Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید حاج محمدی امروز (یازدهم‌مهر) در جمع خبرنگاران از استان کرمانشاه به عنوان قطب دامپزشکی یاد کرد و گفت: ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت حدود دو میلیون نفری این استان در بالغ بر ۲۵۰۰ روستای استان معیشتشان وابسته به بخش دامپروری است که این مسئله اهمیت حضور بخش دامپزشکی برای حفاظت و حراست از سرمایه‌های دامی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بیان کرد: در استان کرمانشاه ۵۹ داروخانه دامپزشکی، ۶۰ مرکز درمانی و مایه کوبی، یک مرکز مایه کوبی مستقل، سه آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی و یک آزمایشگاه بخش دولتی، یازده مرکز پخش دارویی و واکسنی، دو شرکت تولید دارو و مکمل و۲۴ کارخانه خوراک دام و طیور فعال است.


حاج محمدی با بیان اینکه استان کرمانشاه سه کشتارگاه صنعتی دام دارد، گفت: این استان همچنین ۱۲ کشتارگاه سنتی دام داردکه هشت کشتارگاه آن تاکنون مجهز به بخش پیش سرد شده است.


حاج محمدی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد گوشت تحویلی به مصرف کنندگان در استان کرمانشاه بخش پیش سرد را گذرانده است.


او در ادامه با اشاره به احتمال بیشتر شدن قاچاق دام زنده از آبان، گفت: با توجه به اینکه آبان‌ماه تولیدات دامپروری به ثمر رسیده و بره‌ها به سن فروش می‌رسند، احتمال بیشتر شدن قاچاق دام در ادامه سال دور از انتظار نیست.


حاج محمدی با بیان اینکه سالانه حدود ۴۳۶ هزار تن انواع محصولات دامی در استان کرمانشاه تولید می‌شود، گفت: این استان ۳.۵ میلیون راس دام سبک دارد.


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه از کشتار غیرمجاز دام و طیور به عنوان معضل اصلی استان یاد کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۸ مورد بازدید در این زمینه در استان صورت گرفته و این یعنی روزی نیست که اکیپ‌های دامپزشکی عرضه فرآورده‌های قاچاق را رصد نکنند.


او با بیان اینکه از ابتدای سال کارشناسان دامپزشکی ۵۱ هزار و ۱۸۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان به عمل آورده اند، گفت: در این بازدید‌ها ۱۸۰ پرونده برای متخلفین تشکیل شده و در نهایت ۱۱۸ هزار و ۳۱۶ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به روند رو به رشد تخصیص اعتبارات تملک دارایی در حوزه دامپزشکی در استان کرمانشاه داشت و افزود: با اقدامات خوب انجام گرفته در شرایطی که میزان کل این اعتبارات در سال ۹۲ مبلغ دو میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان بود، این میزان در سال جاری به چهار میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان رسیده است.


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در شرایطی که در سال ۹۵ تعداد ۱۹ کانون بیماری در روستا‌های استان کرمانشاه شناسایی شد که این آمار در سال ۹۶ به تعداد هفت مورد رسید و از آن زمان تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان دیده نشده است.


حاج محمدی اضافه کرد: در یک و نیم سال گذشته هیچ خبری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه نیست و این در حالی است که از سال ۸۴ تاکنون نیز هیچ واحد صنعتی در استان درگیر این بیماری نشده است.

 



انتهای  پیام/ز

 

استان کرمانشاه سه کشتارگاه صنعتی دام دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حاج‌کاظمی گفت: همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۴۳۶ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن در این استان گفت: نام دیگر این بیماری سیاه‌زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

وی همچنین از واکسیناسیون بیش از ۹۴۷ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و گفت: آبله بیماری ویروسی حادی است که موجب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود.

حاج کاظمی بابیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • حادثه کوهستانی سقوط ۴ نفر در محور مرزی پاوه روستای هانی گرمله
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • کشف ۲ هزار کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف در کرمانشاه
  • زنان متولد این ماه‌ها از نظر عاطفی به شدت وابسته هستند!
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • وقوع ۳۷ حادثه در تعطیلات نوروزی کرمانشاه
  • ادعای انگلیس درباره حمله سایبری نهادهای وابسته به پکن
  • واکسیناسیون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک روستایی در لرستان