Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی ایرنا، یدالله موحد روز پنجشنبه در نشست شورای معاونین دادگستری استان کرمان با موضوع اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها که با حضورمعاون قضائی اجرای احکام سازمان زندان های کشور به صورت ویدئو کنفراس برای تمامی مسئولان قضائی استان برگزار شد، افزود:موضوع ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها در دستور کار ویژه دادگستری استان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آزادی تعداد ۱۵۸ نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیر عمدی در استان کرمان با کمک خیرین خبر داد و اظهارداشت: دادگستری استان کرمان همگام با سیاست های کلان قوه قضائیه حرکت می کند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۳ جلسه صلح و سازش در سطح زندان های استان و شوراهای حل اختلاف مستقر در ستاد دیه و زندان تشکیل و در مجوع ستاد دیه استان موفق به اخذ تخفیف بدهی به مبلغ ۵۰۶میلیارد ریال از ۱۲۸نفر از شکات شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان ادامه داد: در ۲۶ جشن گلریزان برگزار شده از ابتدای سال جاری تاکنون، خیرین استان بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال تعهد برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد داشته اند که تا به امروز مبلغ ۵۵میلیارد ریال وصول شده است 

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت: انجمن حمایت زندانیان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۲میلیارد ریال به خانواده های زندانیان نیازمند تحت پوشش خود در کرمان کمک مالی کرده است.

موحد با اشاره به اینکه طبق تبصره ذیل ماده ۷دستور العمل کاهش جمعیت کیفری زندان ها، حداقل ۱۵درصد آرای صادره از محاکم کیفری باید متضمنم مجازات جایگزین حبس باشد، گفت:خوشبختانه دادگستری استان کرمان از این حیث عملکرد خوبی داشته است و طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری ۱۰هزار و ۲۶۰فقره اقدامات قضائی جایگزین حبس از سوی قضات در استان کرمان صورت پذیرفته است.  

سیروس شیخ پور معاون قضائی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندانهای کشور نیز در این برنامه گفت : تاکید ریاست قوه قضائیه بر این است که زندان محل نگهداری مجرمین خطرناک و حرفه ای است و حتی المقدور باید از ورود افراد با جرائم کم و سبک، به زندان جلوگیری شود.

این مقام قضائی در ادامه دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری توسط معاون قضائی سازمان زندانها قرائت و تمامی موارد مورد بررسی قرار گرفت و مواردی توسط قضات مطرح و ایشان رفع ابهام شد.  

معاون قضائی سازمان زندانها از قضات خواست تا با افزایش دیدارها چهره به چهره با زندانیان و قبولی قرارهای کفالت، اعطای مرخصی های پایان محکومیت منجر به آزادی و استفاده از دیگر ظرفیت های قانونی منجر به آزادی نسبت به کاهش جمعیت کیفری که مورد تاکید حضرت آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه و همچنین دکتر جهانگیر رئیس سازمان زندانهای کشور می باشد اهتمام ویژه ای کنند.

در ادامه این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاونین دادگستری، دادستان مرکز استان، روسای دادگستری، دادستانها، قضات ناظر اجرای احکام در زندانها و روسای زندانهای سراسر استان برگزار گردید، مقامات قضائی در خصوص دستورالعمل های کاهش جمعیت کیفری زندانها به بحث و تبادل نظر پرداختند.  

در پایان با پیشنهاد شیخ پور معاون قضائی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندانهای کشور و با موافقت رئیس کل دادگستری استان با پایان حبس ۱۲۳ مددجو کمتر از ۴ ماه زندانهای استان موافقت گردید.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان ایرنا حقوقی و قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در ۴ استان

به گزارش همشهری آنلاین، محمودی - رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: از ٢٧ فروردین تا ساعت ۵:۳۰ صبح امروز ۳۱ فروردین، استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آبگرفتگی شده و به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این مدت با انجام ۸۵ مورد عملیات امدادی، به ۱۰ هزار و ۶۳۷ نفر امدادرسانی شد، ۱۲۵۱ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۹۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی با اشاره به این که ۲۶۲ تیم عملیاتی شامل ۱۰۵۱ امدادگر در عملیات امداد در سیل و آبگرفتگی مناطق جنوبی کشور مشارکت داشتند، افزود: با همکاری و تلاش امدادگران، تخلیه آب از ۱۳۲ واحد مسکونی انجام و ٣ اردوگاه اسکان اضطراری نیز در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای اسکان افراد متاثر از سیل، برپا شد.

به گفته محمودی، علاوه بر توزیع چادر امدادی، پتو، موکت، نایلون و ... در میان حادثه‌دیدگان، ۱۵۳۴ بسته غذایی نیز توزیع شد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، عملیات امدادرسانی در ۴ استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان ادامه دارد.

کد خبر 845510 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان باران آبگرفتگی

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در ۴ استان
  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان