Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@15:55:53 GMT

قهوه، چه فایده‌ای دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۸۵۳۲

قهوه، چه فایده‌ای دارد؟

بسیاری از مردم جهان مصرف قهوه را در اولین روز از ماه اکتبر که به نام روز جهانی قهوه نام‌گذاری شده است را ترجیح می‌دهند و این روز را جشن می‌گیرند.

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در میان مردم دنیا است که هز یک به شیوه‌ای خاص آن را درست می‌کنند و در بسیاری از کشور‌ها مردم بر حسب عادت، روز خود را با این نوشیدنی شروع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
قهوه دارای کافئین است. این ماده شیمیایی سبب افزایش فعالیت قلب می‌شود و رگ‌های بدن را باز و رگ‌های مغز را تنگ می‌کند.

این ماده باعث افزایش تمرکز و فعالیت‌های مکانیکی بدن می‌شود و شخص را برای مدتی طولانی بیدار نگاه می‌دارد. قهوه، اما می‌تواند به اعتیاد افراد نیز منجر شود.

سازمان صلیب سبز که در آلمان وظیفه پیشگیری از بیماری‌ها را به عهده دارد، اعلام کرده که قهوه به هیچ وجه ناسالم نیست و نوشیدن روزانه چهار فنجان قهوه به سلامتی افراد کمک می‌رساند. بر مبنای تحقیقات این سازمان، قهوه احتمال ابتلا به بیماری‌های پارکینسون، آلزایمر و بیماری‌های کبدی را کاهش می‌دهد.


از آنجایی که دانه‌های قهوه پس از بو دادن تنها مدت کمی رایحه و عطر خود را حفظ می‌کنند، باید آن‌ها را در پاکت‌هایی محفوظ بسته‌بندی کرد. در چنین صورتی عطر قهوه تا ۴ ماه حفظ می‌شود. باز کردن بسته‌بندی و نگهداری قهوه در قوطی‌های سربسته فلزی چندان مناسب نیست، چرا که این جابجایی سبب می‌شود که دانه‌های قهوه سریع‌تر عطر و بوی خود را از دست بدهند.

یکی از گران‌ترین انواع قهوه در تایلند تولید می‌شود با نام قهوه سیاه "Ivory" دانه‌های این نوع قهوه را فیل‌ها می‌خورند و پس از چندی با مدفوع خود دفع می‌کنند. این دانه‌های قهوه جمع‌آوری شده، سپس برشته و آسیاب می‌شوند.

کاربران بسیاری از علاقه خود به مصرف قهوه و لذت بردن از این نوشیدنی پرطرفدار می‌گویند و، اما یکی از مضرات قهوه را عادت کردن به مصرف مداوم آن عنوان می‌کنند. برخی از کاربران نیز از مزیت و برتری چای به قهوه بسیار می‌گویند و چای را هر حالت به قهوه ترجیح می‌دهند.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قهوه فواید قهوه افزایش تمرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: برنامه ابلاغی امسال کشت پنج هکتار از اراضی دانه روغنی کلزا بود که چهار هزار و ۳۵٠ هکتار از مزارع به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته کشت کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: این آمار نشان می دهد که سطح زیر کشت این دانه روغنی در مقایسه با پارسال در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت،اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از اراضی سطح زیر کشت در استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی