Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: دانشگاه‌ها از ارکان مهم هر مملکتی هستند که بخش عظیمی از علوم و رشته‌هایی که در آنها تدریس می‌شود از عمق زمین تا فوق نظام سپهری را در بر می‌گیرد اما مساله عمده ای که باید به آن توجه داشت این است که علمی که از غرب آمده تنها لاشه علم است چرا که آنها آغازعلم، یعنی آفریننده علم و انجام علم، یعنی معاد و چرایی آفرینش علم را از آن جدا کردند، علمی که آغاز و انجام آن مشخص نیست، یک علم مرده و ابتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس وی بیان کرد: این علم مرده، عالِم آفرین نیست چون ارزش عالِم به معلوم است و علم مُرده، عالِم زنده تربیت نمی کند؛ در نتیجه باید  این دو اصل که «چه کسی آفرید؟» و «چرا آفرید؟» در علوم، محور اساسی باشد تا به علم مُرده، روح دمیده شود و حیات پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی مُردن را پوسیدن تلقی می‌کنند اما اگر معلوم بشود که مرگ پوسیدن نیست بلکه از پوست به در آمدن است، دیگر تحصیلکرده‌های ما درگیر غده‌هایی همچون اختلاس و نجومی نخواهند بود. قبرستان، یک دانشگاه است، اینکه می‌گویند مرحوم قاضی شاگرد وادی السلام است همین است که این قبرستان به انسان می‌فهماند این بدن می‌پوسد و از بین می‌رود اما روح، ابدی است.

وی افزود: ما یک ثابت داریم و یک ساکن، هیچ کس نمی پرسد این «دو» به اضافه «دو» که می‌شود «چهار»، چقدر عمر دارد! این مسائل تاریخ بردار نیست، انسان از چنین سنخی است، لذا این علم انسان شناسی که انسان را موجودی ابدی معرفی می‌کند، باید در دانشگاه‌ها تقویت شود تا دانشی داشته باشیم که با ابدیت ما هماهنگ و سازگار باشد.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: معنای حقیقی اسلامی شدن دانشگاه‌ها این است که دانش، اسلامی شود و دانش وقتی اسلامی می‌شود که آغاز و انجام آن مشخص شود، حرف اول دانشگاه را باید دانش بزند، همان دانشی که ابتدا و انجام آن مشخص باشد و در این صورت است که دانشگاه به معنای حقیقی کلمه «اسلامی» خواهد شد.

در ابتدای این دیدار دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گزارشی از فعالیت‌های وزارت علوم در ارتقاء رتبه علمی کشور، گسترش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و همچنین توسعه علوم انسانی اسلامی، خدمت این مرجع تقلید ارائه کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مرجع تقلید منصور غلامی وزیر علوم آیت الله جوادی آملی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همزمان با بزرگداشت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید معاون آموزشی وزارت علوم به همراه هیات همراه در نشست شورای آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) حضور یافت.

عموعابدینی در این نشست ضمن عرض تبریک روز ارتش به کادر دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره)، از دست‌اندرکاران پروژه‌های ساخته شده در دانشگاه تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر از معدود دانشگاه‌های کشور می‌باشد که در کاربرد فناوری‌های راهبردی فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده است، اظهار داشت: نزدیک ۲۰۰ دانشگاه در دنیا با الهام از مدل دانشگاهی تمدن ایرانی به سمت حکمت بنیان و تمدن ساز شدن در حال حرکت هستند. در همین راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ذیل برنامه توسعه هفتم در طرح تحول آموزش عالی به‌دنبال حکمت بنیان شدن دانشگاه‌های کشور بوده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده است در فاز اول ۳۰ دانشگاه رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر دهند. خوشبختانه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر جزء معدود دانشگاه‌های حکمت بنیان و تمدن‌ساز کشور است که این تحول را از قبل شروع کرده است.

سپس امیر دریاداردوم آریا شفقت رودسری، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ایجاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر از برکات انقلاب اسلامی بوده که در سال ۱۳۵۹ و در راستای تربیت افسر برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین تأمین نیازهای سایر سازمان‌های دریایی کشور از جمله شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، دریابانی فراجا، شیلات، آموزش و پرورش و... شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: امروز مفتخر هستیم که اعلام کنیم ماموریت بزرگ ناوگروه ۸۶ که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور ایران اتفاق افتاد توسط دانش‌آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر و با ناوشکن تمام ایرانی دنا انجام گرفت.

کد خبر 6081901

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • آیت‌الله جوادی آملی:‌ عملیات علیه اسرائیل طلیعه فتح است
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • نتانیاهو فدای اسرائیل یا اسرائیل فدای نتانیاهو!؟ / پیام خاص آیت الله جوادی آملی به ارتش و سپاه
  • دانشگاه آزاد واحد آیت‌الله آملی از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد