Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@00:26:29 GMT

عربستان ۳۰ هزار تن بنزین از هند خرید

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۸۹۰۸

عربستان ۳۰ هزار تن بنزین از هند خرید

آرامکو ۳۰ هزار تن بنزین از شرکت ریلاینس اینداستریز هند پس از حمله ها به تاسیسات نفتی عربستان خرید. ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایکانامیک تایمز، آرامکوی عربستان 30 هزار تن بنزین از شرکت ریلاینس اینداستریز هند پس از حمله ها به تاسیسات نفتی عربستان خرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بخشی از طرح عربستان برای مقابله با کمبود احتمالی نفت برای عمل به تعهداتش در عرضه نفت به مشتریان خود بود.

دو تاسیسات نفتی آرامکو که نفت خام سبک پالایش می کردند، در چهاردهم سپتامبر مورد حمله پهپادها قرار گرفتند. به نظر می رسد بخش تجارت آرامکو محموله های بنزین، دیزل، سوخت هواپیما و حتی مواد خام پتروشیمی خریداری کرده باشد.

 یکی از منابع صنعتی گفت:«  ریلاینس اینداستریز دو روز پس از حمله ها از آرامکو سفارش داشت. آرامکو درخواست کرده بود این محموله ها سریعا تحویل داده شود چون  نمی خواست در عرضه به مشتریانش اختلالی ایجاد شود».

 این حمله ها 5.7 میلیون بشکه در روز یعنی حدود نیمی از تولید نفت عربستان را متوقف کرد. ریلاینس اینداستریز سهم قابل توجهی از نفت خام مورد نیاز خود را از آرامکو میخرد و محصولات پالایشی مثل بنزین به این شرکت می فروشد. روز دوشنبه،  ریلاینس اینداستریز اعلام کرد آرامکو با جایگزین کردن درجه های سوخت به تعهدات خود در عرضه نفت عمل کرده است در حالی که به این شرکت اطمینان داده بود همان اندازه و درجه نفتی را که می خواهند در اکتبر تحویلشان می دهد.

حملات به تاسیسات آرامکو روند کاهش قیمت نفت را متوقف کرده استسلاحی بدتر از پهپاد که آرامکو را تهدید می‌کند

 انتهای پیام/183

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

 وزیر تندرو کابینه اسرائیل، آنچه درباره حمله اسرائیل به اصفهان منتشر شده آن را "ضعیف" توصیف کرد.

به گزارش عصرایران، همزمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد هیچ آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران وارد نشده است.

"ایتمار بن غفیر" وزیر امنیت داخلی اسرائیل  در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره حمله پهپادی در اصفهان  تنها به انتشار یک کلمه در توییتر اکتفا کرد و نوشت: "ضعیف ".
او رهبر حزب افراطی ملی گرا و مذهبی یهودی "اسرائیل خانه ماست" است.

رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات امریکایی و اسرائیلی می گویند اسرائیل حملاتی را علیه ایران انجام داده است. به ادعای آنها، این حملات در واکنش به حمله یکشنبه گذشته ایران به اسرائیل بود. منابع آگاه می گویند امریکا قبل از حمله، از سوی  اسرائیل، مطلع شده بود.

براساس گزارش های منتشر شده در صداوسیما، چند ریزپرنده در اصفهان از سوی دفاع هوایی ارتش مورد هدف قرار گرفتند. به گزارش صداوسیما، این ریزپرنده ها (پهپادهای کوچک) از داخل به پرواز درآمده بودند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد اعلام کرد که تاسیسات هسته‌ای ایران پس از حمله هوایی در استان اصفهان آسیبی ندیده‌اند.

آژانس همچنین خواستار خویشتن‌داری در منطقه شد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس هم در بیانیه ای گفت که "همچنان از همه می‌خواهد تا حداکثر خویشتنداری را انجام دهند و مجدداً تأکید می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند."

    کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر دارایی اسرائیل خواستار ترور رهبران حماس شد یک وزیر اسرائیلی: آمریکا از تمام جهان جاسوسی می‌کند

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی
  • شبکه خبر: به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله‌ای انجام نشده است
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • گاردین:ایران و اسرائیل را از آستانه جنگ بزرگ دور کنید / حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید تنش خواهد بود