Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@03:37:31 GMT

برقراری ممنوعیت رفت و آمد در بغداد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۹۳۵۴

برقراری ممنوعیت رفت و آمد در بغداد

"عادل عبدالمهدی" نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تشدید تظاهرات اعتراض آمیز در پایتخت و برخی دیگر از استان‌های مرکزی و جنوبی عراق اعلام کرد که از ساعت پنج صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی (۵:۳۰ به وقت تهران) تا اطلاع ثانوی، مقررات منع رفت و آمد در شهر بغداد اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمهدی در بیانیه خود ضمن اعلام این که در زمان برقراری مقررات منع رفت و آمد، تردد وسایل نقلیه و افراد در بغداد به طور کامل ممنوع است، تاکید کرد که تردد مسافران به فرودگاه بین المللی شهر و بالعکس، آمبولانس‌ها بیمار و کارمندان ادارات خدماتی همانند بیمارستان، اداره برق و اداره آب و فاضلاب مشمول این مقرارات نمی‌شوند.

در حالی که نخست وزیر عراق تصمیم گیری در رابطه با منع رفت و آمد در سایر استان‌های این کشور را به عهده استانداران گذاشته، "واع" گزارش داد که در شهر‌های نجف اشرف و همچنین ناصریه و حله به عنوان مراکز استان‌های ذی قار، بابل مقررات ممنوعیت رفت و آمد برقرار شده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌های عراقی از برقراری ممنوعیت رفت و آمد در شهر کوت، مرکز استان واسط خبر دادند. خبرگزاری "رویترز" نیز به نقل از برخی منابع امنیتی در عراق از اقدام نیرو‌های امنیتی در برقراری همان مقررات در شهر عماره مرکز استان میسان خبر داده اند.

استان‌های عراق دیروز از جمله مراکز استان‌های ذی قار، میسان، القادسیه، واسط، بابل، نجف اشرف، کربلای معلی، بصره، المثنی، دیاله و حتی کرکوک شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت‌های شغلی و فساد اداری بودند و در جریان آن‌ها نیز شماری از معترضان کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز همچنین از قطع اینترنت در چند منطقه عراق از جمله بغداد خبر داد.

تلویزیون رسمی عراق نیز گزارش داد که وزیر دفاع این کشور همه یگان‌های نظامی را به حالت آماده باش در آورده است.

برخی رسانه‌ها از شلیک دو فروند راکت به منطقه سبز بغداد خبر می‌دهند که یکی از آن‌ها در نزدیکی سفارت ترکیه و دیگری به نزدیکی پل "الحارفیه" در اطراف منطقه سبز اصابت کرده است.

شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز" عربی بامداد پنجشنبه از انفجار در منطقه سبز بغداد خبر داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عبدالمهدی عراق بغداد حکومت نظامی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) همتی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند

عبدالناصر همتی رییس کل اسبق بانک مرکزی با انتشار ویدیویی از وعده‌های رئیسی در زمان انتخابات نوشت: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند.

وی در این باره نوشت: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند. صادق در قول‌ها و اهل اقدام و عمل در مورد تورم، بورس، دلار، معیشت، سفره مردم ...!

خصوصاً، در مورد وعده برقراری گشت ارشاد مدیران، که قرار بود جایگزین گشت ارشاد کنند، ولی به نسخه ارتقاء یافته آن تبدیل شد که البته نوری هم در آن دیده نمی‌شود!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • (ویدئو) همتی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند
  • ببینید | کشف لاشه موشک احتمالا اسرائیلی در بغداد
  • واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • قدردانی رودسری ها از پلیس برای برقراری نظم و امنیت