Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد کادر درمان این استان پرستاران هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر پرویز یزدان‌پناه در نشست با اعضای هیئت مدیره دوره پنجم نظام پرستاری دو شهرستان بویراحمد و دنا افزود: فرصت را غنیمت دانسته تا از خدمات ارزشمند و تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه جامعه پرستاری تقدیر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح وضعیت منابع اعتباری در کشور به دلیل دشمنی‌های استکبار و اعمال تحریم‌های ظالمانه اظهارکرد: بدون شک دغدغه پرداخت مطالبات جامعه پرستاری را داریم و در این زمینه پیگیری‌ها لازم را نیز انجام می‌دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد کادر درمان پرستاران هستند، خاطرنشان کرد: حضور این قشر در حوزه‌های تصمیم گیری باید بیش از وضعیت فعلی باشد و داشتن یک نهاد صنفی قوی و مطالبه گر حق آنان است.

دکتر یزدان‌پناه با بیان اینکه یک نهاد صنفی قوی باید پیگیر خواسته‌های به حق پرستاران از راه‌های قانونی باشد، خاطرنشان کرد: رعایت حقوق بیماران و همراه آنان توسط پرستار یک اصل پذیرفته شده است و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

وی ایجاد ارتباط نزدیک کادر مدیریتی با پرستاران را ضروری دانست و ادامه داد: در ارتقای پرستاران تنها قانون مد نظر باشد و نباید مسائل سیاسی و دیگر موارد حاشیه‌ای دخالت داده شود.

توزیع نامناسب پرستاران در کهگیلویه و بویراحمد

همچنین دکتر غلام‌عباس سبز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست کادر پرستاری را ۱۵۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر هستیم، اما شاهد توزیع نامناسب بوده‌ایم به گونه‌ای که پرستاران در داروخانه، آزمایشگاه، درمانگاه و دیگر واحدها مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سرفصل‌های مختلف مبنای علمی و منطقی ندارد و در این زمینه گلایه داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهرام مهدوی‌مطلق ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد با انتقاد از نگاه صرفاً شهرستانی بدون توجه به پایه‌های دقیق آماری در نظام برنامه‌ریزی اغلب ادارات کل کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در شهرستان بویراحمد به دلیل مرکزیت آن بخش قابل توجهی از جمعیت جوان استان و موضوعات مبتلابه جوانان در این شهرستان بوده ولی در تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات بدون توجه به آمار واقعی صرفا در حد یک شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها نگاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دلایلی که حجم آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان چشمگیر بوده که این مهم ناشی از این نوع نگاه در تصمیم گیرهای استانی است، عنوان کرد: عملکرد معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان قابل تقدیر بوده و از بدو حضور نسبت به سمن‌های شهرستان توجه بهتری دارند، اما از سایر مجموعه اداره کل و معاونت‌های مختلف توقع بوده به موضوع جمعیت در شهرستان بویراحمد تمرکز شود تا در حق این شهرستان و مرکز استان اجحاف نشود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد ابراز کرد: آمار مهمترین شاخص توسعه هر کشور بوده و عمدتا همه مدل‌های توسعه بر اساس آمار جمعیتی می‌باشد و ما خواهش داریم در بحث تعداد آمار جوانان شهرستان بویراحمد تمرکز شود و خدماتی که ارائه می شود بر این اساس باشد. مسئله جوانان یک مسئله پایه‌ای و ساختاری است که نگاه به این شاخص می‌تواند ارتقاء‌دهنده سایر شاخص‌ها در ابعاد مختلف باشد.

مهدوی‌مطلق با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها در موضوع وام ازدواج خاطرنشان کرد: مخرج مشترک نظام مسائل جوانان ازدواج است و هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود ضمن آنکه به راهبرد کلان کشور در بحث جوانی جمعیت و جمعیت‌سازی کمک می‌کند و در عین حال نسبت به خود مسئله جوانان کمک بیشتری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج بسیار کم است، یادآور شد:  تعدادی از بانک‌ها که می خواهند تسهیلات ازدواج پرداخت کنند نیز سخت گیری‌هایی دارند و خودم چندین نفر را می‌شناسم که به خاطر سخت‌گیری بانک قید وام ازدواج را زده و همین مسئله می‌تواند در ازدواج وی تأثیر منفی داشته باشد که البته می‌توان با تمهیدات دیگری موانع را از سر راه جوانان برداشت.

مهدوی‌مطلق در ادامه یادآور شدند: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهای اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته‌های مشاوره هستند، موظف بوده  با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، این فضاها را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد‌الشرایط قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند