Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سامسونگ قصد دارد قابلیتی را به گوشی گالکسی اس ۱۱ خود اضافه کند که کنترل وزن را تسهیل می‌کند. تاریخ انتشار: 06:15 - 13 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۵۵۱۰

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، حفظ تناسب اندام کار ساده‌ای نیست، اما گوشی‌های هوشمند جدید با امکاناتی که دارند، می‌توانند به افراد در این زمینه یاری برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامسونگ قصد دارد قابلیتی را به گوشی گالکسی اس ۱۱ خود اضافه کند که کنترل وزن را تسهیل می‌کند. بر اساس اختراعی که سامسونگ در این زمینه به ثبت رسانده Samsung Galaxy S11 Plus مجهز به نوعی طیف سنج خواهد بود که با استفاده از حسگر دوربین گوشی میزان شکر در اقلام مختلف غذایی را بررسی و کشف کرده و به کاربر اطلاع می‌دهد.

بدین منظور تنها کافی است هر فرد دوربین گوشی را به سمت غذای مد نظر خود بگیرد و طیف سنج با بررسی وضعیت این غذا میزان شکر آن را کشف می‌کند.

اولین بار یک گوشی با چنین قابلیتی به طور آزمایشی در نمایشگاه سی‌ای اس ۲۰۱۷ عرضه شد. این گوشی که چانگ هونگ اچ ۲ نام داشت علاوه بر کشف میزان شکر در میوه ها، قادر به تحلیل و کشف میزان چربی بدن، رطوبت پوست، ترکیبات شیمیایی قرص‌ها و میزان الکل موجود در نوشیدنی‌ها بود.

گوشی یادشده هرگز به طور انبوه تولید نشد، اما تولید انبوه گالکسی اس ۱۱ می‌تواند کاربرد زیادی به گوشی‌های هوشمند اضافه کند.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گوشی هوشمند حسگر گوشی کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستارگانی که به سرعت لاغر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس،‌ اخترشناسان برای اولین بار بادهای ستاره‌ای که از سه ستاره خورشیدمانند می‌وزد، شناسایی کردند. این رصد به تعیین سرعت از دست دادن جرم این ستارگان از طریق بادهای ستاره‌ای کمک کرد.

این تیم تحقیقاتی با مشاهده پرتوهای ایکس ساطع‌شده از حباب پلاسمای داغ به نام «اخترکره» که منظومه‌های ستاره‌ای را احاطه کرده است، به این اطلاعات دست یافتند. اخترکره‌ها مشابه هلیوسفری هستند که منظومه شمسی را احاطه کرده است.

بادهای ستاره‌ای می‌توانند فرآیندهایی را ایجاد کنند که اتمسفر سیاراتی که به دور ستارگانی که بادها از آن می‌وزد، تبخیر کرده و پتانسیل آن سیارات را برای میزبانی از حیات کاهش دهند.

سرعت فرار اتمسفرهای سیارات آهسته است، اما این فرایند می‌تواند در طول میلیون‌ها سال، دنیایی مانند زمین را به یک سیاره‌ای خشک، بدون جو و مرده تبدیل کند. مشاهدات جدید می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا بفهمند سیارات چگونه در اطراف ستاره‌هایی مانند خورشید تکامل می‌یابند، و همچنین می‌تواند در شناسایی سیاراتی که پتانسیل بیشتری برای میزبانی از حیات دارند کمک کند.

علیرغم اهمیت بادهای ستاره‌ای در تکامل یک منظومه دارای سیاره‌، اندازه‌گیری بادهای ستاره‌های شبیه به خورشید بسیار دشوار است.

کریستینا کیسلیاکوا، سرپرست تحقیقات و اخترفیزیکدان دانشگاه وین گفت: در منظومه شمسی، تبادل بار بادهای خورشیدی بین سیارات، دنباله دارها و هلیوسفر مشاهده شده است و یک آزمایشگاه طبیعی برای مطالعه بادهای خورشیدی است. مشاهده این فرایند از ستاره‌های دور به دلیل ضعیف بودن سیگنال آ‌ن‌ها بسیار دشوارتر است.

کیسلیاکووا اضافه کرد که فاصله زیاد تا این ستاره‌ها، تفکیک سیگنال‌های پرتو ایکس منتشر شده توسط اخترکره را از گسیل‌های پرتو ایکس ستاره، بسیار دشوار می‌کند.

با این حال پس از رصد این منظومه‌های ستاره‌ای با تلسکوپ فضایی پرتو ایکس نیوتن، این تیم الگوریتم جدیدی برای تفکیک سهم ستاره‌ها واخترکره‌ها در انتشار پرتو ایکس ایجاد کرد.

بنابراین محققان توانستند تبادل بار بین یون‌های اکسیژن در بادهای ستاره‌ای و اتم‌های خنثی در محیط بین‌ستاره‌ای این سه ستاره را شناسایی کنند.

این تیم مشخص کرد که ستاره 70 مارافسای – در فاصله 16.6 سال نوری از زمین- با سرعتی حدود 67 برابر خورشید و اپسیلون نهر – فاصله از زمین:10.5 سال نوری- حدود 16 برابر سریعتر از خورشید جرم خود را از دست می‌دهند. ستاره 61 ماکیان- فاصله از زمین:11.4 سال نوری- کم‌ترین سرعت جرم را داراست؛ البته این سرعت کاهش جرم هنوز 10 برابر سریع‌تر از کاهش جرم ستاره ماست. بنابراین، بادهای ستاره‌ای این ستارگان که سیاره‌هایشان را نابود و اخترکره‌هایشان را متورم می‌کند، بسیار قوی‌تر از بادهایی هستند که از خورشید گسیل می‌شود؛ شاید به دلیل که این سه ستاره فعالیت مغناطیسی بسیار قوی‌تری نسبت به خورشید دارند.

در طول سه دهه، تلاش‌های بسیاری برای اثبات وجود باد در اطراف ستارگان خورشیدمانند و اندازه‌گیری قدرت آن‌ها صورت گرفته است، اما تاکنون شواهد غیرمستقیم بر اساس تأثیرات ثانویه بادها بر ستاره یا محیط آن به وجود چنین بادهایی بدست آمده بود.
نتایج جدید مبتنی بر اشعه ایکس، راه را برای یافتن و حتی تصویربرداری مستقیم از این بادها و مطالعه برهمکنش آن‌ها با سیارات اطراف هموار می کند.

تحقیقات این تیم در مجله Nature Astronomy منتشر شد. ترجمه از مریم فخیمی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود
  • ستارگانی که به سرعت لاغر می‌شوند
  • امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی