Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@04:02:00 GMT

انتقاد پوتین از استفاده ابزاری آمریکا از دلار

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۸۳۶۷

خرداد؛رئیس جمهور روسیه گفت: سیاست‌های آمریکا، روسیه را مجبور به فاصله گرفتن از دلار کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، ولادمیر پوتین که در جمع مقامات حوزه انرژی روسیه حاضر شده بود، ضمن متهم کردن آمریکا به تبدیل دلار به یک سلاح برای اعمال فشار به طرف‌های دیگر، این حرکت را اشتباهی بزرگ خواند و افزود که رویکرد زورگویانه آمریکا باعث کاهش نقش دلار در قراردادهای بین‌المللی به زیر ۵۰ درصد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پوتین افزود: دلار از اطمینانی که نسبت به آن وجود داشت، بهره زیادی برد و تبدیل به تنها ارز جهانی شد اما تصمیم به آمریکا به محدود کردن استفاده دیگر کشورها از دلار، وضعیت را تغییر داده است. آن‌ها با اقدامات اخیر خود اطمینان جهان به دلار را از دست داده‌اند و باید از آن‌ها پرسید که آیا می‌خواهید با دستان خود به سلطه دلار پایان دهید؟

سهم دلار از ذخایر ارزی روسیه در ماه گذشته برای نخستین بار از زمان فروپاشی شوروی به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است. رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به فاصله گرفتن این کشور از دلار گفت که چنین اقدامی انتخاب روسیه نبوده است بلکه یک اجبار بوده است. وی هم‌چنین افزود که اکنون ۷۰ درصد مبادلات تجاری در سطح اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر حسب روبل صورت می گیرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است که بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسیه با ارسال نامه‌ای به مشتریان خود اعلام کرده است که قراردادهای بعدی خرید نفت از این شرکت باید بر حسب یورو باشد و دلار از قراردادهای محصولات نفتی، پتروشیمی و گاز مایع این شرکت حذف خواهد شد.

این حرکت که رسما از ماه آینده اجرایی خواهد شد، یکی از اقدامات پیشگیرانه روسیه برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر تحریم‌های بعدی آمریکا قلمداد می‌شود. واشنگتن پیش‌تر تهدید کرده بود روس نفت را به دلیل فعالیت هایش در ونزوئلا تحریم خواهد کرد. 

هرچند که شرکت روس نفت هنوز حاضر به تایید این خبر نشده است اما چندین منبع از مشتریان این شرکت گفته‌اند که از طرق مختلف نسبت به این تصمیم آگاه شده‌اند.
برچسب ها: پوتین ، آمریکا ، دلار

منبع: خرداد

کلیدواژه: پوتین آمریکا دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در رای‌گیری پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل، ۱۲ کشور شامل روسیه، چین، فرانسه، مالت، اسلوونی، اکوادور، گویان، روسیه، ژاپن، موزامبیک، سیرالئون و الجزایر به این قطعنامه رای مثبت دادند.

دو کشور بریتانیا و سوئیس رأی ممتنع دادند و ایالات متحده آمریکا با رأی مخالف خود این قطعنامه را وتو کرد.

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • متهم شدن رئیس رئال مادرید به استفاده ابزاری از برنابئو
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • تأمین مالی جمعی ابزاری مؤثر جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳