Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:00:35 GMT

وقوع ۳۲۸ حادثه آتش نشانی دررفسنجان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۹۵۱۴

وقوع ۳۲۸ حادثه آتش نشانی دررفسنجان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی رمضانی نژاد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان گفت:سازمان در رفسنجان از سال ۱۳۴۸ با سه آتش نشان کار خود را شروع کرد و هم اکنون با ۵ ایستگاه، فعالیت دارد.

او افزود: طی یک سال گذشته تاکنون کل حوادث آتش سوزی شامل مسکونی، تجاری، کشاورزی، درخت و زباله ۳۲۸ مورد بوده که ۴ نفر در این حوادث مجروح شدند و از این تعداد یک نفر که زن بود جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: همچنین در این مدت کل حوادث امداد و نجات شامل سقوط در چاه، گیرافتادگی در آسانسور، تصادفات، واژگونی، بریدگی حلقه انگشتر و ورود حیوانات وحشی و موزی در جا‌های مختلف ۳۶۴ مورد بوده که تعداد مجروحان در این حوادث ۳۴ نفر اعلام شده است.

او تعداد مرگ ناشی از حوادث امداد و نجات را ۱۰ نفر عنوان کرد و افزود: از مهرماه سال گذشته تا کنون ۳ دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد نجات به سازمان آتش نشانی اضافه شده است ضمن اینکه سال گذشته ایستگاه شماره ۵ آتش نشانی رفسنجان با اعتبار یک میلیارد تومان در خیابان حجاب احداث شد که این ایستگاه علاوه بر پوشش حوادث شهر، حوادث جاده‌های کرمان و سرچشمه را هم پوشش می‌دهد.

رمضانی نژاد بیان کرد: ۳ تا از ایستگاه‌های آتش نشانی در رفسنجان دو منظوره اند به این معنی که هم به خودروی امدادی هم به خودروی اطفای حریق مجهز شده اند.

او با بیان اینکه در بحث آموزش هم با اینکه رویکرد آتشنشانی شهر ایمنی است و طی یک سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر از شهروندان آموزش اطفای حریق و امداد و نجات را فراگرفته اند افزود: در بحث مانور زلزله و اطفای حریق و امداد نجات نیز طی یک سال گذشته ۱۴ مانور برگزار کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان بیان کرد: نخستین دستگاه دوربین امداد چاه د راستان کرمان توسط نیرو‌های آتش نشانی تحصیلکرده رفسنجان طراحی و ساخته شده است و زمانی که فردی در چاهی گرفتار می‌شود این دستگاه بدون نیاز مراجعه آتش نشان به عمق چاه به داخل ارسال و وضعیت چاه را گزارش می‌دهد و در این صورت آتش نشان به کمترین زمان فرد گرفتار را نجات می‌دهد.

انتهای پیام/ح

۳۲۸ حادثه آتش سوزی در یک سال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛  افسر نگهبان آتش نشانی مشهد مقدس گفت:شامگاه حادثه حریق یک منزل مسکونی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۲، ۲۸ و ۳۸ به محل حادثه واقع در بولوار شهید چراغچی اعزام شدند.     آتشپاد سوم محمد اسلامی افزود: این حریق در طبقه دوم یک منزل سه طبقه رخ داده بود و با توجه به اینکه ساکنین پس از وقوع حادثه از منزل خارج شده بودند، حریق خوشبختانه بدون خسارت جانی و مصدوم، با تلاش آتش نشانان اطفا شد.     وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، از شهروندان خواست به محض وقوع حادثه موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۵ به آتش نشانی اعلام کنند.

 

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد