Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای فعال و پرتلاش کانون‌های فرهنگی و هنری استان چهارمحال و بختیاری با عملکرد مطلوب در قالب طرح «میهمانان خورشید» مزد خود را از امام مهربانی‌ها گرفتند و با قلبی آکنده از شوق زیارت بار سفر بسته تا میهمانان خورشید شوند.

خبرگزاری شبستان – چهارمحال و بختیاری: بی‌تردید حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) برای بسیاری از پیروان آن حضرت تکه‌ای از بهشت آسمانی روی زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فضای معنوی بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به قدری گیرا است که هرکس وارد آن می شود بی اختیار از خود بی خود می شود و با احترام کامل به ضامن آهو عرض ارادت می کند.

 

نام مشهد که بر زبانت می‌آید دلت به آسمان پر می شکد و زائر حرم آقا می شود، قطعه ای از بهشت در خراسان است که همیشه ملجا و پناه دلدادگان و عاشقان بوده و آرامش و قرار را در آن جست و جو کرده اند.

 

و امروز جمعی از فعالان طرح اوقات فراغت «بچه‌های مسجد» در قالب طرح «میهمانان خورشید» استان چهارمحال و بختیاری با قلبی آکنده از شوق زیارت امام رضا (ع) لیاقت دیدار ضامن آهو پیدا کرده اند.

 

این فعالان مسجدی امروز مزد خود را از امام مهربانی ها گرفتند و با قلبی آکنده از شوق زیارت ضریح طلایی مشهد مقدس بار سفر بسته و راهی خطه خراسان می شوند.

 

خوب که دقت می کنی از لابه لای زمزمه‌ها و اشک‌ها و تپش‌های قلبشان صدای چاوشی خوانی را می شنوی که دلت را هوایی مشهد می کند.

 

انتظارشان برای حرکت اتوبوس تو را تا خود صحن انقلاب و سقاخانه و پرواز کبوترها و مسجد گوهرشاد می‎برد.

 

خوشا به سعادت بچه های مسجد که به زودی لیاقت زیارت از نزدیک آقایمان را پیدا می کند اما این حال و هوای معنوی سبب می شود که تو از دور هم که شده امام رضایی شوی.

 

سلام آقای ما، ای شفیع روز جزا، زیارت تو بهترین پاداشی است که نصیب دلدادگانت می شود که اگر پاداش هزاران حج مقبول را هم نداشته باشد آنچنان حلاوتی دارد که بی شک به تمام داشته های این دنیا می ارزد.

 

ای هشتمین گل بوستان محمدی، ای منتهای خواهش دل‌ها، ای آفتاب روشن قبله‌گاه ما، ای نور مطلق امروز و فردا، ای پناهگاه آهوان رمیده دل‌ها، براستی تو مبشر امیدی. تو ناخدای کشتی هدایتی.

 

سلام بر تو و بر همه انسان‌های شایسته ای که عشق، شور و شعور او را به پشت پنجره فولاد و ضریح آفتاب می کشاند؛ پنجره‌ای که از عشق لطیف‌تر، از آب پاک‌تر، از شیشه شفاف تر و از همه دنیا بزرگ تر است.

 

با دلتنگی خاص و قلبی پر از تمنای زیارت آقایمان امام رضا (ع) بچه های مسجد را راهی خطه خراسان می کنیم و از آنها می خواهیم نائب الزیاره همه عاشقان و دلدادگان ایشان باشند.

 

بر اساس این گزارش «محمدرضا مظاهری» در آیین بدرقه بچه‌های مسجد به سفر مشهد مقدس اظهار داشت: امروز 50 نفر از مدیران و اعضای فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان که بیشترین فعالیت و تلاش را برای برگزاری طرح اوقات فراغت بچه های مسجد داشته اند در قالب طرح «میهمانان خورشید» به سفر مشهد اعزام می شوند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش همه فعالان و اعضای کانون های مساجد استان که در برگزاری طرح بچه های مسجد مشارکت داشتند، افزود: 40 هزار نفر در کلاس‌های طرح اوقات طرح اوقات فراغت بچه‌های مسجد شرکت کردند.

 

وی تصریح کرد: این طرح امسال با رویکرد قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، فضای مجازی و فعالیت‌های اجتماعی اجرا شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد ۳۵ درصدی تعداد شرکت کنندگان در کلاس‌های اوقات فراغت، تصریح کرد: در این طرح ۳۵۴ کانون در شش محور فعالیت داشتند.

 

مظاهری بابیان اینکه در این طرح ۲ هزار و ۸۰۶ کلاس آموزشی تشکیل داده شد، اظهار داشت: امید است در سال آینده با گسترش و توسعه بیشتر فعالیت‌ها از دیگر اعضای فعال و پرتلاش این عرصه قدردانی و به سفر معنوی مشهد اعزام شوند.

 

خاطرنشان می شود: طرح اردویی میهمانان خورشید طرح آموزشی، فرهنگی و زیارتی می باشد که مشارکت و تعامل آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین زائران اربعین حسینی ارزانی هفته دفاع مقدس خبرگزاری شبستان بچه های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)

به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور خانم طباطبایی استاد این مدرسه علمیه برگزار شد.

خانم طباطبایی در این مراسم اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با چهار نسب به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسند، از امام هفتم تا امام یازدهم را درک کردند ولی بیشتر به حضور امام جواد و امام هادی (علیهم السلام) رسیدند.

وی تصریح کرد: برای اثبات عظمت علمی حضرت عبدالعظیم (ع) کافی است بدانیم امام معصوم مردم را برای حل مشکلات دینی و یافتن پرسش‌های اعتقادی و عملی‌شان، به‌ایشان ارجاع داده‌اند، بنابراین ایشان تنها یک محدّث و راوی احادیث اهل‌بیت(ع) نبوده بلکه از علمای بزرگ خاندان رسالت بوده که پس از معصومان، توان پاسخگویی به مسائل علمی را داشته و توانمندی علمی‌ایشان نیز مورد تأیید و تصدیق امام هادی (ع) قرار گرفته است.

طباطبایی یادآور شد: در بذل، بخشش، جود و سخاوت ایشان وارد شده که تنها کسی که اقتدا و تبعیت از جد بزرگوار خود امام حسن مجتبی(ع) نمود، ایشان بوده یعنی همانند امام حسن مجتبی(ع)، سخی‌ترین مردم در زمان خود بود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در خصوص مقام معنوی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) باید یادآور شد که ایشان فردی عابد، زاهد و پرهیزگار بودند که روزها را روزه و شب‌ها را به عبادت می‌پرداختند.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین نشانه عظمت معنوی و مقامات باطنی آستانه حضرت عبدالعظیم(ع) برابری فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار، با فضیلت زیارت سیّدالشهداء است، شیخ المحدّثین، صدوق، از محمد بن یحیی عطّار (که یکی از اهالی ری است) این‌گونه نقل کرده که "خدمت امام هادی(ع) رسیدم، ایشان فرمود: «کجا بودی؟» گفتم: حسین بن علی (ع) را زیارت کردم. امام هادی(ع) فرمود: أما إنّک لَوزُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیمِ عِندَکُم کُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیٍّ(ع)، بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی (ع) را زیارت کرده باشد.

طباطبایی ابراز کرد: برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین (ع) مقیّد است به فضای سیاسی ویژه‌ای که پیروان اهل‌بیت(ع) در آن مقطع تاریخی در آن زندگی می‌کردند، در زمانی که اختناق شدیدی جهان اسلام را فراگرفته بود و جامعه تشیع در دوران زمامداری افرادی مانند متوکّل، مُعتّز و معتمد عباسی، سخت‌ترین دوران‌های تاریخیِ خود را سپری می‌کرد، در چنین شرایطی، امام هادی(ع) به‌منظور پیشگیری از خطرهایی که از طرف حکومت‌های وقت شیعیان را تهدید می‌کرد، فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را با زیارت امام حسین(ع) برابر دانسته است.

دیگر خبرها

  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب