Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@09:56:28 GMT

هزینه بنزین برای سفر به عراق با خودرو شخصی چقدر؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۰۱۰۵

هزینه بنزین برای سفر به عراق با خودرو شخصی چقدر؟

خبرگزاری ایسنا: برخی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در این مراسم و رفتن به عراق از خودرو‌های شخصی خود استفاده می‌کنند و برای این کار وسایل نقلیه‌شان را کاپوتاژ می‌کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودرو‌های شخصی با تغییر پلاک‌شان به پلاک بین‌المللی و دریافت دیگر مدارک لازم که هر کدام هزینه‌های خودش را دارد، می‌توانند از مرز‌هایی که این سرویس را کنترل می‌کنند، عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران قربانی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: آن دسته از زائرانی که خودر‌های خود را کاپوتاژ کرده‌اند و می‌خواهند برای سفر به کربلا از وسیله نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند، باید در بازه زمانی اعلام شده این کار را انجام دهند، چرا که امسال در ایام پیک، خودرو‌های شخصی نمی‌توانند از مرز عبور کنند.

وی افزود: بر اساس تصمیم اخیر اتخاذ شده خودرو‌های شخصی کاپوتاژ شده تنها تا ۱۶ مهر ماه می‌توانند به عراق وارد شوند و برای برگشت نیز از چهارم آبان ماه می‌توانند به کشور بازگردند چرا که تردد خودرو‌های شخصی از ۱۶ مهر ماه تا ۳ آبان ماه ممنوع است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره هزینه کاپوتاژ خودرو نیز اعلام کرد: گرچه هزینه‌های کاپوتاژ ارتباطی به سازمان راهداری ندارد، اما برای خودرو‌های سواری، کاپوتاژ یکساله حدود ۱.۵ تا دو میلیون تومان هزینه دارد و این هزینه‌ها را به گمرک می‌پردازند.

قربانی با بیان اینکه قیمت بنزین در عراق لیتری ۵۰۰۰ تومان است، گفت: برای خودرو‌های کاپوتاژ شده که می‌خواهند وارد کشور عراق شوند، میزان سوختی که این خودرو‌ها دارند، محاسبه شده و مابه‌التفاوت قیمت بنزین آن با عراق را محاسبه کرده و کمی کمتر از این مابه‌التفاوت را از راننده دریافت می‌کنند که البته این وجه باید به حساب شرکت ملی نفت واریز شود.

 

تمهیدات پلیس برای اربعین حسینی / تردد اتباع از مرز شلمچه

فرمانده و کارکنان ناجا با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایسنا، همزمان با اولین روز از هفته نیروی انتظامی، سردار حسین اشتری به همراه فرماندهان ناجا با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند و در حاشیه آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا در حرم مطهر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را خدمت سبزپوشان ناجا، خانواده‌هایشان و مردم عزیز تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به شعار هفته ناجا با عنوان "پلیس هوشمند؛ امین مردم " افزود: روز اول هفته نیروی انتظامی به نام؛ "ایثار، شهادت، ولایت، بصیرت" نام گذاری شده است و همزمان با اولین روز از هفته ناجا توفیق داشتیم بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق و عهد و پیمانمان را با مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا تجدید کنیم.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم پیرو تدابیر و منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم و سرباز لایق و شایسته‌ای برای معظم له باشیم؛ افزود: قطعا تدابیر و منویات مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در نیروی انتظامی ساری و جاری است و ان شاء الله با الگوگیری از تدابیر نورانی حضرت امام راحل نیز راهمان را روشن‌تر می‌کنیم.

اشتری با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت‌های نیروی انتظامی ادامه داد: با تلاش و ایثار سبزپوشان ناجا اقدامات خوبی در راستای تأمین و توسعه نظم و امنیت صورت گرفته است و با اقتدار از وجود هر گونه ناامنی جلوگیری و پیشگیری می‌کنیم.

سردار اشتری با اشاره به جانفشانی‌های نیرو‌های پلیس برای تأمین نظم و امنیت در کشور اضافه کرد: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ شهید و پس از انقلاب ۴ هزار شهید در عرصه تأمین نظم و امنیت تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ما سربازان ولایت هستیم و خدمتگزاری به مردم را افتخار می‌دانیم، خاطر نشان کرد: اعتماد عمومی را بالاترین سرمایه می‌دانیم و ان شاء الله بتوانیم، چون گذشته با پیروی از منویات رهبری گام‌های خوبی برای خدمت به مردم برداریم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع)، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی از ماه‌ها و هفته‌های گذشته برنامه ریزی خود را برای برگزاری کنگره بزرگ و معنوی اربعین حسینی آغاز کرده و نیرو‌های پلیس با آمادگی کامل در مرز‌های چهارگانه برای تسریع تردد زوار و امنیت آنان مشغول خدمت هستند و بنده روز گذشته طی سفری به خوزستان از مرز چذابه و شلمچه بازدید کردم و باید بگویم میزان گیت‌ها نیز در راستای تسریع در خدمات دهی به زوار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نیرو‌های پلیس در تمامی مسیر‌های تردد زوار و همچنین مسیر‌های منتهی به مرز‌های زمینی به صورت شبانه روزی حضور دارند، خاطر نشان کرد: امید است، چون سنوات گذشته شاهد همکاری خوب زوار حسینی با پلیس باشیم؛ تا کنگره معنوی و بزرگ اربعین حسینی با نظم و شکوه بی نظیری برگزار شود.

اشتری با بیان اینکه افتخار می‌کنیم خدمتگزار زوار اربعین حسینی هستیم، در پاسخ به سوالی درباره تردد اتباع خارجی عنوان کرد: اتباع خارجی که در کشور ساکن هستند و یا از ۶ مرز وارد کشور می‌شوند باید از مرز شلمچه تردد کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در مرز‌های چهار گانه برای تردد زوار آماده است، ادامه داد: این امکان فراهم شده که خودرو‌های کاپوتاژ از مرز چذابه تردد کنند؛ البته شاهد اندکی ناهماهنگی میان گمرک ایران و عراق برای تردد خودرو‌های کاپوتاژ که بودیم روز گذشته در ملاقات با مسئولان عراقی بخشی از این مشکلات حل شد و ان شاء الله به زودی زود شاهد رفع همه مشکلات خواهیم بود.

بنا براعلام سایت پلیس؛ فرمانده ناجا در توصیه به زوار اربعین حسینی (ع)، گفت: زوار قبل از عزیمت به سفر اربعین از وضعیت مسیر‌ها و راه‌ها استعلام بگیرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سردار اشتری مرز شلمچه خودرو شخصی زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، جانشین فرمانده انتظامی مهر  گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق، ماموران این فرماندهی هنگام گشت زنی در جاده ها به یک خودرو وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ نصراله دهقان افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۱ دستگاه لوازم خانگی قاچاق شامل لباسشویی، پنکه، تلویزیون، اسپیلت و زودپز خارجی  را کشف و ضبط کردند.

جانشین انتظامی شهرستان مهر با بیان این که در این زمینه راننده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه  را یک میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • معاون وزیر نفت : در مرز‌های کشور گازوئیل لیتری ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد/ بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد
  • توقیف خودرو شوتی حامل البسه قاچاق در خرم آباد
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • تردد خودرو‌ها در قزوین از مرز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه گذشت
  • مسافران شمال از فیروزکوه و آزادراه قزوین -رشت تردد کنند
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کهگیلویه