Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@13:42:18 GMT

دردسرهای خانه همسایه

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۸۸۹۶

دردسرهای خانه همسایه

این ساختمان در میان خانه‌های دیگر با رنگ و رویی متفاوت سال‌هاست همسایه دیوار به دیوار افرادی شده که دیگر آرامش و امنیت از زندگی آنها رخت بربسته است. شب‌ها کمتر کسی جرئت می‌کند پا به محدوده خانه متروکه بگذارد چراکه امکان دارد از او زروگیری شود. اگر از داخل کوچه به نمای ساختمان نگاه کنید سوراخ بزرگی روی دیوار آن می‌بینید که مدت‌هاست محل رفت‌وآمد افراد ناباب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهالی تعریف می‌کندکه اینجا خانه وحشت است و شب‌ها صداهای عجیب و ناهنجاری از داخل آن به گوش می‌رسد؛ از دعوا و مشاجره برای تقسیم اموال دزدی تا زد و خورد برای به چنگ آوردن مقداری موادمخدر و رهایی از خماری.

ساختمان متروکه داخل کوچه شهید بخشعلی‌زاده ۲ طبقه و حدود ۲۱۰‌مترمربع مساحت دارد. این‌طورکه از صحبت اهالی بر می‌آید این ساختمان سال‌هاست به حال خود رها شده و در این مدت بسیاری از لوازم و ملک مثل در و پنجره و کلید و پریزها به‌سرقت رفته است. از دیوارهای ترک خورده، دود سیاه‌رنگ و غلیظ نشسته بر پیکر ساختمان و پنجره‌های زهوار دررفته می‌توان فهمید که چرا این ساختمان به نگرانی و دغدغه‌ اصلی اهالی ساکن در این محل تبدیل شده است.
«روزگاری که آقای همسایه و خانواده‌اش در این خانه زندگی می‌کردند، خبری از این اتفاق‌ها نبود، اما اکنون همسایه‌ها آسایش ندارند. اینجا شب‌ها محل بزم و دورهمی معتادان و خلافکاران است و کسی جرئت نمی‌کند با آنها برخورد کند. اهالی این کوچه شب‌ها خواب خوش ندارند، چراکه در سکوت شب سایه ناامنی از در و دیوار این خانه بالا می‌رود و خواب را به چشمان ساکنان این محله حرام می‌کند.» «علیرضا رشیدی» که در همسایگی این خانه متروکه زندگی می‌کند با بیان این مطلب می‌گوید: «این خانه حدود ۵۰ سال قدمت دارد. قدیم‌ها خانه همسایه برو و بیای زیادی داشت و وضعیتش به این شکل نبود. از زمانی که صاحبخانه و فرزندانش از اینجا رفتند، دیگر کسی سراغ این خانه را نگرفت. انگار فراموش کرده‌اند که اینجا ملک و مالی دارند. حرف‌های ضد و نقیضی در این زمینه گفته می‌شود. عده‌ای می‌گویند صاحبخانه و فرزندانش در خارج از کشور زندگی می‌کنند و بستگانی در ایران ندارند. بعضی دیگر عنوان می‌کنند که مالک فوت شده و وارثان تمایلی ندارند به امور خانه رسیدگی کنند.» این شهروند اضافه می‌کند: «به هرحال هرخانه و ساختمان نیاز به رسیدگی دارد و باید تکلیف این ساختمان متروکه روشن شود.»
 رد وسایل سرقتی  در خانه متروکه 
«این خانه محل اختفا و استراحت تعدادی از افراد معتاد و کارتن‌خواب شده که برای تهیه موادمخدر و سیرکردن شکمشان دست به سرقت لوازم و وسایل مردم می‌زنند. خودم یک روز اتفاقی با یکی از سارقان روبه‌رو شدم. این فردکه از خماری به خود می‌پیچید، دوچرخه‌ای در دست داشت و می‌خواست آن را بفروشد. جالب اینکه راضی بود دوچرخه ۳ میلیون تومانی را ۵۰ هزار تومان بفروشد. وقتی متوجه ماجرا شدم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم، اما تا مأمورها برسند فرار کرد. » یکی از اهالی که نمی‌خواهد خود را معرفی کند، با بیان این مطلب اضافه می‌کند: «چند وقتی است که در این دور و بر سرقت وسایل داخل خودرو و پارکینگ منازل زیاد شده که علت آن بیراه با وجود این خانه نیست. این موضوع را با کلانتری محل و پلیس ۱۱۰ مطرح کردیم، اما برخورد قانع‌کننده ندیدیم. می‌گویند بروید دفاتر پلیس قضایی یا دادسرا شکایت کنید که این کار کلی هزینه دادرسی دارد و وقت زیادی از ما می‌گیرد.» به عقیده این شهروند این خانه متروکه علاوه بر زشتی محله، امنیت خانواده‌های ساکن را از بین برده است.

«علیرضا رشیدی» در حالی که دیوار سوراخ شده خانه را نشان‌مان می‌دهد، می‌گوید: «اینجا محل جابه‌جایی وسایل دزدی است. علاوه براین محل امن و مناسبی برای بزم شبانه معتادان، خلافکاران و کارتن‌خواب‌هاست. این افراد هنگام استراحت شهروندان از در و دیوار خانه بالا می‌روند و تا صبح و روشن شدن هوا داخل خانه پرسه می‌زنند. با اینکه این مشکل را بارها با مسئولان نیروی انتظامی در میان گذاشته‌ایم، اما پیگیری‌ها اثر نداشته و تنها مسئولان شهرداری منطقه ۱۶ به‌ویژه ناحیه ۳ درددل اهالی را شنیده‌اند و برای برقراری نظم و امنیت در محله تلاش می‌کنند.» «شاهین پاسدارمیر» از دیگرساکنان قدیمی محله عنوان می‌کند که زنان و دختران در این محل امنیت ندارند و حتی نمی‌توانند برای خرید روزانه از خانه بیرون بروند. وی ادامه می‌دهد: «خلافکاران مدام اهالی را می‌ترسانند تا مشکلات این خانه را به پلیس اطلاع ندهند. آنها بیشتر وقت‌ها با عربده‌کشی سعی دارند ترس به دل و جان شهروندان بیندازند. شهروندان نمی‌خواهند با اراذل و معتادان درگیر شوند. آنها می‌خواهند این مشکل با آرامش و قانونی برطرف شود.»

اینجا خانه وحشت است و شب‌ها صداهای عجیب و ناهنجاری از داخل آن به گوش می‌رسد؛ از دعوا و مشاجره برای تقسیم اموال دزدی تا زد و خورد برای به چنگ آوردن مقداری موادمخدر و رهایی از خماری

شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۶:
راه‌ تردد خلافکاران را بستیم

 از اهالی شنیدیم که خانه متروکه و رها شده کوچه شهید بخشعلی‌زاده چندین بار دچار آتش‌سوزی شده و در یک مورد که زمستان گذشته اتفاق افتاده اگر همسایه‌های قدیمی نبودند، آتش به خانه‌های دیگر سرایت می‌کرد. اهمیت موضوع باعث شد تا «هادی ملازاده» شهردار ناحیه ۳ و عوامل اجرایی شهرداری منطقه ۱۶ ضمن بازدید میدانی از محل برای حل مشکلات این ملک متروکه اقدام کنند. ملازاده در این زمینه به حیطه اختیارات و وظیفه قانونی شهرداری اشاره می‌کند و می‌گوید: «برای برقراری نظم و انضباط اجتماعی و شهری در این محل، در نخستین اقدام همه راه‌های ورودی به خانه متروکه را با مصالح ساختمانی و میله‌های آهنی مسدود کردیم تا کسی نتواند به آن راه پیدا کند. در دومین اقدام، اخطار کتبی و قانونی برای مالک ساختمان صادر کردیم تا هرچه زودتر برای تعیین تکلیف ملک متروکه اقدام کند. ضمن اینکه برای تشویق مالک به بازسازی ملک فرسوده تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم که به محض درخواست در اختیارش قرار می‌دهیم.»

سرهنگ چنگیز ایدون، رئیس کلانتری ۱۶۰ خزانه بخارایی:
اجازه ورود به ملک متروکه را نداریم

نیروی انتظامی براساس وظایف و حیطه اختیاراتی که قانونگذار دراختیارش گذاشته می‌تواند برای برقراری نظم و ایجاد آرامش در شهر تلاش کند. بنابراین در زمینه مشکلات ناشی از این ملک متروکه و خالی از سکنه باید گفت که نیروی انتظامی بدون دستور مقام قضایی و دریافت حکم رسمی از آنها نمی‌تواند به چنین ساختمان‌هایی وارد شود. از طرف دیگر کلانتری هم نمی‌تواند نیروی پلیس ثابت در این محل مستقر کند تا از ورود معتادان و کارتن‌خواب‌ها به خانه جلوگیری کند. بنابراین تنها چاره کار در شرایط کنونی، گشتزنی عوامل پلیس در این محدوده است تا خلافکاران احساس ناامنی کنند و در این محل تجمع نکنند. البته با همکاری خوب ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۶ مسیر تردد افراد به ملک متروکه مسدود شده و حتی به مالک اخطار قانونی داده‌اند. البته اگر شهروندان در مراجع قضایی شکایت خود را مطرح کنند، با دستور قاضی می‌توان وارد منزل شد و با خلافکاران و معتادان برخورد کرد.

کد خبر 457282 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۱۶

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است

منابع آگاه در پاکستان تحریم‌های تحمیلی آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران را از موانع اصلی ایجاد کانال بانکی میان تهران و اسلام‌آباد و همچنین دلیل کاهش صادرات پاکستان به کشور همسایه خود عنوان کردند.

به گزارش مشرق، وب سایت شبکه جیو نیوز پاکستان امروز به نقل از منابع آگاه مدعی شد ‌که صادرات این کشور به ایران به دلیل تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به پایین‌ترین سطح رسیده است.

در این گزارش آمده است: واردات پاکستان از ایران طی سه سال اخیر از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرد با این حال صادرات به ایران هیچ پیشرفتی نداشته است.

سایت جیو نیوز نوشت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر ایران مانع برقراری ارتباط بانکی میان ایران و پاکستان شده و پیامد آن نیز در کاهش صادرات پاکستان به کشور همسایه خود دیده می‌شود.

گشایش مراودات پولی و بانکی از جمله تاسیس شعب بانکی در ایران و پاکستان از مباحثی است که طی سال‌های اخیر بر آن تاکید شده و مسئولان دو کشور به ویژه طرف ایرانی اجرای آن را نیاز مشترک دو ملت همسایه جهت توسعه تجارت و تسهیل فعالیت‌های بازرگانی می‌داند.

در عین حال مسوولان پاکستانی همواره تحریم‌های آمریکا را مانع اصلی برقراری کانال بانکی و پیشبرد پروژه‌های مشترک از جمله تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران عنوان می‌کنند.

مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، تجاری و مرزی طی سال‌های اخیر با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است. ۲ کشور همسایه طی ۳ سال اخیر به بازگشایی ۲ گذرگاه جدید مرزی اقدام کردند و تعداد مرزهای رسمی آنان به سه مورد رسید که یکی از اهداف آن کمک به تسهیل تجارت و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای بهبود زندگی مرزنشینان است. سال گذشته سران دو کشور در نقطه مشترک مرزی پیشین-مند بازارچه مرزی و طرح خط انتقال برق از ایران به پاکستان را افتتاح کردند.

بیست و هشتم مردادماه ۱۴۰۱ بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان پس از وقفه‌ای پنج ساله در اسلام‌آباد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است
  • دردسرهای تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • صادرات ۱۵ هزار تُنی سیب‌زمینی کردستان به کشورهای همسایه
  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • زنده‌گیری یک قلاده گرگ هار در مشهد + تصویر
  • به وقت افطار در محله‌ی گلچینان یزد
  • ماماشملی؛ سرآشپز سمنوپزون نوروزی | کاسه اول، سهم سادات محله | آشتی‌کنان همسایه‌ها کنار دیگ سمنو
  • گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری
  • گروگان‌گیری در محله دولت آباد شهر ری
  • جزئیات گروگان گیری در جنوب تهران تشریح شد/آزادی ۳ مرد ربوده شده