Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:01:46 GMT

قوه قضائیه در رونق مجدد آلومینیوم المهدی همراهی کند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۴۲۲۹

قوه قضائیه در رونق مجدد آلومینیوم المهدی همراهی کند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید مهتدی شب چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با معاون پیشگیری قوه قضاییه که در هتل هرمز برگزار شد اظهار داشت: شرکت آلومینیوم المهدی هشت ماه پیش در اختیار تیم مدیریتی مپنا قرار گرفت.

وی عنوان کرد: پس از استقرار تیم مدیریتی مپنا، تولید آلومینیوم دو برابر شد و شرایط مناسبی ایجاد شد.

مدیرعامل آلومینیوم المهدی تصریح کرد: بدهی این شرکت حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است و تنها اقدامی که ما در این مدت انجام داده‌ایم بدهی افزایش پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهتدی ابراز داشت: زمانیکه آلومینیوم المهدی واگذار شد، بازپرس پرونده به دلیل شکایت برخی از دستگاه‌های نظارتی دستور صادر کرد که هیچگونه تغیراتی اعم از سهام، تغییر هیات مدیره و مدیرعامل در آلومینیوم المهدی انجام نگیرد.

وی گفت: با دستور مثبت آیت‌الله رئیسی بازپرس جدید پرونده بازپرس پرونده دستور ثبت پرونده‌ها را داد و نهایتا تا هفته آینده مدیرعامل و هیات مدیره ثبت خواهند شد.

مدیرعامل آلومینیوم المهدی اذعان کرد:  هیات داوری اتاق حکم داده است که آلومینوم المهدی مقداری پول را به شرکت خارجی بپردازد و اجرای احکام تهران به هرمزگان  نیابت داده است.

مهتدی مطرح کرد: قاضی اجرای احکام تهران دو حکم را صادر کرده است که با فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه در خصوص حمایت از دستگاه‌های دولتی مغایر است.

وی اظهار داشت: آلومینیوم المهدی باید تولید و فروش داشته باشد تا قادر به پرداخت بدهی‌های خود باشد. استانداری و دستگاه قضایی هماهنگی بسیار مناسبی را با بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرده‌اند.

مهتدی بیان داشت: ما اعتقاد داریم که این بدهی آلومینیوم باید پرداخت شود اما به دلیل حجم بالای بدهی باید علاوه بر مهلت پرداخت، تقسیط بدهی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: درخواستی مبنی بر مهلت پرداخت بدهی ارائه شده است که با حمایت استاندار هرمزگان و رئیس قوه قضاییه در حال جریان است.

کد خبر 4735695

منبع: مهر

کلیدواژه: آلومینیوم هرمزگان بندرعباس هرمزگان قوه قضاییه اربعین 98 هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بوشهر قزوین شیراز گرگان گردشگری اجلاس جاده ابریشم شهرکرد بیرجند آتش نشانی دفاع مقدس جنگ تحمیلی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) موثقی نیا با اشاره به فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم  افزود:  تکنولوژی ساخت این واحد، بومی و برای نخستین بار است که در کشور اجرا و راه اندازی می‌شود. افتتاح  مرحله  نخست واحد فیلتراسیون گِل قرمز شرکت آلومینای ایران (جاجرم)، دستاورد دیگر فناوری در زنجیره آلومینیوم به شمار می‌آید. در این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
در بخش معدن نیز عملیات اجرایی کارخانه‌های "فلوتاسیون مس-طلا" شادان و نیز "فرآوری طلا" خونیک در استان خراسان جنوبی آغاز شد.
موثقی نیا افزود: در زنجیره مس نیز استخراج پیش باطله برداری از معدن سریدون در سرچشمه شهرستان رفسنجان شروع شد.
این معدن با ذخیره یک میلیارد تنی ماده معدنی مس، ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد داشت و برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. مدت بهره برداری از معدن سریدون ۲۵ سال خواهد بود. همچنین "جانجا"؛ معدن جدیدی که در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است در سال‌های آتی، گرمابخش توسعه صنعت مس خواهد شد. این معدن اکنون مراحل اولیه معدنکاری را پشت سر می‌گذارد و سبب ساز توسعه و تحول در منطقه می‌شود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو  گفت: در این حوزه شرکت توسعه زنجیره مس در آستانه رونمایی قرار دارد. این شرکت قرار است نقش آفرینی برجسته‌ای در بخش‌های بالادستی و پائین دستی صنعت مس داشته باشد. موضوع فوق با توجه به مصرف روزافزون فلز سرخ و اهمیت آن در صنایع پیشرفته و هوشمند، اهمیت دوچندانی می‌یابد.
موثقی نیا به عملکرد بخش اکتشاف نیز اشاره کرد و  افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته که این رقم ۱۳ درصد بیش از برنامه پیش بینی شده بوده است.
وی ادامه داد: در بخش حفاری اکتشافات نیز با هدف رفع کمبود نیروی ماهر در این حوزه، برگزاری نخستین دوره آموزش رایگان حفاری مغزه گیری اکتشافی برای توسعه معدن زغالسنگ کوهبنان (استان کرمان)، از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان به شمار می‌آید.
موثقی نیا گفت: برگزاری چهارمین جشنواره اینوماین (ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی)، نخستین نمایشگاه بین المللی گوهرسنگ ها، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی از جمله اقداماتی بود که در حوزه گوهرسنگ‌ها برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آلومینیوم اراک سال جدید را با پیروزی آغاز کرد
  • ثبت۵۸۸ تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه
  • دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج
  • گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)
  • لبخند جامانده تیم ملی پس از اردو (عکس)
  • برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • توپ از دست مسعود نمی‌افتد!
  • رسانه پایداری گزینه‌های معاون اولی محسنی اژه‌ای را معرفی کرد
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای