Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@21:37:23 GMT

سبزترین ایستگاه پلیس جهان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۸۱۹۳

سبزترین ایستگاه پلیس جهان

سینسیناتی، یکی از شهرهای ایالت اوهایو در آمریکا، میزبان ایستگاه پلیسی است که علاوه بر ارائه خدمات به جامعه، در خدمت محیط زیست نیز هست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایالت اوهایو میزبان نخستین ایستگاه پلیس با انرژی آزاد صفر در جهان است که نخستین بنای دارای گواهینامه ساختمان‌های سبز LEED Platinum در نوع خود به حساب می‌آید؛ استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی (Leadership in Energy and Environmental Design) یا گواهی‌نامه لید، مرجع انتخاب ساختمان‌های سبز در آمریکا و اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گواهینامه روش و سیستمی رتبه‌بندی‌شده و مبتنی بر فن‌آوری برای تعریف و اندازه‌گیری ساختمان‌های دوستدار محیط زیست در ایالات متحده و سراسر جهان است و هدف آن تشویق ساخت و سازهای دوستدار محیط زیست برای داشتن یک زندگی سالم با بهره‌وری از انرژی است.

 واشنگتن D.C اولین شهر جهان است که از این سیستم پیروی کرد. در حال حاضر نیز ایستگاه پلیسی در شهر سینسیناتی ساخته شده است که در تطابق کامل با استانداردهای این گواهینامه زیست محیطی قرار دارد و  یک تأسیسات پایدار، باانرژی، کارآمد و سازگار با محیط زیست  است که در نوع خود از اولین‌ها به حساب می‌آید.

دفتر مرکزی ایستگاه پلیس منطقه سه سیسیناتی به گونه‌ای طراحی شده است تا فقط به اندازه نیاز روزانه‌اش انرژی مصرف کند. علاوه بر این، فراتر از طراحی‌های پایدار و توسعه فن‌آوری، این ایستگاه محلی برای تزریق هنر به اجتماع است و با ترکیب عناصر اجتماعی و هنر عمومی با یکدیگر، جلوه‌ای ویژه‌ و زیبا به این ناحیه شهری بخشیده است.

در تعیین محل ساخت، طراحی ساختمان، ایجاد فضای عمومی و جلوه‌های هنری این ایستگاه تیمی از برنامه‌ریزان شهری، طراحان، معماران و پیمانکاران ساختمانی با یکدیگر مشارکت داشته‌اند و در ساخت آن ۱۴ ستون بیرونی، یک باغ بارانی، تصاویری از بناهای نمادین، پارک‌ها و فضاهای عمومی در لابی، دیوارهای شیشه‌ای در سالن اجتماعات و تزئینات شیشه‌ای که به کمک لیزر برشکاری و زیباسازی شده‌اند مورد استفاده قرار گرفته است.

در ساخت این ساختمان همچنین به پایداری انرژی توجه ویژه‌ای شده است. ایستگاه مذکور که در محله "وست‌وود" شهر قرار دارد، دارای ۳۹هزار مترمربع مساحت و حدود ۲۰۰ کارمند است و در طراحی آن یک فرآیند طراحی مشارکتی برای کاهش قابل‌توجه در مصرف انرژی ساختمان به کار رفته است که در آن یک سیستم PV خورشیدی برای دستیابی به عملکرد انرژی خالص صفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ساختمان همچنین مجهز به سیستم‌های نظارت بر مصرف انرژی است و تأمین انرژی آن به کمک ۴۰ چاه زمین‌گرمایی با ۴۰۰ لوله عمودی به منظور حفظ نیروی پمپ‌های حرارتی برای تأمین انرژی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و فراهم آوردن آب سرد در تابستان و آب گرم در زمستان و یک آرایه خورشیدی ۳۳۰ کیلوواتی برای تأمین نیروی برق انجام می‌گیرد که بسیار مقرون به صرفه است و تنها به نیمی از نیروی مورد استفاده توسط تأسیسات ساخته شده سنتی با همان اندازه نیاز دارد. آرایه خورشیدی عبارت است از رشته‌هایی موازی از ترکیب سلول‌های خورشیدی که به منظور تقویت ولتاژ برق تولیدی و دستیابی به سطوح بالای انرژی با زوایای مشخص و به صورت یکدست در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و بسته به سطح مورد استفاده اشکال مختلفی دارند.

علاوه بر این به منظور تأمین نورکافی، به حداکثر رساندن نور طبیعی و به حداقل رساندن افزایش گرمای خورشیدی این بنا کاملا لعاب‌کاری شده است. سیستم تهویه ساختمان نیز از یک واحد هوایی در فضای باز تشکیل شده است که با هدف جلوگیری از هر گونه هدررفت انرژی، در طراحی آن از دریچه‌های متغیر حجم هوا و مجراهای هوای برگشتی استفاده شده است.

این ایستگاه پلیس تقریبا در هر ۰.۰۹ مترمربع (یک فوت مربع) خود تنها هشت وات (kBtu۲۸) برق مصرف می‌کند. تمرکز تیم سازنده این ساختمان بر انرژی، منجر به افزایش ۶۳ درصدی انرژی تولیدی، کاهش ۴۹ درصدی انرژی مصرفی و بهبود نقطه عملکرد بهینه انرژی قابل توجه و مثال‌زدنی از این نمونه در سراسر کشور شده است. با توجه به این درصدها کاملا مشخص است که میزان انرژی مصرفی در ایستگاه مذکور بسیار پایین‌تر از انرژی تولید شده است که انتظار می‌رود این امر کمک بسزایی در ذخیره مبلغ قابل‌توجهی از مالیات‌های پرداختی شهر در طول سال‌های آینده داشته باشد.

کد خبر 391882

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا کلانشهرهای جهان شهرهای جهان سینسیناتی انرژی انرژی خورشیدی مصرف بهینه انرژی ایستگاه پلیس دوستدار طبیعت محيط زيست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش آژانس از میزان آسیب وارد شده به تأسیسات ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896966

دیگر خبرها

  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس به شایعات درباره آسیب به تأسیسات ایران پایان داد
  • گزارش آژانس از میزان آسیب وارد شده به تأسیسات ایران
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • نماهای دیدنی از طراحی جالب ساختمان مجلس
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد