Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که شرکت تسلیحاتی آمریکایی «لاکهید مارتین» برای تبلیغ جنگنده نسل جدید خود یعنی «اف-۳۵» روی قابلیت رادارگریز و مخفی‌کار بودن آن تمرکز کرده است، اما خبر می‌رسد که این رادارهای جدید آلمانی توانسته‌اند این پرنده‌ها را شناسایی و رهگیری کنند.

اخبار بین‌الملل- نشریه تخصصی «ژورنال جنگ‌افزارهای شبکه‌محور» گزارش داد که شرکت آلمانی «هِنسُلدت» که به طور ویژه روی ساخت و توسعه شبکه‌های راداری فعالیت می‌کند، در آوریل سال گذشته توانسته دو فروند جنگنده اف-۳۵ را ردیابی کند که در حال پرواز در نمایشگاه هوایی برلین ۲۰۱۸ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «ینی‌شفق»، شبکه جدید رادار غیرفعال این شرکت «توئین‌ویس» (TwInvis) نام دارد که توانسته بود این جنگنده‌ها را از فاصله ۱۵۰ کیلومتری شناسایی کند و بخشی از حسگرها و پردازشگرهای نسل جدید است.

شرکت سازنده این رادار شعار «شناساگر ساکتِ اشیاء ساکت» را برای توئین‌ویس انتخاب کرده و در توضیحات آن نوشته است: «این یک رادار غیرفعال است که بُعد جدیدی را به دنیای نظارت و آگاهی موقعیتی اضافه کرده است... این رادار را نمی‌توان مکان‌یابی کرد زیرا هیچ انرژی گسیل نمی‌کند و برای ردیابی اهداف نیازی به آن ندارد».

این گزارش درباره رادارهای جدید توضیح می‌دهد: «[آنها] به قدری حساس و قدرتمند هستند که می‌توانند تمام فعالیت‌هایی هوایی را که تا کنون گفته شده بود غیرقابل شناسایی هستند، ردیابی کنند. این فناوری می‌تواند در برابر طراحی جنگنده‌های رادارگریز موثر باشد... رادارهای غیرفعال به دلیل اینکه از خود امواج ساطع نمی‌کنند، مخفی هستند و خلبان زمانی که به محوطه تحت پوشش آنها وارد می‌شود، متوجه ردیابی شدن نمی‌شوند».

در حالی که این گزارش از ردیابی جنگنده‌های آمریکایی در فاصله‌ای بیش از یک سال از زمان وقوع رخ می‌دهد اما سخنگوی برنامه تولید مشترک اف-35  می‌گوید که از ادعای شرکت هنسلدت یا آسیب‌پذیری این جنگنده‌ها در برابر رادارهای غیرفعال خبر ندارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انرژی فناوری پوشش آلمان رادار تسلیحات جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جردن باروز» افسانه‌ای المپیک پاریس را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر، در فاصله ۱۰۰ روز مانده به المپیک پاریس، جردن باروز قهرمان المپیک و چندین دوره جهان که سال گذشته مغلوب چنس مارستلر شد و حضور در مسابقات جهانی بلگراد را از دست داد، مسابقات المپیک پاریس را هم از دست داد.

باروز درحالیکه به وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم بازگشته بعد از دو برد، مغلوب جیسون نولف شد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

کد خبر 6083113 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • بخش املاک دیوار و شیپور غیرفعال می‌شود
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • گارانتی‌های خودروهایی که به راحتی باطل می شوند
  • مواردی که گارانتی خودرو را باطل می‌کند
  • بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد
  • بلیت تمامی مسافران پرواز‌های باطل شده بازگردانده شد
  • سرعت بیشترِ ردیابی ژن با کیت ایران ساخت
  • ردیابی جنگنده آمریکایی توسط رادار جدید چین
  • «جردن باروز» افسانه‌ای المپیک پاریس را از دست داد