Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع در حزب "اسرائیل خانه ما" اعلام کرد که آویگدور لیبرمن رهبر این حزب تصمیم دارد طرحی را برای حل بحران تشکیل ائتلاف دولتی جدید ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از این منبع تاکید کرد که لیبرمن در نشست امروز حزب "اسرائیل خانه ما" گفته که آخرین چیزی که رژیم صهیونیستی امروز به آن نیاز دارد، برگزاری دور سوم انتخابات کنست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرده که حتی اگر انتخابات سوم هم برگزار شود، باز اوضاع سیاسی تغییر چندانی نخواهد کرد، بنابراین باید به راه حلی منطقی در این زمینه دست یافت و تمامی مسائل و ملاحظات شخصی را کنار گذاشت.

منبع مذکور آورده است که لیبرمن تاکید کرده که اگر تا عید "غفران" در هشتم این ماه (اکتبر) پیشرفتی در مذاکرات بین لیکود و ائتلاف آبی سفید در مورد تشکیل کابینه جدید حاصل نشود، حزب "اسرائیل خانه ما" طرح ویژه خود را به منظور تسریع در روند تشکیل دولت جدید به هر دو حزب ارائه خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار بود امروز، چهارشنبه آخرین شانس خود را برای جلب رضایت بنی گانتس رئیس ائتلاف آبی سفید برای پیوستن به ائتلاف جدید دولت صهیونیستی امتحان کند اما روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از یکی از مسؤولان ائتلاف آبی سفید اعلام کرد که جلسه امروز چهارشنبه میان بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو پیرامون گفت‌وگو بر سر تشکیل دولت وحدت لغو شده است.

این مسؤول ائتلاف آبی سفید عنوان کرد که نتانیاهو تصمیم به برگزاری انتخابات سوم گرفته است به همین خاطر، جلسه امروز لغو شده است.

این در حالی است که قرار بود نتانیاهو به عنوان آخرین تلاش خود برای تشکیل دولت وحدت و جلب رضایت گانتس با او دیدار کند.

رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته رسما بنیامین نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه جدید دولت این رژیم کرد.

نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد تا دولت جدید را تشکیل دهد. البته امکان تمدید ۱۴ روزه این مدت نیز وجود دارد.

احزاب راست تحت رهبری لیکود در مجموع ۵۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را کسب کردند و ائتلاف آبی سفید و هم‌پیمانانش هم ۵۴ کرسی را بدست آوردند.

نتانیاهو در ادامه تلاش‌هایش برای تشکیل دولت، فردا با آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" دیدار خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو پس از اظهارات اخیر لیبرمن مبنی بر اینکه تصمیم دارد طرحی را برای حل بحران تشکیل ائتلاف دولتی جدید ارائه دهد، با او تماس گرفته و قرار شد فردا با هم دیدار کنند.

نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلفنی گفته که نباید بیش از این وقت را تلف کرد و تصمیم دارد از فحوای طرح لیبرمن مطلع شود.

این دیدار قرار است صبح فردا (پنج‌شنبه) در دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی برگزار شود.

نتانیاهو در دوره قبلی انتخابات کنست به رغم پیروزی نتوانست در مدت اعلام شده کابینه جدید دولت رژیم صهیونیستی را تشکیل دهد و در نهایت کنست منحل و انتخابات مجدد برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبرمن نتانياهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند

حسن بهشتی‌پور تحلیلگر روابط بین‌الملل در گفتگو با اعتماد، ابعاد مختلف شرایط اخیر پس از واکنش ایران به اسراییل را تحلیل کرد.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

این حرف درست است که نتانیاهو به دنبال تداوم بحران است و ادامه بحران را ادامه بقای دولتش می‌داند، در واقع نتانیاهو به خوبی می‌داند بلافاصله پس از اعمال آتش‌بس، سرنوشت اولمرت پس از جنگ ۳۳ روزه برای او تکرار می‌شود و رقبای نتانیاهو به دلیل اشتباهات مکرر اجازه نمی‌دهند دولت نتانیاهو تداوم یابد. اما واقعیت‌ها به این معنا نیست که اگر ایران در برابر تجاوزگری‌های اسراییل از خود دفاع مشروع کند، کمک کرده به بقای نتانیاهو! اگر ایران اقدامی نمی‌کرد، هیچ تضمینی وجود نداشت که اسراییل دوباره دست به حملات تازه علیه ایران نزند.

اینکه اسراییلی‌ها می‌گویند موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را رهگیری کرده‌اند، اذعان به این واقعیت است که اگر حمایت‌های انگلیس، امریکا، فرانسه و اردن نبود، حتی قادر نبودند بخشی از موشک‌های ایران را هم کنترل کنند.

نباید اینگونه تصور شود که ایران، چون نمی‌خواهد کمکی به تثبیت دولت نتانیاهو کند، پس نباید هیچ اقدامی در برابر تجاوزات اسراییل صورت دهد. اگر اقدام تجاوزکارانه‌ای علیه ایران صورت گیرد، ایران مجبور است برای تامین امنیت و دفاع از سرزمین خود، حمله متقابل انجام دهد.

اینجا دیگر مذاکره به معنای ضعف نیست. برخی افراد و گروه‌ها هر نوع مذاکره‌ای را التماس می‌دانند. اسمش را هم دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند. در حالی که وقتی از موضع قدرت عملیاتی انجام گرفته برای تثبیت موقعیت باید سراغ مذاکره و گفتگو در عالی‌ترین سطح رفت. باید طرف مقابل را متقاعد کرد که این طرف اسراییلی است که سیاست تنش‌زایی را دنبال می‌کند نه ایران. این اسراییل است که بقای خود را در تداوم بحران می‌بیند.

ایران، اما مایل به گسترش صلح و ثبات در منطقه است، این خواسته را باید در عمل هم نشان دهد. یکی از مهم‌ترین راه‌های این روند هم ادامه مذاکره با طرف‌های اروپایی و امریکایی است که حامیان جدی اسراییل هستند.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • لیبرمن: در ارزیابی حمله ایران اشتباه کردیم
  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند
  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد