Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دویچه وله در واکنش به افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا به ایالات متحده آمریکا «هایکو ماس» وزیر امورخارجه آلمان خواستار رویکردی سرسختانه شد.
این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور گفت که معتقد است اروپا باید به این اقدام با افزایش متقابل تعرفه گمرکی بر کالاهای آمریکایی پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 «اولاف شولتس» وزیر دارایی آلمان نیز در گفت‌وگو با روزنامه بیلد افزود که نزاع تجاری برای هیچ‌کس سودمند نخواهد بود و برلین  قاطع اما با حساسیت به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.
این در حالی است که کمیسر بازرگانی اتحادیه اروپا در مورد افزایش تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای اروپایی هشدار داده و گفته که چنین تصمیمی می‌تواند سال آینده شامل میلیاردها دلار محصولات آمریکایی نیز بشود.
آمریکا اعلام کرده که از ۱۸ اکتبر تعرفه گمرکی برای واردات هواپیما از اروپا را ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. این افزایش شامل قطعات هواپیما نمی‌شود.
همچنین پنیر و روغن زیتون فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، ویسکی ایرلند و اسکاتلند، محصولات پشمی بریتانیا و ابزار و عدسی دوربین ساخت آلمان از دیگر محصولات اروپایی هستند که قرار است تعرفه گمرکی واردت آنها به آمریکا به ۲۵ درصد افزایش یابد.
گرچه شرکت هواپیمایی ایرباس در کانون دور جدید جنگ تجاری میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد، افزایش تعرفه‌های گمرکی شامل برخی دیگر از کالاهای اروپایی نیز می‌شود که ارزش آنها هفت و نیم میلیارد دلار گزارش شده است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آلمان آمریکا تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با هنجار شکنان ضروری است

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به بررسی موضوع عفاف و حجاب در جامعه پرداخت و گفت: داشتن حجاب برای زنان در جامعه یک حکم شرعی و قانونی است و عدم رعایت قوانین در هر زمینه‌ای چه حجاب و غیر حجاب باعث هرج و مرج در جامعه می‌شود و زمینه هنجارشکنی در جامعه را فراهم می‌سازد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به طرح نور نیروی انتظامی تاکید کرد: برخورد نکردن با هنجار شکنی، امنیت جامعه را از بین می‌برد و باعث رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی مطرح کرد: آسیب‌های اجتماعی توان زیادی را در بخش‌های امنیتی اجتماعی و قضائی از کشور و مردم می‌گیرد و برخورد نکردن با ناهنجاری‌ها و رواج ولنگاری در جامعه هزینه‌های سرسام آوری را برای خانواده‌ها و کشور ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در صیانت از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی کوتاهی کردیم و زمان زیادی را از دست دادیم و باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشیم.

امام جمعه موقت بوشهر عنوان داشت: هنجارهای یک جامعه، تبلور ارزش‌های آن جامعه است و در هر کشوری با قانون شکنان برخورد قاطع دارند.

کد خبر 6080171

دیگر خبرها

  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • برخورد قاطع با هنجار شکنان ضروری است
  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونیستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود
  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟