Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، تحولی عظیم در برگزاری مراسم اربعین حسینی ایجاد شده است و امروز از راهپیمایی اربعین برای مقابله با یزیدیان زمان استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» چهارشنبه شب (10 مهر) در جمع طلاب مدرسه علمیه جهانگیر خان با اشاره به اربعین حسینی گفت: شرکت در پیاده روی اربعین حسینی یکی از مصادیق بارز انجام عمل صالح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: در این شرایط، راهپیمایی اربعین در حقیقت فریاد زدن علیه کفر و ظلم است و به عنوان فریادی برای اثبات حقانیت امام حسین(ع) به شمار می رود.

 

وی گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، تحولی عظیم در برگزاری مراسم اربعین حسینی ایجاد شده است و امروز از راهپیمایی اربعین برای مقابله با یزیدیان زمان استفاده می شود.

 

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: از آثار انقلاب اسلامی این است که مفهوم دین درحوزه‌ های علمیه تحول پیدا کرده است و امام راحل این دین را احیا کردند.

 

وی گفت: امام راحل با تلاش هایی که انجام دادند، پرده ها را در مقابل دین کنار زدند و دین حقیقی و اسلام ناب را نشان دادند که مورد اقبال همگان شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: اسلام جامع ترین دین است و زمانی که دین جامع باشد باید به سراغ منابع دینی رفت که هنوز خیلی از مطالب موجود در قرآن و روایت های دینی مسطور باقی مانده است.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به برخی حرف ها در مورد حوزه گفت: این سخنان از روی جهل است و این افراد باید به حوزه بیایند و تحقیق‌ ها را ملاحظه کنند و ببینند چقدر علما و مراکز تخصصی در مسائل فقهی، کلامی و تفسیری کار کرده و حرفی برای گفتن دارند.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی اربعین هفته دفاع مقدس پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان استان همدان موکب کانون های مساجد اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر موضع فرانسه در برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از insidethegames؛ امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد برگزاری مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس گفت: ما برای نقشه دوم برگزاری افتتاحیه ورزشگاه پارک دو پرنس را در نظر گرفته ایم و اگر از لحاظ امنیتی به مشکل بخوریم مراسم را در این ورزشگاه برگزار می‌کنیم.   مکرون همچنین گفت: ما برای برگزاری افتتاحیه ساختمان تروکادرو روبروی برج ایفل را هم در نظر داریم و باید دید تا آن زمان شرایط چگونه خواهد بود.   رئیس جمهور فرانسه در مورد تهدیدات احتمالی گفت: فکر می‌کنم هواپیما‌های بدون سرنشین یک تهدید برای ما محسوب می‌شود و جنگ اوکراین و غزه دلیلی است که ما باید تمامی جوانب را در نظر بگیریم و این تهدیدات به همین دو دلیل برای ما وجود دارد.   وی در ادامه گفته است: تلاش می‌کنیم در دوره برگزاری المپیک آتش بس را در این کشور‌ها بر قرار کنیم و این پیشینه تاریخ المپیک است که در زمان برگزاری باید در تمام جهان صلح و در مناطق جنگی آتش بس برقرار باشد.   پیش بینی می‌شود در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه ۳۰۰ هزار نفر از نزدیک و ۲۰۰ هزار نفر از منازل و خیابان‌های اطراف و همچنین ۱۰ میلیون بیننده تلویزیونی این مراسم را مشاهده کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • تغییر موضع فرانسه در برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
  • زمان برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم اعلام شد
  • ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه