Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر ورزشی نوشت: نه برانکو ایوانکوویچ هنگام جدایی با باشگاه پرسپولیس تسویه حساب کرد، نه حساب و کتاب وینفرد شفر با استقلال به سرانجام رسید. در این بین وکیل پرسپولیس یک بار با وکیل برانکو در ترکیه دیدار و گفت‌وگو داشت؛ استقلالی‌ها همین کار را هم نکردند. سیاست این باشگاه و مدیرانش از روز اول قطع همکاری با وینفرد شفر، سیاست مذاکره نکردن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفر حتی به نزدیکانش گفت دو، سه بار با فتحی تماس گرفته تا با او درباره مسائل مالی توافق کند، اما مدیرعامل باشگاه جوابش را نداده است. استقلال در این مدت کوچک‌ترین اقدامی برای توافق با وینفرد شفر نکرده است. حتی به او یک پیامک نداده‌اند. فتحی قطعاً اگر می‌دانست سال بعد هم مدیرعامل استقلال است، بی‌خیال پرونده نمی‌شد ولی حالا حتماً مطمئن است که می‌رود و یا به وقتش استعفا می‌دهد تا این پرونده به دوران مدیریت او نخورد. خواسته مالی وینفرد شفر ۸۰۰ هزار دلار است، یعنی رقمی بالاتر از ۸ میلیارد تومان. این رقم شامل جریمه هم می‌شود و درصدی به آن اضافه خواهد شد. چندی قبل از خلیل زاده و منزوی دو عضو هیئت‌مدیره استقلال درباره وضعیت شفر سؤال کردیم و هر دو گفتند در دستور کار است مشکل حل شود. ولی اگر باشگاه پولی هم داشت تا برای حل مشکل شفر هزینه کند دو دستی به استراماچونی، دیاباته و میلیچ پرداخت کرد.

در پرسپولیس، اما وضعیت بهتر است. از محمدحسن انصاری‌فرد در این باره پرسیدیم و مدیرعامل قرمزها توضیح داد: «بنای ما این است که مشکل حل شود. دوست نداریم بعد از این دوران موفق به اختلاف بخوریم. تأکید من این است که باید پرونده برانکو حل شود و این‌طور نباشد که فیفا بخواهد بین ما تعیین تکلیف کند.» باشگاه پرسپولیس با پیگیری‌های اخیر توانسته یک قرار ملاقات با وکیل برانکو جور کند. انصاری‌فرد هم به تازگی خبر داده این جلسه در تهران و بعد از بازی با شهرخودرو برگزار خواهد شد. انصاری‌فرد در تلاش است در این جلسه توافقی حاصل شود که هم به نفع باشگاه باشد و هم به نفع برانکو. باشگاه حدود ۵۰۰ هزار یورو از فصل قبل به این مربی بدهکار است که باید آن را بپردازد. عرب و برانکو بر سر قرارداد فصل جدید مشکل داشتند. برانکو می‌گفت، چون باشگاه پول او را سر موعد به حسابش واریز نکرده و قرارداد اتوماتیک‌وار فسخ شده، باشگاه باید برای فصل جدید هم غرامت بدهد. عرب می‌گفت، چون برانکو ول کرده و رفته باید غرامت بدهد. انصاری‌فرد دنبال راه حلی است تا بتواند این اختلافات را رفع کند. برانکو نسبت به انصاری‌فرد موضع مثبت‌تری دارد. او با عرب به مشکل خورده بود و به همین خاطر با مدیر قبلی روی لج و لجبازی افتاد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!

استقلال و پرسپولیس رسما از مالکیت وزارت ورزش و جوانان خارج و به شرکت‌های خصولتی و بانک‌های نیمه خصوصی منتقل شد.

به گزارش تابناک ورزشی، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت 1403 با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در محل ساختمان این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

ده درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است پنج درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه که در تملک وزارت ورزش و جوانان باقی مانده است نیز به زودی به پیشکسوتان سرخابی واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای کسب مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان یا نخبگان آسیا به شمار می‌رفت که این معضل رفع شد.

 

تایید واگذاری استقلال و پرسپولیس از سوی ای‌اف‌سی

زارعی مسوول کمیته مجوز حرفه‌ای، از مهر تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا بر خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و دیگر مشکل مالکیتی، این دو تیم را تهدید نخواهد کرد.

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیماری ۴۰ ساله این دو باشگاه درمان شد. امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند.

زارعی افزود:  اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد. خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد. با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آن‌ها را نیز حل کنیم!

این جمله آخر زارعی نگران کننده است چراکه گفته می‌شد این موضوع آخرین مشکل کلان و اصلی در مسیر کسب مجوز حرفه‌ای دو باشگاه بوده است اما حالا حرف از سایر مشکلات است.

طی چند هفته اخیر، زمزمه‌هایی مبنی بر بدهی جاری باشگاه استقلال به باشگاه سانتاکلارا در پرونده انتقال محمد محبی مطرح شده و هنوز پنجره استقلال به دلیل همین نقل و انتقال بسته است.

دیگر خبرها

  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • ستاره پرسپولیس ایجنت ماشاریپوف نمی‌شود!
  • حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد
  • حرفهای متواضعانه اوسمار در تمجید از یحیی و برانکو
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند
  • روز سرنوشت ساز برای استقلال و پرسپولیس؛ مهلت AFC تمام شد!