Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری  روز پنجشنبه در بازدید از منطقه حفاظت شده البرز جنوبی افزود: حفاظت از زیستگاه ها و عرصه های طبیعی به منظور حفظ  ژنوم ها برای نسل امروز و آینده از اولویت های سازمان است.

در این سفر یک روزه که به همراه فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز انجام شد،از واحدهای محیط بانی ، پروژه های عمرانی در منطقه(آزاد راه تهران شمال و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) ، زیستگاه های حیات وحش  بازدید به عمل آمد.

کلاتتری اضافه کرد: در این بین، منطقه حفاطت شده البرز مرکزی یکی از مناطق با ارزش کشور بلحاظ تنوع و غنای گونه ای است و حفظ این زیستگاه و شناسایی تعارضات و رفع آن الزامی است.

حضور کانون های جمعیتی در مجاورت این منطقه و محورهای مواصلاتی که از منطقه می گذرد ، ضرورت فرهنگ سازی و آموزش جوامع محلی و گردشگران را به منظور حفظ این منطقه دو چندان می کند،

کلانتری گفت : از قابلیت های با ارزش این منطقه منابع آبی آن است که به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه این سفر از برخی پروژه های در حال اجرا در منطقه حفاظت شده بویژه آزاد راه تهران شمال بازدید شد.

در این بازدید نحوه اجرای پروژه راه سازی و اثرات آن بر محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت و به منظور مدیریت یکپارچه منطقه  مقرر شد جلسه ای مشترک بین مدیران محیط زیست استان های تاثیر پذیر از این پروژه برگزار و اقدامات لازم به منظور کاهش اثر پروژه بر زیستگاه و راهکارهای اجرایی به مجری طرح ابلاغ گردد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به محیط بانان اظهار داشت: شغل محیط بانی شغل مقدسی است و کسی می تواند در این شغل فعالیت کند که عاشق و دلسوز طبیعت و حیات وحش باشد.

منطقه حفاظت شده البرز جنوبی وسعتی بالغ بر ۶۴ هزار هکتار دارد.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی محیط زیست حیات وحش استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»

به گزارش خبرنگار مهر، محیط‌بانان منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» طبق برنامه‌ریزهای صورت‌گرفته برای پایش مناطق در ایام تعطیلات نوروز موفق به ثبت تصاویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» شدند.

این اولین ثبت تصویر این گونه ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه است، در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ به‌عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شده است.

کد خبر 6063591

دیگر خبرها

  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان