Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، متن پیام جامعه المصطفی به مناسبت ارتحال طلبه اهل شیلی به شرح زیر است: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم «... وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ؛ هر گاه کسی از خانه خویش برای هجرت به سوی خدا و رسول بیرون آید و در سفر، مرگ وی فرارسد، اجر و ثواب چنین کسی بر خداست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(نسا: 100) روح بلند مهاجر فی سبیل‌الله، «جناب حجت‌الاسلام خلیل ساحوری» به عالم اعلا شتافت تا با اولیای الهی همنشین گردیده، از شربت گوارای حیات جاوید مرتزق و به خلعت نعیم مقیم متلبس گردد. صبر و متانت او در تحمل درد و عشق او به خانواده و فرزند و آرامش او در پذیرش لباس رجعت، موجب مباهات است. سفركرده از دیار مسیح به باغ محمد(صلوات‌الله علیه) چنین  آرامش باشکوهی یافت و البته ما و مردم شیلی را در حسرت آموزه‌های خویش واگذاشت. امید است راه آن عزیز به همت اهل ایمان در آن دیار استمرار یابد و بیرق معنویت و محبت به خداوند و اولیای الهی در آن سرزمین همچنان افراشته بماند. جامعةالمصطفی این عروج معنوی را به همه محبان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در امریكای لاتین و به ویژه بازماندگان این عزیز تسلیت گفته، علو درجات ایشان را از خداوند منان مسئلت دارد. روحش شاد و راهش پررهرو باد جامعةالمصطفی‌العالمیه

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم شیلی طلبه قم جامعه المصطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل قرآنی «امام حسنی‌ها» مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: محفل قرآنی امام حسنی‌ها در روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، یک نمونه و نماد خوب برای جمع‌های شاد و مفرح فرهنگی و مذهبی است.

وی تأکید کرد: این محفل به خوبی ثابت می‌کند که می‌توان در کنار قرآن و اهل بیت (ع)، به عنوان ثقلین و یادگارهای ارزشمند پیامبر اکرم (ص) برای امت اسلام و جامعه مسلمانان، شاد بود و برای افراد جامعه و خانواده‌ها نشاط آفرینی کرد.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه در این برنامه شایسته و فاخر نکات قابل توجه بسیاری وجود داشت که می‌تواند به عنوان الگو و روش کارهای فرهنگی در سطح کشور و حتی در خارج از مرزها نیز از آن استفاده کرد، افزود: نکته اول زنده کردن سنت حسنه افطاری بود که به فرمایش پیامبر اکرم (ص) حتی اگر به اندازه نیم دانه خرما یا جرعه آبی هم باشد مورد توجه و قبول خداوند و بهره مندی از ثواب و پاداش آن است.

وی ادامه داد: نکته دوم سادگی برگزاری این مراسم بود؛ بسته‌ای که به عنوان افطاری برای شرکت کنندگان در این مراسم تهیه شده بود حاوی چند لقمه، آب و نوشیدنی بود که به ما می‌آموزد بدون تشریفات و ریخت و پاش های اضافی هم می‌توان در این عمل خیر شرکت کرد.

حجت الاسلام باقری مهم‌ترین نکته قابل توجه دیگر این مراسم را حضور اقشار مختلف مردم با پوشش و ظاهرهای متفاوت در کنار یکدیگر دانست و گفت: چنین حضوری این پیام را به مسؤولان و نخبگان جامعه می‌رساند که بدنه ملت و مردم عزیز ما، مردمی متدین و علاقه مند به مسائل دینی و شرعی هستند هر چند متظاهر به نشانه‌های تشرع نباشند.

وی این برنامه و محفل را مصداق بارز تعظیم شعائر الهی و عمل به دستور خداوند در قرآن کریم عنوان کرد و افزود: علاوه بر اینکه همراه کردن این مراسم با برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن و بهار آن است حس انس با قرآن را در جامعه ایجاد می‌کند، از طرفی همت مردم و خیران و حمایت مسؤولان نشان می‌دهد که علاوه بر توجه به نیازهای مادی مردم و جامعه باید به نیازهای معنوی و روحانی آنها هم توجه کرد و تشنگان معرفت را از سرچشمه قرآن و اهل بیت (ع) سیراب کرد.

کد خبر 6063930

دیگر خبرها

  • محفل قرآنی «امام حسنی‌ها» مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است
  • برنامه های ۱۲ فروردین در ورامین تشریح شد
  • پیام مدیر کل ارشاد خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • افزایش ۲ برابری پرواز‌ها از فرودگاه آیت الله آیت الهی لارستان
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره برگشت شخص روزه‌دار به وطن خویش
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی
  • جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات جدید اسراییل تجمع کردند