Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری بنیاد شهید و امور ایثارگران «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در دیدار اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پوشش درمانی ایثارگران در قالب بیمه تکمیلی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در چند سال گذشته تلاش کرده است گسترده‌ترین پوشش‌های درمانی را به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارائه کند و در قالب قرارداد بیمه درمان تکمیلی به حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خدمات ارائه کرده است که در کشور منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از سال ۹۲ با شروع کار دولت یازدهم علاوه بر پرداخت معوقات خانواده معظم شهدا که از سال ۱۳۷۶ باقی مانده بود، پوشش درمانی مناسبی با اعتبارات مصوب ارائه شد و با درصد رضایت مندی بالایی ادامه داشت. در چند ماه گذشته به سبب مشکلات کمبود اعتبارات، بدهی به شرکت بیمه‌گر افزایش داشته که سبب خلل در قراردادهای مراکز درمانی با شرکت بیمه‌گر شده است؛ ولیکن در همین مدت نیز مسئولان بنیاد تمامی تلاش خود را به کار بسته‌اند تا ایثارگران عزیز به خصوص برخی گروه‌های خاص با مشکلات کمتری مواجه باشند.
معاون رییس جمهوری با اشاره به تاریخچه جامعه تحت پوشش بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: در چند سال اخیر در دو مقطع بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته دستگاه‌های اجرایی از پوشش بنیاد خارج و به دستگاه‌های اجرایی محول شد؛ ولی به سبب رضایتمندی بالای ایثارگران از خدمات بنیاد و درخواست‌های مکرر آنها با مصوبه مجلس پوشش این افراد نیز در سال گذشته مجدداً به بنیاد واگذار شد که این موضوع نیز بر مشکلات اعتباری بنیاد افزود. متأسفانه بودجه متناسب با جامعه تحت پوشش به بنیاد تخصیص نیافته است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به تلاش همه جانبه مسئولان بنیاد برای رفع مشکلات اعتباری درمان ایثارگران گفت: دو سال پیاپی است که موضوع درمان ایثارگران را اولویت مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام و از همه ابزارها و راهکارها برای کاهش مشکلات استفاده کرده‌ایم. این تلاش‌ها ادامه دارد و اعتقاد داریم با توجه به شرایط کشور برای رفع مشکلات، همه دستگاه‌ها و بخش‌های کشور باید همت، تلاش و همکاری کنند.
وی با تشریح نحوه انتخاب شرکت بیمه گر برای پوشش درمانی ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران تابع ضوابط و مقررات است و برای انعقاد این قرارداد نیز ضمن اعلام آگهی رسمی از شرکت‌های بیمه کشور برای شرکت در مناقصه دعوت می‌شود. البته با توجه به برخی مشکلات تعدادی از شرکت‌ها در این مناقصه شرکت نمی‌کنند، اما بنیاد تلاش می‌کند قرارداد با بهترین شرایط برای پوشش درمانی ایثارگران عزیز که ولی نعمتان جامعه اسلامی هستند، منعقد شود.
معاون رییس جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع درمان ایثارگران از موضوعات مهم کشور است و اعتقاد داریم باید با تمام قوا برای خدمات رسانی به ایثارگران تلاش و بهترین راهکار را برای حل مشکلات اتخاذ کنیم. ان‌شاءالله با حمایت و کمک مجلس مسائل در اسرع وقت حل شده و رضایت کامل ایثارگران در حوزه درمانی که از ضروریات است حاصل خواهد شد.
در این نشست مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بررسی کارشناسی و اخذ تصمیم برای رفع مسائل درمانی ایثارگران تشکیل شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عظیمیان ظهر دوشنبه در اردوی فرهنگی سیاحتی جانبازان بیمارستان روانپزشکی تبریز در اردوگاه فرهنگی درمانی توانبخشی رامسر گفت: ۲۸ مرکز درمانی در کل کشور تحت سازمان سلامت کوثر برای صیانت از حقوق جانبازان فعالیت کنند.

وی افزود: در راستای تمرکز بر خدمت رسانی و خدمت به خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و نظارت تخصصی بهتر، معاونت سلامت سازمان سلامت کوثر از یک سال گذشته تمامی مراکز را تحت کنترل و نظارت و ساعات مختلفی را جهت نظارت و بازرسی مراکز درمانی سازمان سلامت کوثر و شرکت متد بر عهده دارد.

عظیمیان در ادامه تصریح کرد: این سازمان ۲۸ مرکز درمانی در کشور دارد و طی یک سال گذشته تعداد ۱۵۵ مرکز نیز تحت پوشش قرار گرفته است و ۲۵ مرکز توانبخشی به حوزه مأموریت سلامت کوثر اضافه شد.

وی خاطر نشان کرد: تمامی مسئولیت درمانی از بنیاد شهید منفک و به سازمان سلامت کوثر محول شد.

وی با بیان اینکه، اردوی جانبازان در سال ۱۴۰۲ با تجلیل از همسران جانبازان در مناطق مختلف کشور برگزار شده است افزود: در سال جاری اردوهای تفریحی درمانی برای جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان در دستور کار می‌باشد.

وی مهمترین وظیفه خطیر سازمان سلامت کوثر در حوزه فعالیت تخصصی را نظارت بر وضعیت درمان جانبازان برشمرد و بیان داشت: طی یک سال گذشته اقدامات ویژه جهت رسیدگی به جانبازان در مراکز درمانی انجام گرفته و گسترش خواهد یافت، ضمناً برنامه پایش سلامت جانبازان نیز در این اردوها توسط سازمان سلامت کوثر انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6085532

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • رمزارزها به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده اند
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است
  • خانه نخبگان بستری برای شناسایی کنشگران علمی کشور
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد