Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محسن حاجی میرزایی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح یک مدرسه استثنایی در شهرستان دزفول افزود: مشکلات زیادی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که باید از همه  امکانات برای کاستن این مشکلات استفاده کنیم.
وی بر ضرورت ارتقاء وضعیت آموزش و پرورش در استان تاکید کرد و افزود: در کنار این کاستی ها، استان خوزستان داشته های زیادی دارد و در حوزه خیرین جزو رتبه های نخست کشور است که باید از این ظرفیت برای افزایش کیفیت آموزش و پرورش استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: برای بهره گیری از این ظرفیت ها و توسعه فعالیت ها در کنار خیران هستیم و از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم .ظرفیت خیرین و موسسات استان خوزستان به ما این امکانات را می دهد که به سرعت از سد مشکلات موجود عبور کنیم.
وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از اقدامات خیران  افزود: خیران از وجود و دارایی خود می گذرند تا بخشی از رنج مردم را بکاهند.

کمبود ۶۰۰ معلم و ۲۵۰ نیروی خدمات در مدارس دزفول  
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: در سال تحصیلی جاری افزون بر ۶۰۰ نیروی انسانی و ۲۵۰ نیروی خدماتی کمبود داریم با این وجود اجازه ندادیم کلاسها بدون معلم باقی  بمانند .
محمد حیدری به توانمندی نظام آموزشی در دزفول اشاره کرد و گفت: قدمت و سابقه دزفول در حوزه نظام آموزشی حدود یک قرن است این در حالی است که بسیاری از شهرها در این زمان فاقد مدرسه و نظام تربیت و تعلم بودند.
وی گفت: شهرستان دزفول ۱۰ واحد دانشگاهی با سه هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۷۸ هزار دانش آموز در ۳۵۰ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند که از دورترین تا نزدیک ترین مدرسه از سیستم آموزشی متعادل و متوازن تحصیل می کنند. 
حیدری اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ معلم تلاش می کنند جمعیت دانش آموزی دزفول را تحت پوشش قرار دهند.
وی با اشاره به فعالیت خیران گفت: از سال ۷۶ تاکنون ۷۰ مدرسه توسط خیران در دزفول ساخته شده‌است. 

۱۴۰ مدرسه دزفول نیازمند بازسازی اساسی هستند
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدارس دزفول از وضعیت نامناسبی برخوردارند و خطر جدی دانش آموزان را تهدید می کند.
عباس پاپی زاده افزود: ۱۴۰ مدرسه از مجموع مدارس دزفول نیازمند بازسازی و نوسازی اساسی هستند.
وی اظهار داشت: از مجموع ۴۰۰ مدرسه دزفول و سردشت اگر سالانه ۱۰ درصد مدارس را بازسازی کنیم سالانه حداقل ۴۰ مدرسه بازسازی می‌شود .
نماینده مردم دزفول در مجلس به کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس دزفول اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ۱۰ روز از مهرماه می گذرد برخی از کلاس‌های درس این شهرستان به علت کمبود معلم تشکیل نشده اند و نیازمند یک دستور جدی هستیم و از بازنشستگی نیروها جلوگیری می شود .
پاپی زاده بیان داشت: به علت کمبود معلم، مدیران و معاونان مدارس مجبورند در مدارس تدریس کنند.
وی گفت: پنج هزار کولر گازی در مدارس دزفول کمبود داریم که با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان امکان فعالیت در مدارس بدون وسایل سرمایشی امکان پذیر نیست.
وی افزود: پارسال حدود ۷۰ کولر گازی برای مدارس تامین کردیم ولی در حال حاضر برخی مدارس آب سردکن ندارند.

امام جمعه دزفول نیز با بیان اینکه هرگونه سرمایه گذاری در دزفول سودآور است گفت: ۲ مجمع خیرین مدرسه ساز ویژه بانوان و آقایان در دزفول فعال است .
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: کارهای خیران ظرفیتی بی نظیر در دزفول  است ولی با وجود این ظرفیت ها مشکلاتی وجود دارد.
وی گفت: شهرستان دزفول ۲ دانشگاه فرهنگیان  دارد که مشکلات جدی دارند و کارگروهی برای حل مشکلات این دانشگاه ها در دزفول تشکیل شده که از وزیر آموزش و پرورش تقاضا می شود نسبت به رفع این مشکلات همکاری داشته باشند.

۷۲۷۸/۳۰۲۲/۶۰۶۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس دزفول خیرین مدرسه ساز وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر آموزش و پرورش که در قالب سفر هیأت دولت و سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان سفر کرده است در اولین مقصد خود وارد شهرستان مهدی‌شهر شد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر آموزش و پرورش در شهمیرزاد به دیدار مزار زنده یاد خدیجه نجم‌الدین مادر معلم شهید مراد رفت. فردی که به احترام او مدرسه‌ای قرار است افتتاح شود.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه شش کلاسه زنده یاد خدیجه نجم‌الدین را افتتاح کرد که برای آن ۸۰ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این مدرسه با زیربنای ۶۲۰ متر مربع با مشارکت حسن مرادی برادر معلم شهید و خیر مدرسه ساز شهمیرزادی و اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان افتتاح شد.

کد خبر 6081906

دیگر خبرها

  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد