Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:10:12 GMT

تغییر سبک معماری دوری از هویت ایرانی اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۶۶۶۶

تغییر سبک معماری دوری از هویت ایرانی اسلامی است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی شامگاه چهارشنبه در نشست چهارشنبه های گردشگری شهرستان دزفول در خانه تاریخی سوزنگر افزود: می توان در معماری های جدید از سبک های تلفیقی سنتی و مدرن استفاده کرد.
وی نگاه به گذشته و به میراث گذشتگان را ضروری خواند و گفت: دزفول ظرفیت های فوق العاده ای دارد که می توان بسیاری ازآنها را ثبت ملی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دزفول مسیر سنتی هیات های عزاداری دزفول از محله ها و کوچه ها را از ظرفیت های ثبت ملی دزفول دانست و افزود: باید قدر گنجینه ها و سرمایه های فرهنگی و تاریخی را بدانیم و آنها را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه گردشگری زمینه ای برای تعامل فرهنگ ها است، گفت: دزفول یک شهر آیینی بوده و باید سبک های عزاداری سنتی آن حیا شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم انتقال این سبک عزاداری و نوحه خوانی به نسل های جوان افزود:  متاسفانه در این زمینه کوتاهی شده که اکنون اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دزفول دارای پیشینه و تاریخی پرافتخار است، اظهار داشت: دفاع مقدس پیشینه تاریخی دزفول را تکمیل کرد.

امام جمعه دزفول با تاکید بر هدفگذاری فرهنگی در حوزه گردشگری افزود: باید فرهنگ خود را از رهگذر گردشگری به دیگران معرفی کنیم.
چهارشنبه های گردشگری دزفول نشستی تخصصی و ماهانه است که با همت مجمع فعالان گردشگری دزفول هر ماه به صورت تخصصی درباره ظرفیت های گردشگری شهرستان و معرفی آنها به مردم برگزار می شود.
۳٠۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران