Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب به دستگاه های مختلف استان شد و گفت: رعایت عفاف و حجاب در اداره های گیلان ضروری است.

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه یکی از معضلات فرهنگ عمومی کشور عفاف و حجاب است اظهار کرد: در تلاش هستیم رفع معضل فرهنگی مذکور را در گیلان عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان به تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در مسائل اجتماعی و به ویژه فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: انسان وقتی وارد شهری می شود باید نمادهای دین را ببیند بنابراین می طلبد دستگاه ها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان کمک کنند تا روش های مناسب را عملیاتی کند.

وی، خواستار ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب به دستگاه های مختلف استان شد و بیان کرد: رعایت عفاف و حجاب در اداره های گیلان ضروری است.

نقش قرارگاهی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پیشبرد اهداف قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نقش قرارگاهی در پیشبرد اهداف قرآنی دارد و در نخستین گام به ساختار بیش از ۱۰ دستگاه اجرایی کشور توجه شد، بعضی از دستگاه ها حتی اداره قرآنی نداشتند که این اداره به ساختار آنها اضافه شد.

فیروز فاضلی بر استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی، موسسه ها و گروه های فعال غیر دولتی در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت های قرآنی در سطح استان تاکید کرد و افزود: گستره اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی گسترده تر می شود، زیرا ورود مقام های دولتی سبب رونق فعالیت های قرآنی است و این جلسه ها در سطح بالاتری برگزار می شود.

وی با اشاره به مهم ترین راهکارهای پیشبرد اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بیان کرد: تقسیم کار وظایف قرآنی و اشراف کامل شورا به فعالیت کارگروه های سه گانه آموزش، تبلیغ و پژوهش مهم است تا این شورا بتواند مطالبه گری جدی در مورد ماموریت ها و پیگیری اجرای مصوبات این شورا داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان، همبستگی و همگرایی کامل اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تبادل نظر و شنیده شدن صدای واحد از شورای مذکور را اثرگذار دانست و تصریح کرد: تحرک و پویایی درونی و بیرونی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و تقویت انگیزه عوامل شورا از درون سازمان ها حائز اهمیت است.

فاضلی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فعالیت های قرآنی جنبه آموزشی دارد، خاطرنشان کرد: این حجم از انرژی و بودجه که صرف این کار می شود، ایجاب می کند در کمیته های تخصصی همواره درباره بهترین و جدیدترین متدهای آموزش قرآن با استفاده از ابزارهای موثر آموزش و رسانه ای بحث و بررسی و تبادل نظر شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي فرهنگ عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه طی نشستی که با حضور رؤسای اتاق سراسر استان، مدیران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و برخی از اتحادیه‌های صنفی و همچنین اداره اماکن، معاون اجتماعی سپاه قدس و بسیج اصناف و رئیس اتاق بازرگانی گیلان در سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد، اظهار کرد: اصناف همواره در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و قطعاً سرانجام دسیسه دشمن در حوزه عفاف و حجاب با پایمردی بازاریان به مثابه عملیات وعده صادق خواهد شد.

وی مقوله امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف کلیه کسب و کارها و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: نوع فعالیت رؤسای اصناف و مدیران اتحادیه‌ها در مقوله عفاف و حجاب رصد خواهد شد و بدون اغماض اعمال منفعلانه متصدیان صنفی در این مقوله با اعمال ماده ۲۷ و ۱۷ قانون نظام صنفی مواجه خواهد شد.

پورحیدری ضمن تحسین روحیه انقلابی اصناف گیلان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: خواسته ما به عنوان نهاد ناظر سازمان‌های صنفی این است که با اعتقاد و دغدغه مندی مساله عفاف و حجاب مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان با بیان اینکه اصناف سراسر استان موافق بی‌بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار فعال عرصه صنفی ملزم و مکلف به اجرای دقیق قانون در مقوله عفاف و حجاب هستند و قطعاً این نهاد برخاسته از مردم مقید به این فریضه الهی می‌باشد.

کد خبر 6085686

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • ضرورت فعالیت دستگاه‌ها برای حضور در طرح نور
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • دعوت از همه دستگاه‌ها برای حضور فعال در طرح نور
  • حمایت محکم دادستانی اصفهان از طرح عفاف و حجاب
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد
  • مقوله حجاب ورای یک مسأله اجتماعی است