Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:36:38 GMT

صادرات ۳۰۶ هزارتن خرما در کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۱۹۵۸

صادرات ۳۰۶ هزارتن خرما در کشور

محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نخستین جشنواره استانی خرما در بافق  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:طبق آخرین آمار صادرات در سال گذشته بیش از ۳۰۶ هزارتن خرما به ارزش ۳۳۸ میلیون دلار صادر شده است.

او سطح زیرکشت خرما در کشور را ۲۵۰ هزارهکتار بیان کرد و افزود:از این میزان ۲۱۵ هزارهکتار بارور است و حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار در سال خرما تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرما جزء پنج محصول باغی مهم ایران است تصریح کرد:خرما یکی از کشت‌هایی است که اشتغال زایی بالایی دارد و باتوجه به تراکم کشت برای ۲ تا ۳ هکتار اشتغال ایجاد می‌شود.

طهماسبی همچنین بر لزوم تکمیل زنجیره خرما دربافق تاکید کرد و گفت: برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و ساخت سردخانه خرما در بافق تسهیلات کم بهره به نخل کاران داده می‌شود.

او افزود:اگر در بافق تشکلی صورت بگیرد و سرمایه گذاری انجام شود ارزش افزوده نصیب کشاورزان می‌گردد.

انتهای پیام/پ

برداشت خرما از باغ های خرمای یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه به ۵۲ هزارتن رسید

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۸ هزارتن چای وارد و ۱۰ هزارتن صادر شده است.

او با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزارتن چای مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید چای خشک به ۳۰ هزارتن برسد که با کسر صادرات، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

حسنی حداقل قیمت هرکیلو چای برای مصرف کننده را ۱۰۰ هزارتومان و حداکثر ۲۰۰ هزارتومان اعلام کرد.

مدیراجرایی سندیکای چای از افزایش واردات قهوه خبر داد و گفت: بنابر آمار سال گذشته ۵۲ هزارتن قهوه وارد شد که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۷ هزارتن رشد داشته است.

او گفت: افزایش واردات قهوه در سنوات اخیر روی میزان مصرف چای اثر گذاشته است و پیش بینی می شود که مصرف چای به ۵۰ تا ۶۰ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مطالبات مردمی روی میز بررسی
  • طهماسبی: دفاع بازدارنده و پیشگیرانه نه تنها حق بلکه یک وظیفه است
  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • واردات قهوه به ۵۲ هزارتن رسید
  • آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • صادرات تخم مرغ به بیش از ۱۸ هزارتن رسید
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است