Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان درخصوص کشت محصولات پاییزه در استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۹۱۸ هزار و ۲۷۵ هکتار از اراضی به این کشت اختصاص یافته است.

او افزود: در کشت پاییزه، محصولاتی از جمله؛ غلات، دانه‌های روغنی، حبوبات، سبزی و صیفی، نباتات صنعتی و علوفه کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی نژاد بیان اینکه ۱۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت نباتات صنعتی شامل؛ چغندر و نیشکر اختصاص یافته است، اظهار داشت: کشت نیشکر که از روز‌های گذشته آغاز شده و کشت چغندر نیز در روز‌های آتی آغاز می‌گردد.

این مقام مسئول به اختصاص ۸۶ هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی به کشت دانه‌های روغنی شامل؛ کلزا و آفتابگردان اشاره و بیان کرد: کشت این محصولات از روز‌های آینده آغاز می‌شود و عملیات کشت تا نیمه دوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان درخصوص کشت علوفه گفت: برنامه ریزی‌ها برای کشت علوفه شامل؛ یونجه نیز انجام شده و قرار است در ۸ هزار و ۹۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی از این محصول کشت شود.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت محصولات پاییزه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز چهارشنبه در نشست بررسی طرح زراعت چوب در استان خوزستان بیان کرد: زراعت چوب به عنوان یک کار جدید است که می‌تواند بخشی از کانون‌های ریزگرد را تحت پوشش قرار داده و در کنار آن موجب شکل‌گیری تولید صنایع چوب و ایجاد زنجیره اشتغال در استان شود.

وی افزود: طرح زراعت چوب در قالب سفر هیأت دولت مطرح شد و مورد تأیید دولت قرار گرفت. خوزستان حدود ۶ میلیون هکتار زمین دارد و اجرای این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در طول چهار سال پیش‌بینی شده است.

حسینی محراب ادامه داد: در هر هکتار از طرح زراعت چوب بیش از یک هزار درخت اکالیپتوس و گونه‌های مشابه کشت می‌شود که پس از چهار سال به تولید می‌رسد و در این مدت از برگ آن برای گرفتن اسانس استفاده می‌شود که برای این امر نیز چند کارخانه راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری کشت نهال در حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده و رقم مصوب ۴۶ هزار هکتار بوده که رقم قابل توجهی است؛ درخواست‌هایی که شرکت‌ها و کشاورزان مختلف داشتند، بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است.

حسینی محراب گفت: تاکنون و در مجموع ۲ هزار هکتار در زمینه زراعت چوب در استان زیر کشت رفته است و کشتی که در سال زراعی جاری شده بیش از ۸.۵ برابر نسبت به گذشته است.

وی افزود: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شد، ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنایع چوب و مبلمان می‌تواند در کنار اجرای طرح زراعت چوب در استان ایجاد شود، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داشته باشد.

کد خبر 6088140

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت