Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:54:45 GMT

۶ میلیارد تومان صرف احداث جاده سمیرم - یاسوج شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۵۲۶۲

۶ میلیارد تومان صرف احداث جاده سمیرم - یاسوج شد

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های استان اصفهان از این طرح بزرگ ملی به خبرنگار ایرنا، گفت: پیمانکار طرح در دو نقطه، از کیلومتر یک تا هفت و کیلومتر ۱۷ تا ۲۳ فعالیت دارد.

به گفته علیرضا طایی کل طول اجرای طرح در محدوده سمیرم و استان اصفهان ۳۲ کیلومتر و اعتبار طرح ۱۰۴ میلیارد تومان است که در مدت ۹ ماه گذشته که عملیات احداث پروژه آغاز شد ۶ میلیارد از این مبلغ هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم با بیان اینکه حذف گردنه پشته در محدوده سمیرم به یاسوج مهمترین کار اجرای این طرح در مرحله اول اجراست تصریح کرد: با چهارخطه شدن این مسیر از سمیرم تا پل گرداب(قره) استان چهارمحال و بختیاری مشکلات تردد و برفروبی بویژه در فصل زمستان به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی افزود: افزون بر ۱۰ هزار تردد خودرو در روزهای عادی و بالای ۳۰ هزار تردد در روزهای تعطیل و پایان هفته در این مسیر ترانزیت و گردشگری شمال-جنوب ثبت شد که نشان از اهمیت این محور شریانی دارد.

طایی در رابطه با کارهای فنی و عمرانی برای احداث جاده سمیرم یاسوج توضیح داد: برآوردهای پیمانکار حاکی است که ای طرح ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر کوه بری و سنگ بری و خاکبرداری و همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی دارد.

به گفته طایی حدود ۸۰ هزار متر عملیات بتنی، احداث دو تونل، یک پل بزرگ و ۹۰ پل کوچک در طول مسیر نیز در طرح گنجانده شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم تصریح کرد: تا امروز بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و کوه بری و ۲۰ هزار متر خاکریزی در دو قطعه ای که پیمانکار مشغول کار است داشته ایم.

وی درباره مدت زمان اجرای این طرح بزرگ جاده ای گفت: طبق قرارداد باید ۴۲ ماهه شاهد تکمیل این جاده باشیم اما ممکن است به دلیل مشکلات مالی دولت و معارضان اجتماعی در مسیر جاده این زمان تغییر کند و نوسان داشته باشد.

رییس بنیاد مسکن سمیرم در جریان بازدید خبرنگاران از طرح مسکن ۲۲۲ واحدی این نهاد عمرانی گفت: ۱۲۰ واحد از این تعداد در سال جاری برای آسیب دیدگان از سیل اختصاص یافته است.

روح الله افشاریان اظهارداشت: بقیه واحدها به تعداد ۱۰۲ واحد دو طبقه پیش از این به فروش رسیده و در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این واحدها ۱۰۰ متری مستقل از واحد دیگر است بیان داشت: اعتبار دولتی و آورده متقاضی برای عموم مردم و برای سیل زدگان، علاوه بر تسهیلات حوادث شهری و روستایی، خیران نیز کمک های خوبی به این اقشار کرده اند.

به گفته وی در بخش تسهیلات شهری ۱۷۰ فقره و در حوادث روستایی نیز ۱۹۳ فقره تسهیلات مصوب داشتیم که قرارداد ساخت و تعمیر ۱۴۰ مورد در شهر و ۲۸ مورد در روستاها منعقد شده است.

وی با تاکید بر بهتر شدن همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات به سیلزدگان ابراز امیدواری کرد: تا نیمه آبان ماه امسال شاهد تکمیل طرح های ساختمانی مربوط به آسیب دیدگان از سیل فروردین ماه باشیم.

خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه های مختلف استان اصفهان در سفر امروز خود به سمیرم از روستای مِهرگرد بعنوان روستای ملی بافت های داری و صنایع دستی، طرح چهارخطه سمیرم یاسوج، سالن ورزشی آموزش و پرورش، بافت فرسوده محله کوشک، طرح های عمرانی بیمارستان سیدالشهدا(ع) و پروژه ۲۲۲ واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دیدن کردند.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و باغداری دارای چهار بخش، شش شهر و ۱۵۰ روستا و آبادی است و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

۷۱۴۷/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راه و شهرسازی اصفهان سمیرم اعتبارات یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این تصادف سه دستگاه خودروی پژو۴۰۵ شوتی به علت تخطی از سرعت مطمئنه و توانایی نداشتن رانندگان در کنترل خودرو در یک نقطه و به صورت همزمان منحرف شدند.

۲ نفر راننده در دم جان باختند و راننده خودروی دیگر با وجود تلاش تیم‌های امدادی و پزشکی در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت.

کد خبر 846487 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم تصادف حوادث ایران

دیگر خبرها

  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • (ویدئو) واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان
  • واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج (فیلم)
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم
  • ببینید | اولین تصاویر از واژگونی هولناک سه خودروی شوتی در جاده یاسوج - اصفهان
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد