Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حمید عباسی مود در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شهر قدمگاه با حدود پنج‌هزار نفر جمعیت دومین شهر زیارتی استان است و در برخی روزها میزان ورودی گردشگران و زائران‌داخلی و خارجی ۱۰ برابر جمعیت ثابت آن است ولی از داشتن زائرسرا و مهمانپذیر برای جذب گردشگران‌محروم است.

وی اظهار کرد: جهت افزایش رفاه حال شهروندان و زائران شهرداری قدمگاه ۶طرح عمرانی در دست اجرا دارد که برای تکمیل آنها حدود ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در این چارچوب طی توافق با مالکان بدون صرف هزینه بیش از سه هزار متر مربع زمین در کنار بقعه قدمگاه رضوی برای احداث پارکینگ تملک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به اینکه در بین شهرهای اقماری نیشابور، قدمگاه اولین شهری است، بیان کرد: طرح جامع تفضیلی آن برای ۴۰ سال آینده تدوین شده اما برای ایجاد درآمد پایدار و جلب سرمایه گذار با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

عباسی با اشاره به اینکه شهروندان از شهرداری بر اساس حقوق شهروندی مطالبه ارائه خدمات دارند ولی برای پرداخت عوارض و حقوق شهرداری‌ها همکاری لازم را ندارند، ادامه داد: برای اولین‌بار در بین بخش‌های نیشابور در قدمگاه محل دفن زباله استاندارد به مساحت هشت هکتار برای مدت ۱۵ سال پیش‌بینی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته که روزانه حدود ۲۵ تن زباله در آن دفن می‌شود.

شهردار قدمگاه اعلام داشت: این شهرداری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از اشخاص حقیقی و حقوقی طلبکار است که از این میزان ۳۵ میلیارد ریال متعلق به آموزش و پرورش است. بودجه مصوب شهرداری قدمگاه از ۲۰ میلیارد ریال سال گذشته به ۲۶ میلیارد ریال در سالجاری افزایش یافته که سال گذشته ۱۴۰ درصد و امسال تاکنون ۶۵ درصد از آن محقق شده است.

عباسی افزود: بیش از ۶۰درصد بودجه شهرداری قدمگاه صرف طرح‌های عمرانی می شود و طی چند سال اخیر ۲۵ تا ۳۰درصد تخفیف و امکان تقسیط برای متقاضیان پروانه‌های ساختمانی در نظر گرفته شده و از ابتدای امسال ۳۶ فقره پروانه ساختمانی صادر شده که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کل بدهی این شهرداری ۳۶۰ میلیون ریال بوده و درآمدهای پایدار شهرداری قدمگاه از محل اجاره  پارکینگ ها و مغازه های شهرداری ماهانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، تصریح کرد: هفت هکتار از مساحت شهر قدمگاه بافت فرسوده است و از ابتدای امسال بالغ بر سه هزار تن آسفالت ریخته شده و بیش از ۹۰درصد کوچه‌ها و معابر قدمگاه آسفالت می باشد.

وی اظهار داشت: ۷۰ هزار متر از اراضی داخل شهر قدمگاه مورد اختلاف بین آستان قدس، شهرداری و تعدادی از شهروندان است که باعث ایجاد مشکلاتی در طرح های شهرداری شده است. 

عباسی خاطرنشان کرد: شهرداری قدمگاه طی نامه رسمی به آستان قدس و اداره اوقاف درخواست کرده که زمین‌هایشان را در قدمگاه معرفی کنند تا از بروز مشکلات بیشتر در آینده جلوگیری شود و رئیس دادگستری بخش زبرخان نیز به آستان قدس در این مورد تکلیف کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بالغ بر ٧ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری قدمگاه به فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی اختصاص یافته است، ادامه داد: در این چارچوب یک مجموعه ورزشی شامل میدان چمن‌ فوتبال و سالن فوتسال و بسکتبال و والیبال با اعتبار هفت میلیارد ریال و سکوی تماشاچیان در سالن ورزشی شهید اکرامی قدمگاه با اعتبار۶۰۰ میلیون ریال توسط شهرداری قدمگاه احداث گردید. 

عباسی با تأکید بر اینکه شهر قدمگاه فاقد کتابخانه است خاطرنشان کرد: برای این منظور یکی از رواق های کاروانسرای شاه‌عباسی قدمگاه توسط شهرداری در حال مرمت است و طی ماه آینده تحویل نهاد کتابخانه های عمومی می شود و یک زمین به مساحت ۲۰۰ متر برای احداث کتابخانه اختصاص یافته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بودجه خراسان رضوی زباله فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، سید مرتضی مدنی اظهار کرد: پرونده تقلب در بسته بندی برنج به ارزش چهار میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: شعبه با توجه به مستندات در پرونده، اتهام تقلب را محرز دانست و علاوه بر ضبط برنج‌های تقلبی، متهم را به جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تقلب محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی در بازرسی از یک انبار برنج با مشاهده مخلوط کردن برنج‌های تقلبی و بی کیفیت در کیسه‌های برنج درجه یک گزارش این پرونده را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • محکومیت آموزشگاه رانندگی متخلف در مشهد