Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدشهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: این موکب با سبقه مردمی امسال در ایام راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی از ۱۷ مهر ماه تا سوم آبان ماه در فاصله ۲۰۰ متری از حرمین عسگریین در شهر سامرا برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این موکب در این ایام روزانه در سه وعده غذایی برای ۱۰ هزار زائر با همکاری خیرین و همکاران عزیز این اداره کل ضمن تهیه غذای لقمه‌ای و استقرار نانوایی در محل، خدمت رسانی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص دیگر برنامه‌های این موکب ابراز داشت: مباحث فرهنگی نظیر کار‌های مکتوب، راهنمایی زائرین، خیمه‌های معرفتی، تصاویر سه بعدی، برگزاری دستجات عزاداری در محل موکب و حرکت به سمت حرم با حضور علما و مداحان بنام آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین ادامه داد: تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم شهر‌های سامرا و بلد، دیدار با روسا و سران قبایل و عشایر شهرستان سامرا در راستای تقریب و تبلیغ و ترویج فرهنگ اباعبدالله (ع) و انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های فرهنگی موکب امامزادگان آذربایجان شرقی است که با تقدیم هدایایی مورد تفقد قرار می‌گیرند.

حسینی در ادامه گفت: راهپیمایی ایام اربعین زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) و تمرینی برای داشتن جامعه مهدوی است و این همایش بزرگ انسانی و مذهبی فراتر از شیعیان همه جهان اسلام و دیگر ادیان آسمانی را درگیر ابهت و جلال معنوی خود کرده است.

او افزود: در این وانفسای زمانه که تلاش دارد با به کارگیری تمام توان و هجمه‌های خود علیه این رویداد بزرگ مذهبی، آن را خاموش کند باید سعی کنیم تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مختلف در فضای مجازی و ماهواره‌ای اهمیت و عظمت آن را به جهان مخابره کنیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: به همین منظور بر اساس مأموریت محوله از سوی سازمان تصویرنگاری و مستند سازی فعالیت‌های روزانه فعالیت‌های مواکب سازمان اوقاف در شهر سامرا بر عهده این اداره کل گذاشته شده است تا شور و عشق زوار عتبات مقدسه عسکریین (ع) به تصویر کشیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اضافه کرد: مستندسازی این برنامه‌ها و به تصویر کشیدن دلدادگی عاشقان اهل بیت (ع) با این اقدام تیری بر قلب سیاه بدخواهان اسلام خواهد بود و امیدواریم این راهپیمایی عظیم تا ظهور امام زمان (عج) عالمگیر شده و به اهداف ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب که در گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، دست یابیم.

 

انتهای پیام/ش

موکب امامزادگان آذربایجان شرقی در سامرابرپا می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکمانچای شهرستان شد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از تبدیل بخش ترکمانچای به شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، تراب محمدی ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای سیاست محرومیت زدایی دولت سیزدهم و رعایت عدالت در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم شریف منطقه و با توجه به پیگیری‌های اهالی بخش ترکمانچای با رای هیات دولت انجام گرفت. 

وی اضافه کرد: فرایند لازم برای ایجاد فرمانداری ترکمانچای در سه ماه آینده انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات کارشناسی لازم برای انجام این مهم توسط کارشناسان معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و همچنین با نظر مساعد کارشناسان تقسیمات کشوری وزارت کشور در چندین مرحله بررسی و انجام شد.

وی بیان کرد: لازم می‌دانم از زحمات وزیر محترم کشور و هیات محترم دولت در این زمینه سپاسگزاری کنم. 

وی یادآوری کرد: ضمنا چندین بخش دیگر از جمله مهربان در حال تبدیل به شهرستان هستند و کارهای کارشناسی مرتبط با آن‌ها در حال انجام است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، شهرستان ترکمانچای با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیا پیرترین مرد جهان در آذربایجان شرقی است؟ زیدآبادی: ظریف؛ ترکمانچای و خرافات

دیگر خبرها

  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • ترکمانچای شهرستان شد
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی
  • برنامه های هفته کار وکارگر در آذربایجان غربی