Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار برنا در گنبدکاووس با اشاره به اینکه موسسه مهرآفرینان جوان با 18 سال قدمت و سابقه خدمت به مردم شریف استان گلستان بزرگترین و گسترده ترین سازمان مردم نهاد این استان است، اظهار کرد: موسسه ما در سال 1380 به عنوان نخستین سمن تخصصی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان گلستان افتتاح و تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تقریبا در همه شهرستان‌های استان گلستان در طی این 18 سال خدمات اجتماعی و مردم پایه ارائه کرده‌ایم، افزود: در حال حاضر نیز در مراکز مختلف اجتماعی و فرهنگی در راستای پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی برای همه گروه‌های هدف برنامه های ویژه، علمی و به روز را طراحی کرده و اجرا می کنیم.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان با تاکید بر اینکه در طی سالهای متمادی با افزایش سطح خدمات خود به جامعه هدف به صورت دقیق و پرهیز از شعارگرایی توانسته ایم بارها به عنوان سمن برتر استانی و کشوری انتخاب شویم، خاطرنشان کرد: به دور از همه مسائل و نگاههای سیاسی در همه دولت ها به علت خدمات شایسته به مردم ایران اسلامی به ویژه خطه سرسبز گلستان مورد تقدیر قرار گرفته ایم.

حسینی از به گارگیری  افراد بهبودیافته در کادر اجرایی و خدماتی موسسه مهرآفرینان جوان خبر داد و گفت: تلاش کرده ایم هر موضوعی از جمله به کارگیری بهبودیافتگان و امیدبخشی به آنها را قبل از توصیه به سایرین خودمان عملی کنیم که خداوند متعال را شاکریم از اعتماد به این افراد و تلاش و همت مضاعف آنها پشیمان نشده ایم.

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده استان گلستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، اذعان کرد: متاسفانه اتاق فکری هم که در این حوزه در سالهای گذشته راه اندازی شده بود در حال حاضر در حال درجا زدن بوده و هیچ خروجی مثبت و کارآمدی از آن بیرون نیامده و عملا نتوانسته به رسالت های خود جامه عمل بپوشاند.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان با بیان اینکه آنچه امروز به جان کالبد قوام گرفته مبارزه با مواد مخدر در استان گلستان افتاده است روزمره‌گی است که بیش از همه در دستگاه‌های دولتی دیده می شود، اضافه کرد: آنچه باعث این اتفاق شده است فقدان بنیه کارشناسی و تخصص در نیروهای به کارگیری شده در حوزه های پیشگیری از اعتیاد است که به دلیل عدم ابتکار و نوآوری انگیزه و تلاش مضاعف را از افراد می ستاند.

حسینی با ضروری دانستن تزریق علم روز به فعالیت های حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد، تصریح کرد: تا زمانی که با روش های سنتی و تفکر متعلق به پیشگیری، درمان و مقابله منطبق بر دهه‌های قبل عمل کنیم نخواهیم توانست جهش و پیشرفت قابل توجهی را در خروجی اقدامات مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه سرعت شیوع اعتیاد در کشور به ویژه در استان گلستان بسیار بیش‌تر از سرعت اقدامات پیشگیرانه است، افزود: به علت همین سرعت کند اقدامات کارشناسی در استان گلستان است که رتبه دوم شیوع اعتیاد در کشور به استان گلستان رسیده است که بسیار تامل برانگیز است، هرچند خبرهای جسته و گریخته ای مبنی بر از بین بردن و دستکاری بخشی از مولفه ها جهت جابجایی این جایگاه شنیده شده است.

این کارشناس مسائل اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر تمرکز بر نگاه درمان مدار و بی توجهی نسبی به پیشگیری را یکی دیگر از عوامل ناکامی در موفقیت قاطع در استان گلستان دانست و خاطرنشان کرد: وقتی برای مسیر آینده خود نقشه راهی مبتنی بر برنامه های کارشناسی و واقع بینانه نداشته باشیم بدون تردید تمام فعالیت های جزیره ای در نقاط مختلف استان به نتیجه خاصی نخواهد رسید.

حسینی شرایط اجتماعی، تنوع فرهنگ و قومیت و تاثیرات جغرافیایی و مکانی بسیار در استان گلستان را عاملی برای ضرورت بومی سازی برنامه های کشوری مبارزه با مواد مخدر برشمرد و ادامه داد: اقدامات فعلی در استان گلستان امروز به سمت ناکارآمدی سوق پیدا کرده چون بیش از نگاه کارشناسی متناسب با شرایط استان به سمت اقدامات نمایشی، نمادین، آماری و گزارش محور حرکت کرده است.

وی بر پرهیز از کلیشه گرایی در برنامه های پیشگیرانه نیز تاکید کرد و اذعان داشت: اگر نخواهیم این روند نامبارک را در استان اصلاح کنیم قطعا همچون گذشته در قبال رشد پنج درصدی جمعیت با افزایش 100 درصدی تعداد معتادان رو به رو خواهیم شد.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان با اشاره به اینکه با رویکردهای فعلی و نگاه حاکم بر مجموعه اقدامات پیشگیرانه در استان گلستان که بویی از اقدامات ملموس و

تاثیر گذار به مشام نمی رسد نمی توان امیدی به آینده داشت، اضافه کرد: هر قدر نگاه مقابله ای در دستگاههای انتظامی با پیشرفت روبه رو می شود به همان میزان در نگاه پیشگیری بی تحرکی و رخوت در میان ساختارهای قانونی مبارزه با مواد مخدر در استان بیشتر می شود.

حسینی با انتقاد از طرد شدن کارشناسان، نخبگان و سمن های موفق حوزه مبارزه با مواد مخدر توسط برخی از دستگاهها در استان گلستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه این دستگاهها به جای حل ریشه ای مساله به آماردهی و گزارش نویسی صوری توسط برخی موسسات و افراد بی تجربه و کم تجربه علاقه مند شده و هر کارشناس یا سمن که نگاه کارشناسی خود را بیان کند را حذف خواهند کرد.

وی لازمه موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان گلستان را در وهله نخست برنامه ریزی کارآمد با نگاهی تخصصی و فنی عنوان کرد و گفت: در وهله بعدی ایجاد همت و هماهنگی برای اجرای این برنامه ها و در نهایت توجه به بازخوردها و ارزیابی حاصل از اجرای برنامه ها با هدف آسیب شناسی و اصلاح و به روز رسانی برنامه برای مراحل بعدی اقدامات است.

مدیرعامل سمن برتر کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر کشف ١٥ تن مواد مخدر در سال ٩٧ در استان گلستان را یک موضوع دو سویه دانست و تاکید کرد: سبز پوشان خدوم انتظامی استان با جان بر کفی و حمایت مؤثر دستگاه قضائی موفق به کشف ١٥  تن انواع  مواد مخدر در استان شدند که این موضوع هم جای تحسین و تقدیر از نیروهای خدوم انتظامی دارد و هم جای نگرانی برای استان که در یک سال عرضه مواد مخدر تا این حد رشد بالایی را تجربه کرده است.

حسینی با بیان اینکه مبارزه مؤثر در گروی مبارزه متوازن تعریف می شود، تصریح کرد: باید دید در مقابل این کشفیات مؤثر در سال ٩٧ آیا سایر حوزه ها هم به همان میزان مؤثر و یا همسان عمل کرده اند یا در برابر این اقدامات پرحجم مقابله ای در حوزه پیشگیری و اقدامات ایجابی دچار ضعف، سستی، عدم تحرک و پویایی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی مدیران به جای چاره اندیشی درباره کاهش شدید سن ابتلا به اعتیاد در استان گلستان به دنبال ایجاد مانع در برابر موسسات موفق مردم نهاد هستند، گفت: برخی از این مدیران شعار مشارکتشان گوش فلک را کر کرده اما عملا روحیه مشارکت پذیری به هیچ عنوان در وجودشان نهادینه نشده است.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان با اشاره به اینکه  به عنوان مثال در سال گذشته متقاضی اجرای  سه طرح مهم در شهرستان گنبدکاووس بودیم اما نتیجه پیگیری ها همگان را متعجب کرد، ادامه داد: با وجود پیگیری های متعدد ما و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس بعضی از مدیران استانی حاضر شدند بودجه این سه طرح که از اعتبارات سال ۹۷ تخصیص یافته بود برگشت خورده اما در شهرستان گنبدکاووس اجرایی نشود.

وی عدم نگاه متوازن به شهرستانهای استان در منظر مدیران استانی را ضعف بزرگ فعالیت های حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان گلستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در اطلس جغرافیایی و نگاه برخی مدیران استانی، شهرستان گنبدکاووس با همه ظرفیت ها، اهمیت ها و حساسیت های موجود جای کمتری دارد و باید  تمرکززدایی در برنامه های شاخص استانی از مرکز استان صورت پذیرد.

کارشناس مسائل اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر با ابراز نگرای از افزایش درصد شیوع انواع آسیبهای اجتماعی (ایدز و اعتیاد و..) در بین زنان استان گلستان، اظهار کرد: متاسفانه به جز مرکز بهداشت که برنامه کاهش آسیب زنان را در دستور کار خود قرار داده بنده برنامه مشخصی در این حوزه از سوی سایر دستگاهها، ادارات ونهادها ندیده ام که البته دانشگاه علوم پزشکی گلستان هر قدر در حوزه کاهش آسیب زنان موفق عمل کرده اما درحوزه کاهش آسیب مردان عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.

حسینی با بیان اینکه با توجه به صرف هزینه های هنگفت از بودجه کشور در قالب ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده۱۵ متاسفانه در استان گلستان خروجی چندانی نداشته که این موضوع قابل بررسی است، تصریح کرد: ضمن تقدیر از اقدامات خوب و ارزشمنده استانداری گلستان در سالهای اخیر در کاهش آسیبهای اجتماعی به ویژه حضور استاندار باتجربه و علمی فعلی که به صورت میدانی و شخصا به حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر وارد شده، از بررسی و راستی آزمایی آمارها و گزارشهای دریافتی تشکر کرده و برای انجام هر گونه کمک در راستای اهداف استانداری اعلام آمادگی می کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان اعتیاد پیشگیری از اعتیاد درمان مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج

سرهنگ احمدپور گفت: صبح امروز مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر فهرج طی کنترل خودرو‌های عبوری در محور فهرج-زاهدان موفق شدند از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

وی افزود: در همین رابطه یک نفر متهم که راننده خودرو بود نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ احمدپور فرمانده انتظامی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه برای مبارزه با سوداگران مرگ با هیچ احدی تعارفی نداریم اضافه کرد، با کسانی که از این طریق جوانان ما را مبتلا و به کام مرگ می‌کشانند مبارزه خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد