Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چین مشغول توسعه نسل جدید فضاپیما است تا انسان را به ماه و نقاط دیگر در اعماق فضا ببرد.

در سال ۲۰۰۳ میلادی هنگامیکه یانگ لیوی فضانورد چینی در فضاپیمای شنژو-۵ دور زمین مدار زد، چین سومین کشوری شد که به طور مستقل فضانورد به آسمان می فرستد. اکنون به نظر می رسد این کشور سعی دارد ماموریت های فضایی خود را به ماه و اعماق فضا گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین راستا آکادمی فناوری فضایی چین در یک ویدئو کپسول جدیدی را نشان می دهد که فضانوردان را به اعماق فضا می برد.

این فضاپیما از ماژول خدمه و ماژول سرویس تشکیل شده که نیروی رانش آن را فراهم می کند. ماژول خدمه نیز از حیات فضانوردان پشتیبانی می کند.

فضاپیمای نسل جدید چین ۹ متر ارتفاع دارد  و می تواند ۲۲ تن بار حمل کند.

بخش هایی از ماژول خدمه چندبار قابل استفاده است و از سوی دیگر کل فضاپیما دارای طراحی ماژولی است و به همین دلیل می توان آن را با توجه به نیازهای مربوط به هر سفر تغییر داد.

تخمین زده می شود فضاپیمای چینی نخستین تست بدون سرنشین خود را در نیمه اول ۲۰۲۰ انجام خواهد داد. این فضاپیما در نخستین پرواز آزمایشی همراه یک موشکMarch5B به فضا پرتاب می شود.

در حال حاضر چین از فضاپیمای شنژو با ظرفیت ۶ تا ۸ تن استفاده می کند که می تواند ۳ فضانورد را به مدار زمین ببرد. البته شنژو برای انجام ماموریت در محیط های فضایی با اشعه های رادیواکتیو زیاد مناسب نیست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها جالب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، هرچند فضاپیمای ویاژر یک هنوز داده های علمی درستی به زمین نمی فرستد اما اکنون اطلاعات قابل استفاده درباره سلامت و وضعیت عملیاتی سیستم های مهندسی خود ارسال می کند.

ویاژر یک نخستین شی ساخت انسان بود که در سال ۱۹۷۷ میلادی به فضا پرتاب شد و حدود ۳۵ سال بعد از منظومه شمسی خارج و وارد فضای بین ستاره ای شد. پس از آن نیز ویاژر ۲ به فضا فرستاده شد. این فضاپیما هنوز هم فعال است و با زمین ارتباط برقرار می کند.

هر دو کاوشگر تنها ابزارهای ساخت انسان هستند که فضای خارج از تاثیر خورشید را بررسی می کنند. البته در نوامبر ۲۰۲۳ میلادی ویاژر یک پس از ۱۱ سال اکتشاف و در فاصله ۲۴ میلیارد کیلومتری زمین ارتباط سیستم رایانشی این فضاپیما با تیم پروژه روی زمین قطع شد.

تیم عملیات ویاژر یک ناسا در ماه مارس سال جاری میلادی سیگنال دیجیتالی به فضاپیما ارسال کردند تا سیستم FDS آن را وادار کنند کل حافظه ابزار را به زمین بفرستد. این تخلیه حافظه به مهندسان و محققان اختلالی را نشان داد که در نتیجه یک کد معیوب در یک تراشه به وجود آمده بود. از بین رفتن این کد سبب شد اطلاعات علمی و مهندسی ویاژر غیرقابل استفاده شود.

مهندسان ناسا نمی توانند به طور فیزیکی این تراشه را تعمیر یا جایگزین کنند اما آنها می توانند از راه دور کد معیوب را در جای دیگری از حافظه FDS قرار دهند. هرچند هیچ یک از بخش های حافظه به اندازه ای بزرگ نیست که کد را به طور کامل در خود جای دهد این تیم می تواند بخش مذکور را به چند قسمت تقسیم در بخش های جداگانه قرار دهد.

کد خبر 6086088 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • کاسبی کپسولی
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت