Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه عاشورا گفت: شعر آیینی به نیازهای جامعه خود پاسخ می‌دهد که یکی از برترین نیازمندی‌ها، بصیرت و معرف افزایی است، شعرای شعر آیینی در مقابل شبهه‌ افکنی‌ها ایستادگی می‌کنند و به دنبال انتقال معرف و بصیرت در بین مخاطبان خود هستند.

به گزارش ایسنا، سردار عابدین خرم در آیین اختتامیه کنگره شعر محرم تبریز ویژه استان‌های شمال غرب کشور با بیان این‌که شعر یک عرصه‌ی رسانه‌ای تاثیرگذار است، اظهار کرد: شعر آیینی در دوره‌ی ظهور اسلام و زمانی که هیچ رسانه‌ای نبود به عنوان تنها رسانه‌ی آن زمان، در مقابل حکومت‌های ظالم نقش مهمی را ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیوند عمیق حماسه‌ی عاشورا و انقلاب اسلامی، گفت: شعر آیینی در زمان انقلاب اسلامی نیز یک جایگاه ویژه‌ در احیای اسلام ناب داشته است.

وی با اشاره به پیوند اشعار استاد شهریار با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: شهریار به موضوعات قرآن، حدیث، تاریخ و حتی سیاست دین مسلط بود که این امر باعث طعنه‌زنی و بی‌مهری افراد دیگر می‌شد اما اشعار مذهبی، انقلابی و دفاع مقدس که شهریار سروده است؛ بیانگر الهام گرفتن او از قرآن برای سرودن این اشعار است.

خرم با اشاره به موضوع صبر امام حسین (ع) در زمان قبل از حرکت به سمت نینوا، بیان کرد: صبر امام (ع) در مقابل مذمت‌های اطرافیانش در زمان رفتن به سمت نینوا بسیار سخت‌تر از صبر روز عاشورا است که شهریار در رابطه با این موضوع نیز به سرودن شعری پرداخته است.

وی با یادآوری انقلاب اسلامی و مشق‌های شهیدان و امام(ره)، افزود: نعمت‌های خداوند در وجود انسان‌های فرهیخته، مومن و با اخلاص که مرجع فکری، علمی و فقهی هستند، بسیار مسئولیت‌ آور است که در صورت انجام نگرفتن این مسئولیت‌ها، ظلم و فساد و حق و باطن در هم آمیخته می‌شوند.

خرم افزود: شاعران ما در تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حق را از باطن و روشنایی را از تاریکی جدا کرده‌اند و اشعار خود را به عنوان یک مدرک مستند در اختیار جوانان عزیز شاعر و مرثیه خوانان قرار داده‌اند .

خرم با بیان این‌که شعر آیینی میدان جهاد است، بیان کرد: کسانی که این راه را انتخاب کرده‌اند به عنوان پیشگامان این عرصه، رسالتمندی و دغدغه‌مندی خود را به آثار شعری خود انتقال داده‌اند.

وی در خصوص رسالت شعر آیینی، اظهار کرد: در دنیایی که سرشار از زور، استکبار و به دنبال خاموشی دین خداوند است، بعد از گذشت 1400 سال از واقعه‌ی عاشورا هنوز در 100 کشور دنیا علم حسینی برافراشته می‌شود که این حماسه وابسته‌ به همین اشعار شاعران اهل بیت(ع) است.

خرم با اشاره به بحث مقاومت پایداری، افزود: مقاومت پایداری در نوع خود بی‌نظیر است و امروز امام حسین(ع) در جغرافیای جهان اسلام 500 هزار نفر جوان انقلابی آماده برای قیام دارد که چشم و گوش و دل آنان آماده‌ی فرمان است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حاج منوچهری در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه، گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی‌ها است.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسؤولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفاً با معاینه جسد می‌شناسند در حالی که این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدارها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

یادآور می‌شود همایش مسؤولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6087315

دیگر خبرها

  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است