Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:59:59 GMT

موزه شهدا ابهر در مراحل پایانی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۹۱۷۵

موزه شهدا ابهر در مراحل پایانی

شهردار ابهر گفت: موزه شهدا ابهر در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

‍ به گزارش ایسنا، محمدرضا ذوالقدری‌ها در حاشیه بازدید از موزه شهدای در حال احداث در پارک پردیس ابهر با تاکید بر این‌که شهادت، اوج تعالی انسان است، ادامه داد: در فرهنگ اسلام و به‌خصوص تشیع، ارزشمندترین و گران‌بهاترین حرکت، شهادت است.

وی با بیان این‌که شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین کرده و به جامعه ظرفیت روحی می‌بخشند و ضعف و سستی را از بین می‌برند، ادامه داد: اگر خون شهیدان نبود که شجره طیبه رسالت را سیراب نماید نه از اسلام خبری بود و نه از مکتب توحید بخش الهی اثری و در یک جمله می‌توان گفت که پر محتواترین عنوان، در راستای تکامل انسان، از دیدگاه متون اسلامی عنوان «شهید» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار ابهر با بیان این‌که در دنیای پرفتنه امروز که عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته است و در زمانه‌ای که مرزهای جغرافیایی، معنا و مفهوم پیشین خود را در ساختار جدیدی از معرفت و تحول مبنایی در حیات بشری، رفته رفته از دست می‌دهند و اقتدار ملی هر کشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد، ادامه داد: پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، رویکردی واقع‌بینانه و استراتژیک خواهد بود.

ذوالقدری‌ها با تاکید بر ضرورت معرفی و شناساندن بیش از پیش شهدا و آرمان‌های این بزرگواران به عموم به ویژه نسل جوان، تصریح کرد: با توجه به گذر زمان و نیاز جامعه امروزی به معرفی شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس، طرح ایجاد موزه شهدا در ابهر  یکی از اولویت‌دارترین پروژه‌های شهرداری است.‌

وی ادامه داد: شهرداری ابهر نیز به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته و در همین راستا موزه شهدا در پارک پردیس با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال در حال احداث است که این پروژه در مراحل پایانی و محوطه‌سازی قرار دارد و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا هرچه زودتر مورد بهره‌برداری و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه ناحیه ابهر تجهیز و راه‌اندازی شود.

این مسئول با اشاره به تابلوهای نصب شده شهدا در سطح شهر، اظهار کرد: اکثر کوچه‌های شهر ابهر مزین به نام شهید و شهدا هست و در این‌خصوص جهت به‌سازی و نوسازی تابلوهای شهدا در بلوارها و کوچه‌ها در راستای ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان تاکید شده است.

شهردار ابهر با بیان این‌که در فضاسازی شهری نیز، توجه ویژه‌ای برای حفظ جایگاه شهدا شده است، افزود: به‌سازی تمثال شهدا و کاشی‌کاری زیر تصاویر شهدا در سطح شهر از جمله اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است که امیداریم با این اقدامات هرچند ناچیز بتوانیم خادمی خود در مدیریت شهری را به خانواده‌های معظم و بزرگوار شهدا ادا کنیم؛ چراکه دلجویی و امیدبخشی به آنها، حرکت در مسیر تداوم فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابهر موزه شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ امام جمعه خوروبیابانک در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به اینکه یکی از افتخارات این شهرستان تقدیم هشت شهید والامقام در روز ۲۹ فروردین است گفت: درتقویم خوروبیابانک به عنوان روز حماسه ایثار نام گرفته است.
حجت الاسلام محمد حسین رمضانی افزود: شهدا و ایثارگران مایه عظمت و اقتدار نظام هستند و همه در قبال خون شهدا مسئول هستیم چرا که شهدا برای عزت ما نظام و انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند.
شهرستان خوروبیابانک؛ روز ۲۹ فروردین سال ۶۷ در منطقه فاو؛ هشت شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد، ۶ شهید از روستای چاهملک هستند.
همچنین از مجموع ۱۲۰ شهید تقدیمی شهرستان خوروبیابانک به انقلاب اسلامی، ۹ شهید از شهدای والامقام ارتش هستند.

دیگر خبرها

  • بازی سختی را پشت سر گذاشتیم/ حریف از اشتباه ما استفاده کرد
  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • ۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه