Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور گفت: آن چیزی که در برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته شده است، سهمیه برای قبولی در کنکور نیست.   او در ادامه افزود: سهمیه‌ای که در کنکور داریم برای منطقه یک، دو و منطقه سه و بعد سهمیه‌های مصوب ارگان‌ها مثل مجلس شورای اسلامی که به سازمان سنجش ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  توکلی در ادامه افزود: سهمیه‌های موجود در کنکور شامل خانواده شهدا، رزمندگان، ایثارگان ۲۵ درصد و ایثارگران ۵ درصد است که سهمیه‌هایی کاملا قانونی است که مجلس به سازمان سنجش ابلاغ کرده است و ما اجرا کننده این قوانین هستیم.   او در ادامه بیان کرد: فرزندان اعضای هیات علمی سهمیه ندارند و باید در کنکور شرکت کنند برای مثال فرزند یک هیات علمی پزشکی زاهدان قبول می‌شود محل خدمت پدرش مشهد است و این فرد می‌تواند از قانون انتقال استفاده کند.
 مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه تاکید کرد: این قانون انتقال را برای تمام دانشجویان داریم اما بعد از دو ترم، سرپرست فرزندان اعضای هیات علمی از همان ابتدا انتقالی می‌گیرند. انتقال از شبانه به روزانه صحت ندارد او در پاسخ به این سوال که آیا این افراد می‌توانند از شبانه به روزانه انتقالی بگیرند یا خیر، گفت: خیر انتقالی از شبانه به روزانه برای این افراد امکان پذیر نیست  اما این قانون وجود دارد که این افراد می‌توانند از دامپزشکی به پزشکی انتقالی بگیرند. 
توکلی بیان کرد: اگر فردی بخواهد تغییر رشته دهد؛ باید ۹۲ و نیم درصد آخرین نفر پذیرش گزینش آزاد آن کلاس را داشته باشد و اگر بخواهد در رشته‌ای که قبول شده باید ۹۰ درصد کد رشته محل پذیرش آزاد را داشته باشد.پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید مشاور عالی سازمان سنجش در پایان گفت: این سهمیه نیست بلکه تسهیلاتی است که برای نقل و انتقال برای فرزندان اعضای هیات علمی فراهم شده و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سهمیه دانشگاه اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ ثبت‌نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز سه شنبه (۷ فروردین۱۴۰۳) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و در روز یکشنبه (۱۲ فروردین۱۴۰۳) پایان می‌یابد.

داوطلبان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را که اکنون در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است، مطالعه کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر (۵ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۲) برای ثبت نام اقدام کرده‌اند، در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • اینفوگرافیک مراحل ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ( نوبت دوم )
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳