Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مراسم نکوداشت سی‌امین سالگرد عروج،عالم وارسته آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی (ره)امشب در حسینیه آن  مرحوم در قم برگزار شد.

 در این مراسم که علما، فضلا، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، برخی مسئولان و قشر‌های مختلف مردم حضور داشتند حجت الاسلام حسینی قمی از فضلای حوزه با تجلیل از مجاهدت‌ها و خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و دینی آیت الله مرعشی نجفی، وی را عالمی متواضع، با اخلاص و مجاهدی پارسا و مردم دار دانست که با تلاش خستگی ناپذیر، در راه اعتلای میراث ارزشمند شیعه گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که آن مرجع فقید در جوانی و در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسیدند گفت: آیت الله العظمی مرعشی نجفی کتابخانه‌ای در قم تاسیس کردند که امروزه به لحاظ تعداد وکیفیت نسخه‌های کهن و خطی نخستین کتابخانه ایران و سومین کتابخانه جهان اسلام است.

آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی در ۳۱ تیرماه ۱۲۷۶ هجری شمسی مصادف با بیستم صفر سال ۱۳۱۵ هجری قمری در نجف اشرف متولد شد.

این مرجع بزرگ جهان تشیع تحصیلات حوزوی خود را زیر نظر استادان برجسته حوزه‌های علمیه نجف، سامرا، کاظمین، تهران و قم گذراند و در ۲۷ سالگی به مرجعیت رسید.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم از آثار به‌جا مانده از وی است که علاوه بر نسخ چاپی، نسخ خطی کم‌نظیری در آن به چشم می‌خورد و مورد توجه نویسندگان، دانشمندان، طلبه‌ها، علما و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر جهان است.

آیت‌الله مرعشی نجفی در طول ۷۰ سال تدریس دروس حوزوی، شاگردان زیادی از جمله شهید مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید محمد مفتح و شهید سید محمد بهشتی را تربیت کرد.

این مرجع تقلید در هفتم شهریورماه سال ۱۳۶۹ برابر با هفتم صفر ۱۴۱۱ هجری قمری در ۹۶ سالگی به ملکوت اعلی پیوست و بنا به وصیتش در کتابخانه‌اش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش

بزرگداشت مرحوم  آیت الله مرعشی در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه مراجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز

به‌مناسبت هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، کارگاه آموزشی «بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودکان و نوجوان معاصر» ویژه کتابداران، فعالان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان و اعضای نونگاه و نوجوان کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

این نشست با حضور و تدریس فرهاد حسن‌زاده و مژگان شیخی دو نویسنده مطرح ادبیات کودکان و نوجوان اجرا خواهد شد.

کارگاه آموزشی «بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودکان نوجوانان معاصر» امروز دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شهر شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این دوره آموزشی را به صورت زنده از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars مشاهده کنند.

این دوره آموزشی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با همکاری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • گرامیداشت روز شهرستان اهر
  • جلسه هم‌‍اندیشی برگزاری نکوداشت دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی برگزار شد
  • نمایشگاهی به مناسبت روز معلم در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود