Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@10:43:15 GMT

احتمال حمله داعش به جنوب لیبی قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۱۰۵۸

احتمال حمله داعش به جنوب لیبی قوت گرفت

برخی منابع لیبیایی از احتمال سوء استفاده داعش از درگیری‌ها در حومه طرابلس برای اجرای عملیات‌های تروریستی در مناطق نفت‌خیز جنوب لیبی خبر دادند.

به گزارش فارس، «حامید الخیالی» شهردار «سبها» نیز در این باره گفت که احتمال اجرای عملیات‌های تروریستی در مناطق نفتی وجود دارد به خصوص اینکه گروه‌های تروریستی برخی مناطق جنوب را اشغال کرده‌اند اما ارتش با آن‌ها مقابله خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الخیالی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که «نیروهای آمریکایی شماری از عناصر تروریستی در سبها را هدف قرار دادند و ارتش لیبی نیز حملات دقیقی را علیه عناصر تروریستی انجام داد.»

وی تشریح کرد که از جمله مناطق در جنوب لیبی که احتمال اجرای عملیات تروریستی در آن وجود دارد، میادین نفتی الفیل و الشراره است.

«مصطفی المجعی» سخنگوی نیروهای «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی نیز گفت که خطر گروه‌های تروریستی همچنان پابرجاست و این گروه‌ها تهدیدی برای ثبات کشور هستند.

وی اشاره کرد که گروه تروریستی داعش در مناطق تحت سیطره «ارتش لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر استقرار دارد.

نیروهای آمریکایی در آفریقا «افریکام» در چند روز گذشته بارها اعلام کرده است که با حمله به جنوب لیبی + و حومه شهر مرزق (تحت سیطره دولت وفاق ملی) ده‌ها نفر از عناصر داعش را به قتل رسانده است.

جنوب لیبی خارج از کنترل و سیطره دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» است و با وجود ادعای ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده «ارتش ملی لیبی» در خصوص حضور در این منطقه، نیروهای آن نیز در این منطقه حضور ندارند.

از زمان سقوط معمر القذافی این کشور از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست فائز السراج وجود دارد که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

نیروهای حفتر از شش ماه پیش حملات به شهر طرابلس پایتخت لیبی را با هدف نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی مصر و امارات، نتوانسته‌اند به این شهر نفوذ کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جنوب لیبی داعش لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی ارتش اسرائیل : امیدوارم حمله ایران به ایجاد جبهه‌ای جدید منجر نشود

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با ابراز امیدواری نسبت به عدم ایجاد جبهه‌ای جدید میان این رژیم و ایران، گفت رژیم صهیونیستی باید برای این احتمال آماده باشد.

به گزارش ایسنا، «پیتر لرنر» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت احتمال اینکه حمله ایران به رژیم صهیونیستی جبهه جدیدی در درگیری‌های دو طرف ایجاد کند پایین است، اما تل‌آویو باید برای این احتمال آماده باشد.

این سخنگوی صهیونیست در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه خبری اسکای مبنی بر اینکه آیا حمله ایران جبهه‌ای جدید در درگیری‌های طرفین ایجاد می‌کند، گفت: «بی‌شک امیدوارم چنین نباشد». بااین‌حال، او اذعان کرد که رژیم اشغالگر باید برای چنین احتمالی خود را آماده کند.

او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید با چشمان باز اوضاع را تحت‌نظر داشته باشد، گفت در این راستا سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم در وضعیت آماده‌باش قرار دارند.

روابط عمومی کل سپاه بامداد امروز در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • ایران دیگر مستقیم به اسرائیل حمله می‌کند
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • سخنگوی ارتش اسرائیل : امیدوارم حمله ایران به ایجاد جبهه‌ای جدید منجر نشود
  • موج بارشی جدید از اوایل روز دوشنبه در خوزستان
  • هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی در خوزستان
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • فیلم‌های اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به مناطق اشغالی