Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:05:30 GMT

برای فروپاشی محور مقاومت نظام سلطه برنامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۲۰۸۱

برای فروپاشی محور مقاومت نظام سلطه برنامه دارد

 حسین امیرعبداللهیان، در سومین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدوره ،‌حضور میهمانان خارجی و داخلی، مسئولان و نمایندگان تشکلات فلسطینی و همچنین نوجوانان و جوانان حاضر در این نشست را که از حدود  ۲۰ کشور جهان بودند را گرامی داشت و افزود:‌ ابتدا یاد و خاطره شهدای نوجوان مقاومت فلسطین را گرامی می دارم که نماد این شهدا در فلسطین محمد الدوره است که این اجتماع به یاد و نام او برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سومین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدوره با هدف حمایت از مقاومت مردم فلسطین با پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در سالن خلیج فارس موزه انقلاب و دفاع مقدس با حضور مسئولان لشکری و کشوری روحانیون نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمایندگان اتحادیه های بین المللی شخصیت های فرهنگی سیاسی مذهبی و دانش آموزانی و جوانانی  از کشورهای مختلف از جمله قاره های آسیا اروپا آفریقا و آمریکا برگزار شد.

*‌محمد الدوره نماد مظلومیت فلسطین است

این کارشناس ارشد مسائل منطقه ای ادامه داد: محمد الدوره نماد مظلومیت فلسطین و در عین حال نماد مظلومیت حوزه مقاومت نوجوانان فلسطینی است و این به معنای این نیست که اقدامات نوجوانان و شهدای نوجوان دیگر فلسطینی را از یاد ببریم.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با بیان جایگاه مقاومت در جهان پچیده و آشفته کنونی افزود: در جهان بهم ریخته کنونی که بعد از فروپاشی شوروی شاهد نظام تک قطبی نبوده و نیستیم و نخواهیم بود شاهد تنوع در بازیگران جهانی هستیم.

مشاور ر ییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : امروزه اتحادیه ها انجمن ها و گروهای مقاومت جز قدرت های تاثیر گذار جهانی و بین المللی هستند و دیگر آن شعارهای تک قطبی و دو قطبی بی معنا شده است.

*‌ تاثیر گروه های مقاومت بر شکست سیاست های جهان سلطه

امیرعبداللهیان با اشاره به تاثیر گروه های مقاومت بر شکست سیاست های جهان سلطه در جهان امروز گفت: اگر امروز را با سه تا چهار دهه گذشته مقایسه و بررسی کنید متوجه تاثیر گذاری گروه های مقاومت در منطقه به ویژه تضعیف راهبردهای استکبار جهانی می شوید که می توانند قاعده بازی را بهم بزنند و قاعده بازی را تا جایی بهم بزنند که توانسته اند با اقتدار خود در مقابل کوچکترین اقدام رژیم صهیونیستی پاسخی کوبنده داشته باشند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه والای گروههای مقاومت در منطقه تاکید کرد: در فلسطین گروههای جهاد اسلامی و جنبش حماس بیشترین نقش را در مبارزه با صهیونیستها دارند ‌، حزب الله در لبنان و منطقه دارای جایگاه ویژه ای است و نقش تعیین کننده ای در محور مقاومت در منطقه دارد و فراتر از گروه های دیگر نقش مقاومتی خود را ایفا می کند.

*‌استکبار جهانی نتوانست روح مقاومت مردم غزه را بگیرد

امیر عبداللهیان تاکید کرد: اتفاق جالبی که در غزه رخ داد این بود که استکبار جهانی نتوانست روح مقاومت مردم غزه را بگیرد و مردم این منطقه با مقاومت خود پیروز در برابر دشمن تا دندان مسلح صهیونیستی شدند. در حال حاضر کرانه باختری جای در پای غزه گذاشته است و در آینده همگان شاهد پیروزی مقاومت این منطقه در برابر دشمن خواهیم بود.

وی در خصوص کشور های هم سوی جریان مقاومت تاکید کرد: در دو سه دهه گذشته شاهد جهت دهی و همسویی کشور هایی که حامی مقاومت هستند یعنی از گروه های مقاومت به کشور های مقاومت رسیدیم. مقاومت توانست ترکیب سیاسی امنیتی در منطقه بوجود آورد و در این خصوص جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در این زمینه داشت.

امیر عبدالهیان با اشاره به بیانات رهبر  انقلاب اسلامی درباره حمایت از مظلوم و فلسطین گفت : مقام معظم رهبری در مقابل سردمداران استکبار جهانی با صدای بلند اعلام کردند که ما از فلسطین حمایت کردیم و در این خصوص هیچ ابایی نداریم.

*‌ در آستانه اربعین جریانی در عراق به راه انداختن تا مطالبات مردم را با ایجاد ناامنی درخواست کنند

وی با اشاره به تحولات این روزهای عراق در آستانه اربعین حسینی و جمع  میلیونی زائران در این کشور تصریح کرد: امروز دشمنان برای قطعه مقاومت عراق توطئه می کنند تا بتوانند مقاومت در این منطقه را به حاشیه ببرند یک جریاناتی در عراق راه انداخته اند دشمنان و مردم را تحریک می کند تا مطالبات خود را غیر قانونی و با ایجاد ناامنی درخواست کنند  و همچنین در سوریه طور دیگری اقدام  علیه مقاومت انجام می دهند.

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: استکبار جهانی و نظام سلطه در عراق به دنبال به حاشیه بردن مقاومت مردمی عراق هستند و این هم به علت نزدیک شدن به روزهای اربعین حسینی علیه السلام است تا با این اقدامات کور خود آسیبی به راهپیمایی اربعین ایجاد کنند.

*‌محور مقاومت از فلسطین دفاع می کند

امیر عبداللهیان تاکید کرد ‌:‌ برای فرو پاشی محور مقاومت نظام سلطه و استکبار جهانی به همراه برخی کشورهای عربی منطقه دست به دست هم داده اند اما همه ما در کانون محور مقاومت برای آزادی قدس شریف در تلاش هستیم.

وی افزود:‌ در کشورهای سوریه عراق یمن بحرین و دیگر کشورهای منطقه محور مقاومت شکل گرفته امروز یمن درگیر جنگی بزرگ است و یک گروهی مانند انصارالله از فلسطین حمایت می کند و همچنین امروز ایران در فشار اقتصادی جهانی قرار دارد اما از فلسطین دفاع می کند. 

در این مراسم هنرمند لبنانی سرودی حماسی از مقاومت مردم منطقه و فلسطین اجرا کرد و همچنین گروه سرود دانش آموزی دبیرستان شهید فرجی منطقه ۱۷ تهران طی سه نوبت سرودهایی در مقاومت کودکان فلسطینی یاد آور مظلومیت های نوجوانان مسلمان شدند.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی یمن ایثار و شهادت جنبش انصارالله لبنان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضعیف روحیه مقامات نظامی اسرائیل به‌دلیل عملیات ایران

شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عصر امروز سه‌شنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و و گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام های خود به مردم مقاوم لبنان از طوایف مختلف، به روح شهدای مقاومت به خصوص شهدای اخیر مقاومت لبنان در برابر تجاوزرات رژیم صهیونیستی که مایه دلگرمی مردم فسطین هستند، درود فرستاد و حمایت مقاومت لبنان از مردم فلسطین را مایه افتخارو سربلندی دانست. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از نقش و تلاش ها و مواضع شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلامی شیعیان لبنان در حمایت از مقاومت و تقویت وحدت بین طوایف مختلف لبنان و مقابله با فتنه انگیزی دشمنان قدردانی کرد و بر نقش مهم لبنان و مقاومت مردم لبنان در روند تحولات اخیر منطقه تاکید کرد.

شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عملیات مقتدرانه و مشروع نیروهای مسلح ایران اسلامی علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی را به رهبری، دولت و مردم ایران تبریک گفت و آن را موجب خوشحالی و تقویت روحیه ملت های مسلمان به خصوص مردم فلسطین و جبهه مقاومت و تضعیف روحیه نظامیان و مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی و همچنین موجب وحدت جهان اسلام علیه اشغالگران صهیونیست دانست.

 وی همچنین تاکید نمود خوشبختانه فلسطین بار دیگر به مساله نخست آحاد ملت ها و نخبگان دنیای اسلام و سراسر جهان از طوایف و مذاهب مختلف تبدیل شده و تحولات اخیر حقانیت موضع اصولی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی را ثابت کرد و جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها بر موضع اصولی و مقتدرانه خود در دفاع از فلسطین پابرجا و استوار است. 

ایشان با تشریح آخرین تحولات لبنان و روحیه بالای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد علیرغم تلاش دشمنان، مردم لبنان به خوبی بر حقایق و واقعیت ها آگاهی دارند و حامی و پشتیبان مقاومت هستند و حمایت از مقاومت در لبنان بعد از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و تجاوزات این رژیم در منطقه به شدت افزایش یافته و برهه کنونی فرصتی برای تقویت وحدت بیش از پیش جهان اسلام در مقابل فتنه انگیزی دشمنان است.

امیرعبداللهیان: از گروه 7 انتظار تلاش برای آتش بس داریمامیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل استتاکید امیرعبداللهیان  بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیلرایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهدا حلقه‌ی اتصال حرکات اساسی نظام هستند
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • «وعده صادق» ریشه در فرهنگ مقاومت دارد
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه
  • تضعیف روحیه مقامات نظامی اسرائیل به‌دلیل عملیات ایران
  • عملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد
  • عملیات «وعده صادق»سیلی ماندگاری بر پیکره نحس رژیم اشغالگر قدس بود