دارد.

قدیه یک پروژه تفریحی و گردشگری بزرگ با امکانات متنوع شامل پارک‌های تفریحی، مراکز ورزشی، مراکز خرید، هتل و سایر امکانات است که در نزدیکی ریاض ساخته می‌شود و بخشی از طرح آینده‌نگر پادشاهی سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور محسوب می‌شود که هدف آن کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی است.

به گزارش وب‌سایت رسمی دراگون بال، این شهربازی یک ترن هوایی خواهد داشت که داخل اژد‌هایی حرکت می‌کند که از شنرون [اژد‌های معروف این انیمه]الگوبرداری شده است.

مجموعه کتاب‌های مصور (کمیک استریپ) دراگون بال نخستین بار در سال ۱۹۸۴ منتشر شدند و ماجرا‌های پسری جوان به نام سان گوکو را روایت می‌کردند که با دختر نوجوانی به نام بولما آشنا می‌شود و آنها با هم سفری ماجراجویانه را آغاز می‌کنند تا هفت گوی با سری اژد‌ها (دراگون بال) پیدا کنند و بتوانند اژد‌هایی قدرتمند به نام شنرون را احضار کنند؛ چون شنرون می‌تواند بزرگ‌ترین آرزوی هرکس را براورده کند. این مجموعه یکی از تاثیرگذارترین و پرفروش‌ترین داستان‌های مصور ژاپنی بود.

به گزارش الشرق‌الاوسط، احداث این شهربازی به برنامه راهبردی بن سلمان برای جذب سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون بازدید‌کننده تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد. 

به گفته عبدالله بن ناصر الداود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری قدیه، این طرح که با مشارکت شرکت سازنده انیمه دراگون بال (Toei Animation) اجرا می‌شود، به احداث یک شهربازی منحصر‌به فرد کمک می‌کند که ترکیبی بی‌مانند از ماجراجویی و سرگرمی و همچنین تنوع و گوناگونی برای همه سلیقه‌ها خواهد بود.

tags # عربستان سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • معرفی دیوان جمال الدین عبدالرزاق اصفهانی در «کیمیای کلمات»
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • حمله به کنسولگری ترکیه در هانوفر آلمان
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     
  • معرفی جاذبه‌های محله ببک استانبول