Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: صبح امروز نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قاچاق قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که در ادامه به برخی از حواشی این جلسه پرداخته‌ایم:

ـ این پرونده هفت متهم دارد که سه نفر از آنان اعضای اصلی گروه "عظام" و چهار نفر دیگر کارمند گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) بودند؛ قبل از تشکیل جلسه دادگاه، سه متهم گروه عظام یعنی مدیرعامل، قائم‌ مقام و معاون امور بین‌الملل گروه عظام بر روی صندلی، جلوی درب سالن محل جلسه به انتظار تشکیل دادگاه نشسته بودند؛ این متهمان با پوشش کت شلور و با اخم و چین در صورت، به انتهای راهرو خیره شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ـ ساعت حدود 9:50 مامور داداگاه با خطاب "متهمین کجایید؟" متهمین را برای رسیدگی به پرونده‌هایشان به داخل سالن جلسه راهنمایی کرد؛ خبرنگاران نیز از درب انتهای سالن وارد جلسه شدند؛ متهمین بر روی صندلی‌ها به ترتیب اتهام نشسته و منتظر قاضی ماندند؛ بعد از گذشت دقایقی رئیس دادگاه وارد سالن جلسه شد و صدای شاتر دوربین عکاسان، فضای دادگاه را فرا گرفت.

ـ در ابتدای جلسه، قرائت قرآن توسط قاری صورت گرفت؛ سپس رئیس دادگاه جلسه را آغاز کرد؛ به دستور قاضی صلواتی، نماینده دادستان شروع به قرائت متن کیفرخواست کرد؛ عباس شاه‌محمدی نماینده دادستان که فردی جوان و مرتب بود، با صدایی رسا و روان متن کیفرخواست را قرائت کرد؛ وی با خطاب متهمین و اشاره با دست به آنان، از رئیس دادگاه اشد مجازات را درخواست کرد؛ او همچنین اتهام مدیرعامل عظام را "افساد فی‌الارض" بیان کرد؛ قرائت متن کیفرخواست 50 دقیقه به طول انجامید.

ـ بعد از اتمام قرائت متن کیفرخواست توسط نماینده دادستان، قاضی صلواتی، خانم زبیری مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک را برای بیان توضیحات خود به جایگاه فرا خواند؛ بعد از ادای توضیحات مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک، قاضی صلواتی با اشاره به زمان کوتاه مانده به اذان ظهر، ختم جلسه را اعلام کرد؛ در این لحظه، خروج شتابان خبرنگاران حاضر در جلسه برای از دست ندادن حواشی جلوی در دادگاه در هنگام خروج متهمان پرونده، جالب توجه بود.

 

ـ یکی از متهمان در راهرو دادگاه و در حال حرکت به سمت آسانسور برای رساندن خود به طبقه همکف با حالت عصبانی، نماینده دادستان را جوانی ... خطاب و بیان کرد که صلاحیت حضور در جلسه را نداشته است! این متهمان به سرعت خود را به سمت آسانسور دادگاه رسانده و به سمت درب خروج رفتند.

ـ متهمان گروه عظام پس از خروج از در اصلی دادگاه انقلاب به سمت ماشین شاسی‌بلند "فولکس‌واگن" لوکس خود حرکت کردند؛ فردی که در پشت فرمان این ماشین به انتظار آنها نشسته بود، با باز کردن درب جلوی خودرو، مدیرعامل عظام را به داخل راهنمایی کرد! سپس اعضای این گروه با ماشینی میلیاردی خود از داداگاه دور شدند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: دادگاه عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تعویق برگزاری دادگاه رد شد

قاضی پرونده پرداخت حق السکوت دونالد ترامپ با درخواست رئیس جمهور سابق برای تاخیر در برگزاری این دادگاه به دلیل رسانه‌ای شدن و تبلیغات گسترده مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قاضی پرونده پرداخت حق السکوت توسط ترامپ به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی اعلام کرد دادگاه این پرونده به دلیل رسانه‌ای شدن و تبلیغات گسترده و قابل توجه، به تعویق نمی افتد.

این قاضی نیویورکی درخواست وکلای ترامپ در این مورد را که رسانه‌ای شدن و تبلیغات گسترده پیش از محاکمه ممکن است منجر به یک روند بررسی ناعادلانه شود، رد کرد و با به تعویق انداختن زمان برگزاری دادگاه مخالفت کرد. قرار است این دادگاه روز دوشنبه 15 آوریل برگزار شود.

براساس این گزارش، تیم حقوقی ترامپ که خواستار تعویق در زمان برگزاری دادگاه شده بود، اظهار کرد پوشش رسانه ای علیه رئیس جمهور سابق شکل گرفته و انجام یک قضاوت درست در دادگاه منهتن سخت است زیرا این بخش به طور کلی و همه جانبه علیه وی بسیج شده است.

اما قاضی خوان مرکان روز گذشته در حکمی اعلام کرد تعویق زمان برگزاری دادگاه قابل دفاع نیست و دادگاه در زمان مقرر برگزار می شود.

قاضی تاکید کرد ترامپ خود بیشتر تبلیغات رسانه ای و فراگیر شدن این پرونده در رسانه ها را از جمله از طریق انتشار پست های نامناسب در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده و از این طریق به افرادی که او را در این پرونده مقصر می دانند، حمله کرده است.

وی خاطرنشان کرد شرایطی که ترامپ در آن قرار گرفته برای او جدید نیست و دستکم بخشی از نتایج کارهای خود اوست.

در همین حال استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در ایمیلی اظهار کرد رئیس جمهور ترامپ و تیم حقوقی وی به مبارزه علیه دادگاهی که بایدن و دیگر افرادی که پاپوش درست می کنند، ادامه خواهد داد.

این در حالی است که اوایل هفته جاری نیز دادگاه تجدیدنظری متشکل از سه قاضی درخواست تیم ترامپ برای تعویق در زمان برگزاری این دادگاه را رد کرده بودند.

در همین حال چند روز پیش، این قاضی برای پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی توسط دونالد ترامپ در آستانه دادگاه 15 آوریل، حکم ممنوعیت رسانه ای صادر کرد.

براساس این حکم ترامپ از اظهارنظر درباره شاهدانی که در این پرونده نقش دارند، منع شده است. در این حکم همچنین ترامپ از اظهارنظر درباره کارکنان دادگاه، بازپرسانی به غیر از آلوین برگ و هر یک از اعضای خانواده آنها منع شده اگر این اظهارات به معنای دخالت در این پرونده باشد.

براساس این پرونده، دادستان های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

قاضی مرکان در حکم خود با اشاره به حملات قبلی ترامپ به شاهدان، بازپرسان و قضات پرونده های متعدد دیگر ترامپ نوشت: بیانیه ها و اظهارات ترامپ در این پرونده تهدیدآمیز، تحقیرکننده، التهاب انگیز بوده است.

وی افزود: چنین اظهارات غیررسمی التهاب انگیز بدون شک در روند اداره دادگاه اختلال ایجاد می کند.

استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در بیانیه ای اظهار داشت این ممنوعیت رسانه ای غیرقانونی است. رای دهندگان آمریکایی حق دارند صدای سانسورنشده نامزد پیشتاز خود را بشنوند.

وکلای ترامپ پیشتر گفته بودند حکم ممنوعیت رسانه ای باعث بی دفاع شدن ترامپ در برابر حملات مخالفان سیاسی وی در این پرونده می شود.

با وجود تلاش های دونالد ترامپ برای به تعویق انداختن دادگاه پرداخت حق السکوت، قاضی فدرال نیویورک، تاریخ 15 آوریل را برای برگزاری این دادگاه تعیین کرد که این موضوع خشم فراوان رئیس جمهور سابق را برانگیخت.

رئیس جمهور سابق آمریکا پس از صدور این حکم، بار دیگر مراتب اعتراض شدید خود به این پرونده را اعلام و آن را نوعی «دخالت انتخاباتی» خواند که نباید در فصل کمپین های انتخاباتی برگزار شود.

پیشتر قاضی خوآن مرکان حکم داده بود که دادگاه رسیدگی به اتهام دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در آستانه انتخابات 2016، زودتر از ماه آوریل برگزار نشود. قاضی در حکم خود علت این تاخیر 30 روزه را افشای دیرهنگام مدارک و شواهد علیه ترامپ اعلام کرد.

قرار بود رسیدگی به این اتهام ترامپ در تاریخ 25 مارس در دادگاه منهتن نیویورک برگزار شود اما در نهایت در نهایت تاریخ 15 آوریل برای این دادگاه تعیین شد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر قلعه‌نویی
  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر شکایت قلعه نویی
  • ایسنا تبرئه و سازندگی مجرم شد
  • خبر مهم از زورگیران اتوبان صدر / برای بازسازی به صحنهٔ جرم آمدند
  • بررسی پرونده «ایسنا» و «سازندگی» در دادگاه مطبوعات
  • بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • آغاز دوباره دادگاه منافقین از ۲۸ فروردین
  • حکم اعدام یک زندانی دیگر در آمریکا اجرا شد
  • درخواست ترامپ برای تعویق برگزاری دادگاه رد شد