Web Analytics Made Easy - Statcounter

‍ سیدحسن حسینی شاهرودی عصر چهارشنبه در حاشیه سفر استاندار سمنان به شهرستان میامی در جمع خبرنگاران افزود : احداث ناحیه صنعتی کالپوش گام موثری برای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرهاست .

وی افزود : با توجه به وعده شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان، تا یکسال آینده تمامی زیرساخت های این ناحیه صنعتی فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی افزود : باید در بخش کشاورزی به سمت صنعتی و مکانیزه شدن گام برداشته شود، باید صنعت در این منطقه رونق یافته و از تک محصولی بودن فاصله گرفته شود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه شهرستان میامی به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور انتخاب شده، اظهار داشت : مدیریت جهادی در راستای توسعه و توانمندسازی منطقه ضروری است .

نماینده مردم شهرستان های و میامی درمجلس شورای اسلامی گفت : اولین سازه آهنی منازل جدید در حسین آباد کالپوش ، احداث شده و با تلاش مسئولان و سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح، مشکلات مردم آسیب دیده رفع شود، تسریع در ساخت وساز و همچنین فراهم نمودن زیرساخت ها در منطقه کالپوش ضروری است .

حسینی گفت : تنوع آب و هوایی و خاک مساعد شرایط برای تولید انواع محصولات کشاورزی و دامپروری را در مناطق مختلف شهرستان فراهم کرده که با گسترش صنایع تبدیلی صادرات محصولات مختلف کشاورزی انجام خواهد شد. ‍‍

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی در نشست توسعه شهرستان میامی نیز گفت: در اجرای سند توسعه این شهرستان ، نیاز است تمامی ابعاد توسعه در نظر گرفته شود ، نبود برنامه توسعه، یکی از دلایل اصلی کمتر توسعه یافتگی این منطقه است.

 فرماندار میامی هم در این نشست با بیان اینکه این شهرستان جزء ۳۱ شهرستان کم برخوردار معرفی شده ، افزود : بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور، ستاد توسعه شهرستان میامی به ریاست استاندار سمنان تشکیل و موضوع های مربوط به توسعه شهرستان در این ستاد پیگیری می شود.

احمد ملایری تصریح کرد: اجرای سریع پروژه های اقتصاد مقاومتی و ارتقای شاخص های توسعه شهرستان از مهم ترین اهداف تشکیل ستاد توسعه این شهرستان است.

فرماندار میامی ادامه داد : دستگاه های اجرایی طرح های مهم برای سرمایه گذاری شهرستان را تهیه و اولویت بندی نمایند و به فرمانداری ارسال کنند.

ملایری گفت : ظرفیت ها، نیازها، و مشکلات شهرستان میامی احصاء و اولویت بندی شود تا نسبت به آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی افزود : اقشار مختلف مردم در راستای توسعه شهرستان نظرات و پیشنهادات خود را به فرمانداری شهرستان ارسال نمایند .

کمبود امکانات و زیر ساخت ها در میامی باعث شد که جزو ۳۱ شهرستان اولویت دار توسعه پایدار در کشور معرفی و ضرورت شتاب در توسعه آن افزایش یابد. سند توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور با حضور وزیر کشور ۱۴ اسفند ۹۷رونمایی شد.  شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان واقع است.

تامین نیروی انسانی در برخی از ادارات، چارت سازمانی ، ارتقاء نمایندگی های دستگاه های اجرایی ، تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) میامی، آبرسانی روستایی ، تقویت شهرک صنعتی میامی و احداث شهرک صنعتی کالپوش و مرمت و بهسازی راه های مواصلاتی، از جمله نیاز های این منطقه است .

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد. 

۷۳۵۷/۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت کشور اقتصاد مقاومتی میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد

امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین کلنگ فاز اول طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه کلاله با حضور جمعی از مسئولان به زمین زده شد.

فرهاد شیبک فرماندار کلاله در این مراسم گفت: این شهرستان دارای ظرفیت فراوانی بویژه در بخش کشاورزی و دامپروری است، اما کمبود بستر لازم، در ناحیه صنعتی مانع جلب و جذب سرمایه گذار برای فعالیت تولیدی در شهرستان شده است.

فرماندار کلاله افزود: با پیگیری‌های نماینده مردم حوزه شرق استان در سطح ملی و تلاش‌های انجام شده در مجموعه فرمانداری و مدیران استان خوشبختانه امکان خرید ۱۸ هکتار از زمین‌های اطراف ناحیه صنعتی روستای دهنه کلاله فراهم شد.

شیبک اشتغال جوانان را از مهمترین مسائل پیش روی شهرستان دانست و افزود: برای اجرای طرح توسعه ناحیه صنعتی، مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، از محل اعتبارات تملک دارایی به این طرح اختصاص دادیم که نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص پیدا کرد.

فاز اول طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه کلاله با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان در زمینی به مساحت حدود ۱۳ هکتار کلنگ زنی و اجرایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی