Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت فدراسیون تنیس روی میز، فدراسیون جهانی (ITTF) رده بندی ورزشکاران جهان را منتشر کرد که طی آن و بدلیل حضور خوب ملی پوشان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا در اندونزی شاهد حضوری چشمگیر در رنکینگ جهان بودیم.

رنکینگ آقایان: نوشاد عالمیان ملی پوش ارزشمند کشورمان در این رده بندی با ۲۷ صعود به رده ۶۶ جهان صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیما عالمیان نفر دوم کشورمان در رنکینگ جهان با ۳ پله ارتقا در مکان ۹۶ ایستاد. امیرحسین هدایی و امین احمدیان بازیکنان جوان تیم ملی بزرگسالان هر کدام با ۳۳ و ۴۷ پله صعود به رتبه زیر ۲۰۰ جهان راه یافتند و رده‌های ۱۹۵ و ۱۹۷ جهان را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اولین رده بندی ملی تنیس روی میز مردان/ طاهرخانی رتبه نخست را کسب کرد

رنکینگ بانوان: ندا شهسواری بازیکن ارزنده کشورمان نیز با ۳۹ پله صعود در مکان ۲۰۲ جهان ایستاد. مهشید اشتری با ۴ پله سقوط رتبه ۳۳۶ را بدست آورد. مریم صامت نیز با ۹ پله سقوط در مکان ۳۸۱ قرار گرفت. اما سه ملی پوش کشورمان که به رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا در اندونزی اعزام شده بودند بعنوان تازه وارد به در رنکینگ جهان ملحق شدند که مهشید صامت، فاطمه جمالی فر و شیما صفایی بترتیب رده‌های ۵۰۴، ۵۶۲ و ۵۷۶ را به خود اختصاص دادند.

رنکینگ بازیکنان جهان قرار بود ۲ روز پیش منتشر شود که با اعلام فدراسیون جهانی بدلیل مشکلات فنی، امروز پنجشنبه ۱۱ مهرماه اعلام شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تنیس روی میز ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون تنیس روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، کارلوس آلکاراس، تنیسور شماره 3 کنونی جهان و برنده 2 گرنداسلم را می‌توان یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان جوان حاضر در تور ATP دانست. از یک طرف، در سن 20 سالگی، این تنیسور اسپانیایی دو گرنداسلم را به دست آورد، صدرنشین رنکینگ جهانی شد و در جمع 3 نفر برتر جهان قرار گرفت، جایی که از آگوست 2022 آن را حفظ کرده است. از سوی دیگر، کارلوس دائماً با مصدومیت همراه است و در مورد سبک بازی او بحث و جدل وجود دارد؛ آیا واقعاً چنین بازیکنی جوان اما جدی، خود را در زمین پیدا کرده است؟

فرم فیزیکی آلکاراس پرسش‌های بیشتری را ایجاد می‌کند. برای سومین سال متوالی، این تنیسور اسپانیایی به دلیل مصدومیت استراحت می‌کند: در فصل 2022، او تورنمنت نهایی ATP را از دست داد و به دلیل پارگی عضله شکمی در سال 2023 به اسپانیا در جام دیویس کمک نکرد. در اوپن استرالیا به دلیل مصدومیت از ناحیه پای راست و بازل به دلیل مشکلات پای چپ بازی نکرد و امسال به دلیل درد دست راست از دو تورنمنت نخست خاکی انصراف داد. چرا بازیکن 20 ساله اسپانیایی ممکن است این‌قدر آسیب ببیند.

آکادمی‌های تنیس اسپانیا دارای فعالیت بدنی بسیار جدی است. آنها خیلی سخت تمرین می‌کنند. آمادگی جسمانی فوق طبیعی دارند. آنها بیشتر روی این موضوع تمرکز می‌کنند تا روی تنیس. برای آنها تنیس در پس زمینه است. آنها می‌گویند که اول از همه باید بدوید و خسته نشوید و سپس در آن طرف زمین بازی کنید. بدن نمی‌تواند این بارهای اضافه را تحمل کند.

در سال 2024، آلکاراس مسترز مونت کارلو را از دست داد. این بازیکن اسپانیایی یکی از تمرینات خود را زودتر از موعد مقرر در موناکو انجام داد که با بانداژ دست راست صورت گرفت و سپس به دلیل درد در ناحیه ساعد راست از شرکت در مسابقات خودداری کرد. پس از انتشار جدول تنیسورهای شرکت کننده در تورنمنت معتبر بارسلونا، مشخص شد که کارلوس از آن نیز خارج شده است، اما او باید از عنوانی دفاع می‌کرد که برای دو فصل متوالی (2022-2023) به دست آورد.

هیچ دلیل رسمی برای غیبت آلکاراس در مسابقات بارسلونا ارائه نشده است. با این حال، ژرمن آبریل، روزنامه‌نگار اسپانیایی می‌گوید که تمام موضوع، آسیب دیدگی تنیسور نیست. کارلوس آلکاراس مصدوم نیست. آزمایشات پزشکی دیروز این موضوع را تایید کرد. مشکل این است که در ضربات فورهند بزرگ خیلی خوب عمل نمی‌کند. آبریل در صفحه اجتماعی خود نوشت: مهم است که کارلوس در ضربه زدن اعتماد به نفس خود را به دست آورد.

در این فصل، کارلوس باید از عنوان قهرمانی در زمین خاکی در مادرید (1000 امتیاز)، دور سوم در رم (45 امتیاز) و نیمه‌نهایی رولان گاروس (720 امتیاز) دفاع کند. آلکاراس پس از حذف از  ATP - 500 در بارسلونا، سومین تنیسور جهان باقی خواهد ماند، اما همچنان فاصله خود را با یانیک سینر ایتالیایی، نفر دوم جهان افزایش می‌دهد. 

دیگر خبرها

  • واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • توصیه‌های علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی
  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • بانوی ایرانی برای قضاوت در المپیک دعوت شد