Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین گشایش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران به همت امام جمعه شهرستان قدس و با پیگیری‌های عبدالله قاسمی پیربلوطی رئیس دانشگاه در واحد شهرقدس و به‌صورت ستادی شامل واحدهای غرب استان تهران (شهرقدس، ملارد، صفادشت) روز گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس در این مراسم اظهار کرد:واحد شهر قدس پس از ۱۸ سال از راه‌اندازی با حدود ۲۵ هزار دانشجو با ایجاد دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به‌عنوان ظرفیت عظیم در حوزه‌های فرهنگی دانشجویی و در راستای تحولات اجتماعی در مسیر تمدن‌سازی پیرو بیانیه گام دوم رهبری قدم دیگری را در این مسیر برداشت.

قاسمی پیربلوطی افزود: نهاد نمایندگی رهبری در قالب مدیریتی به‌عنوان مشاور بسیار امین و فاضل در کنار مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند کمک قابل توجهی در توسعه تعلیم و تربیت که رسالت دانشگاه است، داشته باشد.

دانشگاه، رکن اصلی فرهنگ، تعلیم و تربیت در جامعه

امام جمعه شهرستان قدس هم در ادامه این مراسم دانشگاه را رکن اصلی فرهنگ، تعلیم و تربیت در جامعه و منشأ و مبدأ ایجاد تحول و تمدن اسلامی دانست و با اشاره به ظرفیت‌شناسی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود در شهرستان قدس، دانشگاه آزاد اسلامی است که با داشتن حدود ۲۵ هزار دانشجو در غرب استان تهران ظرفیت عظیمی را به وجود می‌آورد که استقرار و فعالیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای تمدن‌سازی اسلامی و تربیت نیرو برای ظهور حضرت ولی عصر ضروری است.

حجت‌الاسلام رضا جوکار افزود: مسئول نهاد باید فردی جهادی، بانشاط، ولایی و باانگیزه انقلابی و دارای طرح و برنامه باشد تا با شناخت ظرفیت‌ها و چالش‌ها بتواند با استفاده از توانمندی‌های خود عمل کند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ادامه داد:برای دستیابی به اهداف عالی اسلام و رسالت انبیای الهی، تزکیه، انسان‌سازی و تربیت بر پایه اسلام ناب محمدی باید شکل گیرد.

امام جمعه شهرستان قدس با تأکید بر اینکه دانشگاه محل ساخته‌شدن مدیران اسلامی است، گفت: دانشگاه فقط مرکز رفت و آمد به کلاس نیست؛ چراکه هدف از رفتن به دانشگاه زمینه‌سازی تشکیل اسلامی‌شدن و ایجاد تمدن اسلامی است. برای این رسالت بزرگ با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

جوکار تصریح کرد:حضور اثرگذار دانشگاه در کنار مسئولان و مجموعه شهرستان باید پررونق‌تر شود. دانشگاه رکن اصلی فرهنگ، تعلیم و تربیت در جامعه و منشأ و مبدأ ایجاد تحول و تمدن اسلامی است. ظرفیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بشارت‌دهنده ایجاد تحولات مورد نظر و رسیدن به اهداف اسلامی است.

از توانمندسازی نیروهای ارزشی و انقلابی تا تشکیل تمدن بزرگ اسلامی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت: حمایت و توانمندسازی نیروهای ارزشی و انقلابی دانشگاه منشأ تحولات اسلامی با کمک تشکیلات دانشگاهی در راستای تمدن‌سازی است.

حجت‌الاسلام علیرضا رجالی‌ تهرانی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که حوزه و دانشگاه دارند، وحدت میان آنهاست و انتصاب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد شهرقدس که استاد حوزه نیز هست، انتصاب ارزشمندی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در واحد قدس گفت: با انتصاب رئیس جدید تحولی در برنامه‌ها ایجاد خواهد شد. حمایت و توانمندسازی نیروهای ارزشی دانشگاه در این زمینه دارای اهمیت است و تألیف اندیشه دینی مورد تأکید رهبری است که در قالب‌های مختلف ازجمله هم‌اندیشی استادان، کلاس‌های دانش‌افزایی و کرسی‌های آزاد اندیشی با پیگیری نهاد در مسیر مطلوبی قرار خواهد گرفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران، توسعه فرهنگ اقامه نماز و تعظیم شعائر دینی و مسجدمحوری را از دیگر برنامه‌های نهاد دانست و بر برنامه‌ریزی و رصد مسائل فرهنگی و دینی تأکید و بیان کرد: تلاش نهاد بر کاهش تصدی‌گری بوده و قرار است کارها بیشتر با پشتوانه دانشجویی انجام شود و ظرفیت فعالیت‌های دانشجویان بالا رود تا مسائل دانشگاه با کمک آنان رفع شود.»

دفتر نهاد نمایندگی رهبری حلقه وصل حوزه و دانشگاه است

سرپرست معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران(شهرقدس، ملارد و صفادشت) هم گفت: «دانشگاه و حوزه بهترین فضا برای آغاز تحول در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و دفتر نهاد نمایندگی حلقه واصلی است که با شناخت ظرفیت‌های بزرگ دانشگاه با وحدت و هم‌افزایی در راستای گام دوم انقلاب حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر منصوری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران به نوعی برند علمی و نیروی انسانی است و در مقیاس جهانی می‌توان در این دانشگاه برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: ظرفیت بزرگ موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قدس باید به فعلیت برسد و نهاد رهبری در هم‌افزایی با بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی حلقه وصلی است تا با وحدت، همدلی و هم‌‌افزایی با شناخت ظرفیت‌ها، آسیب‌های موجود را شناسایی و برطرف کند.

سرپرست معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران در تشریح اولویت‌های کاری نهاد با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد:شناخت آسیب‌های اجتماعی، لزوم رشد و غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، تربیت جوانان پاکدامن و دلبسته به کشور، متعهد، انقلابی، مستعد برای خدمت به مردم و دغدغه‌مند برای رشد و تعالی جمهوری اسلامی برای دهه‌های آینده از مهم‌ترین برنامه‌های مورد توجه است.

در پایان این مراسم در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر منصوری به‌عنوان سرپرست معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و مراکز ملارد و صفادشت منصوب شد.

108 / 320 شهرقدس دانشگاه آزاد اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افتتاح پیربلوطی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شهرقدس دانشگاه آزاد اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق با هدف توسعه مزیت‌های دانش‌بنیانی برای شرکت‌های مستقر در مرکز رشد به امضا رسید.

حسین اصغری شیوائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس، با معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیلی که در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، به ویژه در حوزه واحد پردیس که در ناحیه نوآوری پارک علم و فناوری قرار گرفته است، گفت: در بازدید دکتر طهرانچی از افتتاح «سرای نوآوری و فضای کار اشتراکی» به همراه آقای مهندس صفاری مسئول پارک علم و فناوری، مقرر شد که ما بتوانیم در شرق تهران یک برنامه مشترک برای مراکز رشد همجوار داشته باشیم.

رئیس واحد پردیس تأکید کرد: ان شاءالله بتوانیم مزیت‌هایی که در پارک علم و فناوری وجود دارد از جمله معافیت‌های مالیاتی و سایر حمایت‌هایی که در واقع معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری دارد را به واحد‌های همجوار از جمله واحد تهران شرق توسعه و تسری بدهیم.

اصغری شیوائی ادامه داد: یک تفاهم نامه با واحد فیروزکوه بسته ایم و امروز هم در خدمت دکتر موسوی اصل رئیس واحد تهران شرق هستیم که بتوانیم توسعه مزیت‌های دانش بنیانی را به مجموعه‌های مختلف دانشگاه داشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه بهزادی پور مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، عاشوری فر مدیر سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و حاج آقا بازگلی مدیرکل حراست واحد حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق